Wednesday, March 25, 2009

NAK BIAR KAT SITU JE KER?

hmmm masuk hari ni, dah hmpir 2 minggu mia ulang alik klinik......seminggu laps, dia batuk2, selsema dan apa yg aku agak akhirnya terjadi....asma dia datang........4 5 hari gak dia aku usung gi klinik utk hidu gas tu ( tetiba aku lupa nama menantang tu...he he eh)......


2 hari lepas lak, dia demam.....cirit birit, muntah-muntah.....melepek je dia....nak angkt tangan pun tak larat.....aku rasa, dlm tmpoh sebulan dia kat nursery tu, mcm tetiap minggu je aku gi klinik bawa mia.....mcm makin teruk je condition dia sejak dok nursery tu.....


la ni, aku gh pkr...samada nak biar je dia kat nursery atau anto balik dia kat umah makcik yg jaga dia memula tu.....makcik tu akan balik sini dlm 2.4 ni.....hmmm............cmne rasa?....nak anto dia balik ke umah makcik tu ke atau tak?..nak kata dia dah serasi kat nursery tu, mcm tak juga...sbb masih lagi nangis kalau aku anto pagi.......

NAK BIAR KAT SITU JE KER?

hmmm masuk hari ni, dah hmpir 2 minggu mia ulang alik klinik......seminggu laps, dia batuk2, selsema dan apa yg aku agak akhirnya terjadi....asma dia datang........4 5 hari gak dia aku usung gi klinik utk hidu gas tu ( tetiba aku lupa nama menantang tu...he he eh)......


2 hari lepas lak, dia demam.....cirit birit, muntah-muntah.....melepek je dia....nak angkt tangan pun tak larat.....aku rasa, dlm tmpoh sebulan dia kat nursery tu, mcm tetiap minggu je aku gi klinik bawa mia.....mcm makin teruk je condition dia sejak dok nursery tu.....


la ni, aku gh pkr...samada nak biar je dia kat nursery atau anto balik dia kat umah makcik yg jaga dia memula tu.....makcik tu akan balik sini dlm 2.4 ni.....hmmm............cmne rasa?....nak anto dia balik ke umah makcik tu ke atau tak?..nak kata dia dah serasi kat nursery tu, mcm tak juga...sbb masih lagi nangis kalau aku anto pagi.......

Monday, March 23, 2009

HANGIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KORANG PERNAH TAK KENE MARAH TAPI BUKAN SEBAB SALAH KORANG?.........

AKU MMG SAKIT JIWA SESGT KALAU KENE MCM NI............SELALU SGT KENE MARAH TAPI BUKAN SBB SALAH AKU..........................AKU KEJENYER SEPATUTNYER TAKLAH TERUK SGT,........TAPI DISEBBKAN AKU NI SELALU SGT JADI PA KAT BOS AKU, SO AKU KKDG TLONG SIAPKAN DOKUMEN2 YG URGENT............TAPI.........................BILA JE BOS AKU NI LAMBAT NAK SIAPKAN DOKUMENT..............DIAORG BANTAI NYER MARAH AKU......GERAM BETUL AKU..................DAH BANYAK KALI AKU CKP, AKU NI CUMA TOLONG BOS AKU BUAT KEJE....JANGANLAH MARAH AKU.........TAPI AKU JUGA KENE MARAH..............



AKU TAK TLONG KENE MARAH, AKU TLONG PUN KENE MARAH....NASIB BAIKLAH AKU NI BYK UTANG, KALAU TAK........................................................MENCI,.......,.................................................

HANGIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KORANG PERNAH TAK KENE MARAH TAPI BUKAN SEBAB SALAH KORANG?.........

AKU MMG SAKIT JIWA SESGT KALAU KENE MCM NI............SELALU SGT KENE MARAH TAPI BUKAN SBB SALAH AKU..........................AKU KEJENYER SEPATUTNYER TAKLAH TERUK SGT,........TAPI DISEBBKAN AKU NI SELALU SGT JADI PA KAT BOS AKU, SO AKU KKDG TLONG SIAPKAN DOKUMEN2 YG URGENT............TAPI.........................BILA JE BOS AKU NI LAMBAT NAK SIAPKAN DOKUMENT..............DIAORG BANTAI NYER MARAH AKU......GERAM BETUL AKU..................DAH BANYAK KALI AKU CKP, AKU NI CUMA TOLONG BOS AKU BUAT KEJE....JANGANLAH MARAH AKU.........TAPI AKU JUGA KENE MARAH..............



