Tuesday, January 13, 2009

Kena Lagi!!!

semalamnya, mia mula selsema ngn batuk2....aku rasa mungkin kesan dr ikut memancing hubby aku....makcik yg jaga mia tu pun, mia selsema...malamnya, mia dah mula batuk2...tapi, bila tgh malam, batuk dia makin teruk...dan setiap kali dia batuk, dia mesti muntah...aku ngn hubby dah kelam kabut gaklah...dan spnjng malamlah, dia tido ngn rasa yg tak selesa sgt...skjp2 dia nangis, skjp2 dia nangis lagi..ingtkn dia haus atau pampers dia basah...tapi, bila buatkan air, dia tak nak...sapukan gak bby oil kat perut dia...mana tau dia x sdp perut atau kembung ke.....tapi, pernfsan dia mcm terskt2...


ptg smlm, bila aku tgok keadaan dia smkin teruk,aku ajak hubby aku anto mia gi klinik...dan ,....JANGKAAN AKU MMG TEPAT.......dia kena lelah....dan .....terpaksalah dia menghidu gas..( aku x tau nama dia..he he he).....nasib baik anak ku ni jenis yg tak meronta bila setiap kali kena hisap gas.... dan mlm tadi, ngn aku meriba mia, nurse tu pegang tiub gas tu, hubby aku lak membuat lawak supaya mia tak nangis ( thank's honey), dan doktor tu lah...veryhelpful guy.....dia sanggup buat lakonan sambil mmegang anak patung...he he he....akhirnya, mia habiskan juga gas tu.....


aku dibekalkan ngn 3 jenis ubat...ubat alahan, ubat batuk ngn ubat lelah...dan si mia ni lak, tak sabar2 nak makan ubat2 tu.....smpai je umah, aku masukkn ubat2 tu dlm picagari, dan kasi mia pegang sndiri....hasilnya, dia mmg suka menghisap picagari tu smpai habis...begitulah utk ketiga2 jenis ubat tue......he he he...aku harp, mia akan cept smbuh...Aminnn....

p/s: doktor ni kasi aku panduan.....kalau mia dpt selsema, batuk dan kemudian lelah , tandanya = lelah akut/selsema akut.....
kalau selsema,batuk,demam dan lelah = jangkitan kuman, bakteria...

3 comments:

  1. Alahai kesiannya mia...semoga mia cepat sihat yer siti!

    ReplyDelete
  2. mimi,hernee>>>>thank's a lot...siti harap2 pun mcm tu..tapi, hr ni dah nampak dia mula selesa utk bernafas...

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...