Monday, January 12, 2009

Gi Mancing

Semalam, aku join hubby aku gi mcing...dan kali ni, aku bawa mia sekali...he he he he,...aku gi ngn akak aku,abg ipar aku serta adik aku dan kawn dia....kali ni lokasi kitaorg kat empangan sembrong, air hitam....


Aku tak tepkr pun mula2 nak ikut hubby aku ni...sebab planningnyer, hubby aku nak ltk aku kat umah akk aku...tapi, mmndngkn, aku tak selesa nak port kt umah akak aku ( coz ayah mertua dia ada), so aku ajaklah skali akak aku ikut....he he hehe....so, kitaorg geraklah ke lokasi berkenaan,,,..dan aku dah tpkr nak try buat 2 3 balingan pancing tu, mana tau, ada rezeki...tapi, malanglah ssgt,...bila dah smpai sana.....si mia tak nak tdor langsung...dia syok agaknya tgok air kat empgn tu....sekjp tgok kanan, skjp tgok kri, skjp tunjuk2 kat burung yg terbang2 kat empangn tu....so, aku tgok jelah org lain mmcning...ish ish...kena lak, akak aku bolh pulak dia tido lpas dah dipasangkan khemah...ish..mcm hmpeh je....


cumanyer, yg x bestnyer, hujan turun ptg smlm, memaksa aku, akak aku, mia dan anak akak aku, duduk dlm khemah...dan khemah tu lak, senipis2 kain...so, mcm salji turunlah....dan hubby aku ngn a.ipar aku, sibuk cari kanvas utk tutup khemah kitaorg...mesti dlm hati diaorg, nilah yg lecehnya bawa pompuan...nak jaga dia, nak jaga pancing....he he he he../...nasib baik ujan tu tak lama...so, bolh lah tgok suasana kat empangan tu...best...angin yg sepoi2 bhasa, ngn burung berterbangan...anak sdara aku tanya, apa nama burung tu, aku pun ckplah...ntahlah..cik uda tak der bljar pulak nama 2 burung....ha ha ha ha....


so, dr dlm kul 6 ptg, kitaorg gerak baliklah...sebab:-
- anak akak kena chiken pox ( dah mula tumbh kat muka)
-mia dah ngantuk ssgt..
-yg lelaki2 nyer dah boring giler sebb tak dpt hasil langsung...ha ha ha

1 comment:

  1. siti..x sangka same lak kite nie..semalam pun kite 1st time ikut hubby memancing..hehehe..nti kite post..

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...