Wednesday, December 31, 2008

Cinta????

Bila dengar pasal member2 aku yg merintih dan merungut sebab belum ditemukan jodoh, buatkan aku terpkr betapa mudahnya Allah temukan jodoh aku dengn suamiku....w.pun pd mulanya, hanya sbgai kawan satu sekolah, lost contact selama 3 tahun, akhirnya aku dengan dia juga.....mungkin doa mak aku agaknya bila setiap kali aku salam dia bila nak naik bas utk balik ke penang, dia selalu pesan kat aku...jangan cari orang sana tau....dah abis belajr, cari orang sini ( johor ) je....he he he...akhirnya doa mak aku tu makbul...w,pun smpai skrg aku tak pasti samada apa yg mak aku ucpkan tu hanya skadar gurauan atau pun mmg doa dia..tapi, mmg masinlah mulut mak aku tu..he hehe....


bila kenang2 balik sejarah dulu, 2 3 kali gaklah aku bawa "boipren" utk kenalkan ngn mak aku...tapi, ada je tak berapa kenan di mata dia...smpaikan, sebelum aku kenalkan husbnd aku ni, aku ckp dlm hati, kalau yg ni tak lulus gak, aku nak suruh mak aku pilihkan jelah...ha ha ha ha.....dah mmg jodoh, husbnd aku ni lulus pd pndngn kali pertama mak aku...w,pun mak aku ckp, husbnd aku ni lain patern ckt dr menantu laki dia yg lain...tapi, yg best lak, satu kebetulannya bila nama husbnd aku ni, sama ngn nama abg ipar aku..bezanya, nama husbnd aku MOHD ZAMRI BIN HUSSIN dan nama abg ipar aku lak ZAMRI BIN MOHD HASSAN....he he he he......apa pun, kalau dah ditulis di Luh Mahfuz, dah jodoh aku dgn dia, itulah jodoh aku...


cuma, bila sebut pasal jodoh ni, aku kawn2 yg tanya aku...mmglah bila kita kawin, kita dikatakn, dia jodoh kita...tapi, kalau berlaku penceraian ( Nauzubillah )....dikatakan dah tak der jodoh.....soalan mcm ni buat aku terkesima....aku pun tak berapa arif pasal tulah...cuma apa yg terlintas kat pkrn aku masa tu, aku cuma jawb, sebenarnya, ada jalan penyelesaian yg kita tak nampak.....mata kita dibutakan, hati kita ditutp dan telinga kita di tulikan...yg kita nampak masa tu, utk berpisah,,..mcm zaman2 bercinta, asal gaduh je nak putus, asal tak puas hati je nak clash...he he he....so, kalau ada sesiapa yg rasa jwnpan aku ni tak munasabah, bolh bg tak jwpn yg boleh buat member aku puashati ckt....


Dan bila sebut pasal cinta ni, ada yg jenis jatuh cinta pandang pertama,....ada gak yg dah bertahun2 berkawan, tak jatuh2 cinta pun....ada gak yg bertahun2 bercinta, tiba2 dah tak jatuh cinta lagi....sesungguhnya, hati dan perasaan hanyalah tuhan yg tahu....

p/s: KEKADANG, TUHAN BAGI KITA HUJAN DAN GURUH, DAN KITA ANGGAP, IANYA SATU MALAPETAKA PADA KITA, TAPI, SEBENARNYA, SELEPAS TU, DIA BERIKAN KITA PELANGI.....CANTIK PADA PANDANGAN KITA...so, sesungguhnya, apa yg kita rasa itu yg terbaik utk kita, tapi, hakikatnya Allah lebih mengetahuinya....kkdg, yg kita rasa tulah yg membuat kita menjadi seorang yang lupa dunia dan lupa dimana bumi dipijak dan dimana langit dijunjung......

No comments:

Post a Comment