Friday, December 5, 2008

Muntah-muntah!!!!!!

minggu lepas, mia kena muntah-muntah lagi..kali ni tak teruk sgt mcm sebelumnyer yang membuatkan dia terus melepek dan tak larat nak main-main....cuma kali ni, makcik tu ckp, dia muntah sekali masa waktu pagi....makcik tu kalut gak..sebab dia kata, lepas je dia kasi minum air kosong, mia terus muntah...ish....takkanlah sebab air kosong lak..tak logik-logik...tapi , bila tgok mia, memang dah muka lesu dah....then dalam keta on the way balik umah tu, dia duduk tersandar je kat kerusi keta tu...diam je...sian lak tgok muka dia...kalau tak, sibuk dia melambai orang spnjang jalan nak balik umah tu.....

lg 500meter nak smpai umah aku, dia muntah lagi sekali...kali ni, aku lak jadi mangsa...abis tudung dan baju aku kena muntah dia....nasib baik dah dkt ngn umah...adik sebelah umah aku tu pelik lak tgok aku "mandi" kat luar..( aku siram badan aku kat luar umah je sambil berpakaian)..he he he....dan aku turut mandikan mia kat luar gaklah....masuk dlm rumah, dia terus tido...dan suhu badan dia naik mendadak lak....aku standby ubat demam gaklah..tapi bila tgok dia tgh tido, tak jadi nak kasi dia ubat tido....

mlmnyer, hubby aku ajak gi bank utk settlekan utang piutang....mula2 tak nak gi gaklah..sebab tgok mia mcm tak larat je...tapi, bila dia dengar je suara ayah dia, dia terus bgun dan meluru gi tnpat ayah dia...sambil ltakkan kepala kat peha ayah dia..peh..manja giler...tu nak bgtau ayah dia lah tu yg dia tak sihat....hu hu hu....bila tgok dia dah boleh makan nasi, ok kot...so, kitaorng gi lah bank....kebtulan lak, bila je aku suruh hubby aku pegangkan mia, dia muntah lak kat ayah dia...he he he..so, patah baliklah.....sampai umah, aku terus kasi ubat muntah2 ngn demam....lena gaklah dia tido...dan aku ngn hubby dok pkr, sebab apa dia muntah2..takkan susu lagi lak...sebab seblum ni, dia ok bila aku guna jenama yg sebelum kejadian hr tu....bila pkr2 balik, dia kembung sebab minum air teh ker?...sebab hujung minggu lepas, bila aku balik kota, aku kasi dia minum teh...sebab dia sibuk nak minum gak apa yg aku minum....sebab teh kot?...takkan sebab air kosong?.. iyerlah..cnfirmlah aku rasa,,,...sebab air teh...


la ni, dia dah ok dan dah mula makan lagi...dia mmglah kuat makan...aku rasa dia nak lawan akulah,,,nak tgok saper lg tembam agaknyer....he he he....

No comments:

Post a Comment

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...