Monday, March 2, 2009

MELELEH AIR LIUR

Alkisahnya dr entry aku yg pasal adik aku kempunan tak dpt mkn kek batik tu, (sbelum bersalin), aku buatkan jugalah kek batik tu...w,pun hubby aku kata, org dlm pantang tak leh makan telur ..( ye ker?..)...


memulanya aku nak tunggu dia habis pntang, tapi disebbkan adik bongsu aku (d.nur) tu sebuk ssgt meng "sms" aku minta kek tu....smpaikan satu sms dia berbunyi cm ni "k.uda, buatlah kek tu, anak k.tika ni dah leleh je air liur dia tau"....buat aku mcm bersalah gak..w,pun aku pkr logik yg tkkn sbb kek aku lak, anak dia kuar air liur..so, hr sabtu hr tu, balik je dr keje, aku terus buatkan kek dia dn aku kirm kat adik aku utk dibawa ke umah mak aku ....aku tak balik sbb minggu ni aku dah apply cuti....


sampai je kek tu kat sana, masuk satu sms dri adik aku :
"..fuh...sedaplah k,.uda..nanti besday adik buatkan kek coklt ngn kek ni tau..nak kasi kwn2 adik"....aku confuse ni...
"woitt...ko lak yg makan..k.uda kasi k.tikalah"....

tetiba, sms dr mak aku lak:-
"ko kene tipu je ngn d,nur tu,,..dia yg dok ngadap...si tikanyer tak de pa per pun..mmg d.nur yg nak makan."

hampesnyer adik..tipu aku idup2...siap nanti kalau aku balik kampung...mmg nak kene ni tau...buat aku rasa bersalah je....

6 comments:

  1. siti, kalau opie wat kek batik nih tak pakai telur pon...mmg kene letak telor ker?

    ReplyDelete
  2. opie>>>> tgok gak..ada yg ltk, ada yg tak...siti pun cuma ltk sebiji je...

    hernee>>>> mmg kene tipu je..hampeh tul...

    ReplyDelete
  3. tipah tertipu...hahaha... x berani nak wat lagi coz takut...

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...