AKU TAK TLONG KENE MARAH, AKU TLONG PUN KENE MARAH....NASIB BAIKLAH AKU NI BYK UTANG, KALAU TAK........................................................MENCI,.......,.................................................

Sunday, March 22, 2009

TAG 1 - OPIE

aku dah lama utang TAG kat Cik Puan OPie....sorry ek...

Keep this going. Type out the sentence you end up with in the TITLE of your note and tag your friends.Have fun. :D

Pick the month you were born:
January-------I kicked
February------I loved
March--------I karate chopped
April----------I licked
May----------I jumped on
June----------I smelled
July-----------I did the Macarena With
August--------I had lunch with
September----I danced with
October-------I sang to
November-----I yelled at
December-----I ran over



Pick the day (number) you were born on:
1-------a birdbath
2-------a monster
3-------a phone
4-------a fork
5-------a snowman
6-------a gangster
7-------my mobile phone
8-------my dog
9-------my best friends' boyfriend
10-------my neighbour
11-------my science teacher
12-------a banana
13-------a fireman
14-------a stuffed animal
15-------a goat
16-------a pickle
17-------your mom
18-------a spoon
19------ - a smurf
20-------a baseball bat
21-------a ninja
22-------Chuck Norris
23-------a noodle
24-------a squirrel
25-------a football player
26-------my sister
27-------my brother
28-------an iPod
29-------a surfer
30-------a homeless guy
31-------a llama



What is the last number of the year you were born:
1--------- In my car
2 --------- On your car
3 ----------- In a hole
4 ----------- Under your bed
5 ----------- Riding a Motorcycle
6 --------- sliding down a hill
7 --------- in an elevator
8---------- at the dinner table
9 -------- In line at the bank
10 -------- in your bathroom



Pick the color of shirt you are wearing:
White---------because I'm cool like that
Black---------because that's how I roll.
Pink-----------because I'm NOT crazy.
Red-----------because the voices told me to.
Blue-----------because I'm sexy and I do what I want
Green---------because I think I need some serious help.
Purple---------because I'm AWESOME!
Gray----------because Big Bird said to and he's my leader.
Yellow--------because someone offered me 1,000,000 dollars
Orange--------because my family thinks I'm stupid anyway.
Brown---------because I can.
Other----------because I'm a Ninja!
None----------because I can't control myself!


Now type out the sentence you made, write 'em in my comment box and also as the TITLE line and tag your friends in the note!
I SMELLED A STUFFED ANIMAL IN MY CAR BECAUSE I'M COOL LIKE THAT.......................(apa maknanyer ni?...tolong translate kan?...hik hik hik).....tak baik tau opie.....

TAG 1 - OPIE

aku dah lama utang TAG kat Cik Puan OPie....sorry ek...

Keep this going. Type out the sentence you end up with in the TITLE of your note and tag your friends.Have fun. :D

Pick the month you were born:
January-------I kicked
February------I loved
March--------I karate chopped
April----------I licked
May----------I jumped on
June----------I smelled
July-----------I did the Macarena With
August--------I had lunch with
September----I danced with
October-------I sang to
November-----I yelled at
December-----I ran over



Pick the day (number) you were born on:
1-------a birdbath
2-------a monster
3-------a phone
4-------a fork
5-------a snowman
6-------a gangster
7-------my mobile phone
8-------my dog
9-------my best friends' boyfriend
10-------my neighbour
11-------my science teacher
12-------a banana
13-------a fireman
14-------a stuffed animal
15-------a goat
16-------a pickle
17-------your mom
18-------a spoon
19------ - a smurf
20-------a baseball bat
21-------a ninja
22-------Chuck Norris
23-------a noodle
24-------a squirrel
25-------a football player
26-------my sister
27-------my brother
28-------an iPod
29-------a surfer
30-------a homeless guy
31-------a llama



What is the last number of the year you were born:
1--------- In my car
2 --------- On your car
3 ----------- In a hole
4 ----------- Under your bed
5 ----------- Riding a Motorcycle
6 --------- sliding down a hill
7 --------- in an elevator
8---------- at the dinner table
9 -------- In line at the bank
10 -------- in your bathroom



Pick the color of shirt you are wearing:
White---------because I'm cool like that
Black---------because that's how I roll.
Pink-----------because I'm NOT crazy.
Red-----------because the voices told me to.
Blue-----------because I'm sexy and I do what I want
Green---------because I think I need some serious help.
Purple---------because I'm AWESOME!
Gray----------because Big Bird said to and he's my leader.
Yellow--------because someone offered me 1,000,000 dollars
Orange--------because my family thinks I'm stupid anyway.
Brown---------because I can.
Other----------because I'm a Ninja!
None----------because I can't control myself!


