Friday, January 30, 2009

Sempat Gak tu.....


smlm, aku amik half day...dan terbayng2 nak bake kek....mana tau, kalau mia tido lena, bolhlah buat projek...kena lak, smlm, aku tak yah nak masak utk makan mlm....so, sblum aku blik smlm, smpt gak aku meninjau blog mmber2 aku....mana tau ada resepi yg senang dan selesa mudah utk aku buat...he he he...


dan hasilnyer....aku memilih 2 resepi .....iaitu kek gula hngus....yg mana resepi nyer, aku rujuk dr mimi dan juga dr myresepi......eh, kek ni sama tak ngn nama KEK SARANG SEMUT?....


tapi, kek aku ni tak secntik yg kat blog tetuan resepi lah...sbbnyer :-
* - aku rasa, kek aku kureng "itam" coz masa buat gula hangus tu, tak berape kehitaman sgtlah warnanya....
*- kalau ikut, resepi, kena tunggu 3 - 4 jam, baru bolh kukus or bakar kek tu....tapi, disebbkan, keadaan yg tak berapa mengizinkn, aku hanya bertahn utk 1 jam stgh je.....he he he.......
*- aku rasa aku terlbih bikarbonatlah...ha ha ha ha..


apa pun, thank's kpd tetuan resepi.....saper2 yg nak resepinyer, gilah rerajinkan mata menjengok ke tetuannyer blog okies........layan picture's jelah....

8 comments:

  1. wahhh..siti dah try ae..hernee baru plan nk try ahad nie..hehehe~

    ReplyDelete
  2. wah, Siti...gebu lah nampak kek gula hangus tu...nak cikit...

    ReplyDelete
  3. hernee>>>>>> alah, smbil2 jaga si kecik tu, sambil2 tgok acuan...eh, bila nak upload gmbr kawen?..


    ieda>>>>>gebu? hik hik hik....tapi, tak berapa cntiklah sarang snyer...next time, nak try peram 3-4 jam ....

    ReplyDelete
  4. kira terer gak siti nie...kalu akak buat...hanguslah jawapnyee

    ReplyDelete
  5. kak wati>>>>> sbb tu siti suka test resepi kek yg bolh kukus....sbb kalau bakar, cnfirm tak jadi...hik hik hik....dan lagi satu, nak kena cari resepi yg sukatnnyer, guna cwn atau sudu..sbb, tak de alat penimbangnyer....hu hu hu./

    ReplyDelete
  6. mummy dasy>>>>>> siti kukus je...lg senang dan tak risau kalau dia hangit....hik hik hik...

    ReplyDelete
  7. Wah, daku tertinggal pos mu ini...kekeke...bzlah kalu dok umah..susah sikit nak berblogging...rasanya camne sedap tak? mimi rasa resipi yang ni kureng sikit..nak carik resipi lain yang lagi kaw rasa dia..share yek kalu ada...

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...