Tuesday, November 18, 2008

Logik tak?


Ni lanjutan dr mia merajuk sebab anto dia kat babysitter baru....aku smpt hntr dia kat situ cuma hari je sebab aku tak tahan tgok dia mogok main ngn aku..he he he..so, hr sabtu hari tu aku hntr gak dia kat umah bbstter lama w,pun hubby aku berkeras nak jaga dia...tapi, mlm ahadnya, dia mula muntah2 dan cirit birit...minum susu je dia terus muntah...sian gak kat dia...dan dia merengek2 masa tido...nak kata demam, dia tak panas pun....cuma muntah2 ngn cirit birit...abis semua toto dan tuala2 dia kena muntah....hubby aku dah mula bising sebab dia pkr akunyer salah lah..tak rebus botol...tak masak betul2 bila kasi mia makan...aku diamkan jelah..w.pun dlm hati berckp...ish...aku yg rebus botol tu tiap2 hari..dia mana tahu...eh..dosa tak jawab dlm hati ckp suami?...he he he...then, semalm, aku nekad bawa dia gi klinik sebab dia dah mula lepak dan tak larat w,pun untuk meniarap...

kat klinik, doktor kata, mungkin sebab bakteria dr pemakanan ataupun peralatan memasak kita...lagilah hubby aku jeling kat aku...iyerlah..iyerlah...aku salahlah....tapi, still berlarutan smpai ptg isnin tu..dan tetiba aku tpkr nak kasi dia susu lain,......blik dr opis, aku beli susu lain yg mana instict aku lbh kepada satu produk yg seringkali muncul dlm iklan...try jelah..mana tau dia suka...ptg tu aku bncuh 3 auns dulu..test takut dia muntah...tunggu 5 minit, 10 minit, stgh jam, ...eh..ok je..tak muntah pun....he he he...mlamnya, bila dia nak tido aku tmbh sktn lagi..jadi 5 auns lak...laju je dia hisap...tapi aku standby kain ngn tuala gak kat tepi dia...Alhamdullillah...dia ok..dan pg ni dia dah mula nampak aktif...so, time aku anto dia kat bbstter, aku pesan kat makcik tu suruh kasi susu yg baru ni....then, tadi aku call bbstter tu, dia kata, mia tido dan aktif mcm biasa....eh....anak aku dah tak merajuklah ...he he he..itulah Mia ku yg asyik nak main dan main je....he he he...baru senang hati aku ckt...
Dalam hati aku....emmm mcm tak logik lah anak aku ni...kot ye pun merajuk, dia bantainya tido je kat bbsster baru tu...bila anto kat yg lama, terus aktif...pening pening...mcm ni kalau aku nak pindah keja, kena pkr byk kali...bukan sebab aku boleh keja ke tak kat tmpt baru tu, tapi kena pkr boleh ke mia kena hntr kat tmpt baru...he he he...dan...tetiba je perut dia ok aku cnfuse gak...logik tak kalau ada org ckp, dia muntah2 sebab nak tukar susu...he he he...ntahlah...yg penting anak aku sihat...bak kata hubby aku...yang...anak2 ni otaknyer cergas bukan sebab susu yg diberi tu mahal atau murah, yg pnting, ibu bapanyer tu...he he he...

2 comments:

  1. Siti, kalu pasal rebus botol tuh kenapa salah Siti pulak sebab dari dulu lagi Siti praktikkan benda yang sama kan...camne lak kat umah babysitter baru..betul ke dia basuh botol tuh..hehehe...kena pikirkan dr segenap sudutle kan..takleh la nak salahkan siti aje...BTW, Oklah tu Mia dah sihat...memang nak tukar susu agaknya..at the same time Siti kena make sure gak babysitter punya cara basuh botol..just my 2 cents..:)

    ReplyDelete
  2. hu hu hu,,,..biarlah siti terima semuanya..hu hu hu...Alhamdulillah...dah mula2 teruskan aktiviti dia semula...( bermain, bermain, bermain...)

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...