Saturday, February 21, 2009

NURSERY ILHAM FITRI

ni ler nama nursery yg aku pilih utk Damia....nursery ni tak jauh sgt pun dr umah anak makcik yg jaga mia tu...sbbnyer, kat situ yg aku rasa tak ramai budak dia amik....ada dlm 10 org je bebudak kat situ...tapinyer pun, kebanyakan org yg anto anak diaorg kat situ keje kilang yg ada shift, so, tak nampak sgtlah bebudak kat nursery tu....aku nak citer hr pertama Damia di nursery berkenaan...


aku hntr dia pagi tu tapi aku masuk sekali gaklah dlm umah tu smbil mata aku melingas melhat dekorasi dlm umah tu,..he he ...yg aku nmpak, kat ruang tamu tu cuma ada tv dan ada toto depan tv....aku try jengah ke dapur, ada 3 bilik...bilik depan utk baby ( yg bawh sethun kot),bilik blkg utk yg dah besar ckt dan blg bawa diri....smbil bual2 ngn akak tu, Damia ni di cuit2 olh bebudak kat situ..nak berkawanlah konon....anak aku ni lak memalu2 lak..tersengih2 tapi dok berdiri blkg aku....bila je ada 2 3 budak tu nak cpai brang 2 dia ( beg, susu, botol,kasut), dia pun mulalah nak selmatkan bebarang dia tu...iyerlah..selama ni dok ngn makcik tu tak de saper pun nak kacau brg diakan...so, mcm rasa kene "kacau" ler konon....


Bila je akak tu buka tv ...of courselah cter kartun..bebudak tu mulalah ngadap tv dan Damia ni lak mcm nak join skli gak, sibuk tarik2 tudung aku smbil nunjuk2 kat tv...nak ajak tgok tv kononnyer....aku pun baringkanlah dia kat toto depan tv tu..sbb bebebudak lain pun tgok tv smbil baring...bila dia dah mula cuit2 bebudak tu, maknanya dia dah nak berkawan balikkan, so aku pelan2 kuar dr umah akak tu dan terussssssssssssssssss cabut....he he he....


kat opis, aku call akak tu.....akak tu ckp, dia tak nangis pun...cuma mcm tercari2 aku je...iyrlah, tetiba je aku ilang lak...he he he....cuma akak tu ckp, anak aku ni kuat makan...ha ha haha....aku dah ckp dah anak aku ni kuat mkn, tak cayer...hah, kan skrg dah terbukti...he he he he....so, overallnyer apa yg aku bolh ckp, dia ok kot dok kat sana...lgpun, bebudak kat situ pun lbh kurang sebaya dia je...dan yg buat aku senang hati, akak tu pun, peramah dan assistant dia mmg lemah lembut....(bak kata laki aku..asst akak tu baik nyer, cantik, lmah lmbut.aku takan kasi dia amik Damia tanpa aku...jeles ni...he he hehe).....


so, kat umah pun, dialah majuk nak tido je...makin nak main je adalah.....Damia,...damia..

3 comments:

  1. hahaha jealous he..... dah ok ah tu mia suke duk ctu...

    ReplyDelete
  2. mummy>>>>>dia ok je kalau ada kengkawan,,,yg penting, ada kawn nak bermain ngn ada makanan...iduplah dia ...he he he...of courselah jeles..husband puji org lain....hik hik hik

    ReplyDelete
  3. Baguslah kalau dia boleh adjust dgn persekitaran baru tu....akak rasa lagi bagus kot dia kat nursery tu....boleh belajar bersosial...pastu kat nursery ni bnyk sikit aktiviti dia....

    Akak sendiri tak sabar nak hantar Naufal ke nursery bila dia dah besar sikit....

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...