Wednesday, November 12, 2008

Siannyer Damia.....

Bulan ni aku pening kepala lak..mcm2 msalah datang bertimpa....tapi yang lagi memeningkan kepala aku, bila bbystter mia nak pindah umah...alamk..saper nak jaga mia ni lak...kelam kabut aku ngn hubby aku cari orang utk ganti makcik tu...tapi, masih lg tak jumpa...sampai saat makcik tu pindah umah, aku masih lagi tak jumpa bbyster....akhirnya aku jumpa gak seorang akak ni..dia ni sepupu pada kwn hubby aku...jarak dia ngn umah aku tak jauh mana...berdepan taman perumahan je...so, senang kot untuk aku..

semalam, aku dah mula hntr mia kat tempat baru tu...tapi...feedback yang aku terima dr akak tu buat aku rasa bersalah sesgt pada anak aku....kalau kat tempt lama sebelum ni, dia mmg jarang tido...main je ....kalau tido pun, cuma buat ilang ngantuk je....tapi smlm, akak tu citer, dr kul 10 smpai kul 12 dia tido..then, kul 2 smpai kul 3.30 dia tido lg....eh..anak aku tak main2 ker?...tapi aku harap dia oklah...ptgnya kul 6 tu, aku pick up dia dr umah akak tu...dan dia pandang aku mcm nak tak nak je...bila dlm keta lak, dia diri kat tingkap sambil tgok luar je....aku panggil pun dia tak pandang aku..aku dah rasa tak sedap ati lak...selalunyer, dia akan jadi mcm anak kucing..capai sana, capai sini ,,,tak pun gaduh ngn aku nak capai stereng keta aku...ish...aku sedap hati giler ni...

Then, sampai umah, dia terus gi kat bakul baju dia dan amik tudung dia ....(masa kat umah makcik tu, makcik tu mmg ngajar dia pakai tudung kalau nak kuar umah.)..and try pakai tudung tu...bila dia rasa tak leh nak pakai tudung tu, dia bawa tudung tu gi depan pintu kat ruang tamu tu..laps tu sambil diri kat grill tu, sambil tgok luar, sambil membebel mcm terjerit2...eh...mia ni kenapa...marah kat aku ker....aku trylah pujuk dia...try main2 ngn dia...sambil bawakan anak patung dia...tapi dia still tak layan aku...sedih dah masa tu...

BIla dah masuk maghrib, aku terpaksa amik dia yg berdiri kat pintu dr balik tadi...dia marah2 gak smbil pukul2 aku...bila aku lpaskan dan bukakan tv utk dia, dia bersandar kat dinding sambil tgok tv....dia tak mcm Mia aku yg selama ni...dlam hati aku, aku rasa mia ni marah kat aku pasal aku pisahkn dia ngn kawan2 dia...aku biarkan dia ngn dunia sndiri sampailah hubby aku balik dr kerja...aku cterlah pasal Mia kat dia...dan paling aku terasa sgt, bila je MIa nampak muka ayah dia, dia terus tersengih sambil kejar hubby aku...Ya Allah....menyirap darah aku...sah...anak aku marah kat aku...agaknya dia dgr pasal aku merungut nak kena hntr dia kat umah makcik yg lama tu jauh sgt dan buatkan aku tergesa-gesa nak gi keja...mungkin dia rasa aku tak ikhlas nak jaga dia...mungkin juga.....

pagi ni, bila aku kejut dia nak anto dia gi bbyster sambil tunjukkan tudung dia, dia tersengih2 ngn aku...mungkin dia agak, aku nak anto dia kat umah makcik yg lama tulh...tapi, bila sampai je umah akak yg baru ni, dia mula palingkan muka dia dr aku..bila aku nak cium dia, dia buat muka toye je....sedihnya aku....siannyer mia....

aku pkr, kalau dia still mcm tu lg minggu ni, aku nekad nak anto dia kat umah yg lamalah..biarlah aku jauh ckt nak gi keja, yg penting anak aku gembira dan dia gembira juga dengan aku...Insya Allah......

No comments:

Post a Comment

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...