Now type out the sentence you made, write 'em in my comment box and also as the TITLE line and tag your friends in the note!
I SMELLED A STUFFED ANIMAL IN MY CAR BECAUSE I'M COOL LIKE THAT.......................(apa maknanyer ni?...tolong translate kan?...hik hik hik).....tak baik tau opie.....

MARAH KER?

Kilang aku tetiba je kene dihujani ngn kdtgn shipmnt yg menyusahkan dept. aku yg masa secara tidak lgsung jua menyebbkn aku terheret sama......dept aku kena buka 24 jam menyebbkn aku kene keje lebh masa.....dan...sememangnyer aku tau, bila setiap kali aku nak buka mulut nak ckp ngn mr hubby aku kene balik lmbt, muka dia tetiba kelat....dan tetiba je dia akan jadi sowang yg pendiam......


hari jumaat, lpas kul 6, aku kuar jap amik mia kat nursery dan terpaksa bawa dia masuk opis...(aku ssgt menci kalau ada shipmnt, bos aku lak cuti....aku yg kene...)......terpaksa, terpaksa,,,.nasib baik tak merengek....kul 8 aku kuar opis dan bawa mia gi klinik sbb kat cuping telinga dia cm ada lepuh2....mr doktor kata, dia ada ekzema dan mmg senang dijangkiti olh bebudak yg ada masalah asma.....hu hu hu...patutlah kulit dia snsitif ssgt....dalm kul 9, aku smpai umah.....oh....nasib baik ssgt, mr hubby gi mancing dan dia kata dia tido kat kelong...so, smpai je umah, aku terus mandi2 dan terus tido......nasib baik mia beri keje sama yg baik...dia pun tido gak..lalok agaknyer laps kene makan ubat...he he he he...


hr sabtu, kul 7 aku dah kuar umah.....alah, smpai nursery, mia nangis2 lak....tinggal jelah.sbb kene masuk opis kul 7.30pg....kakak2 yg kene stay 24 jam tu dah nak nangis dah nak balik...he he he.....so, kul 2, aku minta tlong mr hubby amik mia kat nursery sbb hr sabtu dia mmg jaga smpai kul 2 je..lecehkan..sbb aku keje 6 hr seminggu...kebetulan mr hubby keje 4 hr je la ni..harus ku pkrkan balik......dlm kul 5, mr hubby dah sms....tanya balik kul bape.....emmmm kul 6 kot.....lmbt satu jam je.....


smpai umah, mia tunggu kat dpn pintu...sejuk hati tgok dia tersengih2....sibuk nak hug & kiss aku....mr hubby tgok sekilas smbil tgok tv...mr hubby tak nak kiss ker?....hik hik hik.....tapi umah, Ya Allah, mcm pasar borong...ngn mainan mia, ngn baju2 yg dia selongkar....kat ruang tamu, kat bilik, kat dapur...penuh.....ngn muka yg kelat, aku kemas ckt2......tgok dlm peti sejuk, ada ikan yg hubby mancing....emmmm byk gak....bolh jadi stok lauk 2 3 hari ni.....tanya mr hubby nak masak apa.......ayt yg kuar dr mulut dia...."sukati...tak kisah".......huh...marah lh konon.....


emmm, tak tahu nama ikan tu aper,,...tapi rasanya masak stim, bolh kot....dah siap masak lauk semua, mia ajak tido....apalagi.....aku pun hanyuttttttttttttttttttttttt ngn mia.........kul 10.30 mlm terjaga, tgok mr hubby tgh sidai kain..( dia baru siap basuh kainlah tu )...hajt hati nak ajak dia makan sebnrnya....bila tgok dia dia sidai kain, aku pun baring2 jap.....terlelaplah gamaknyer....kul 11.00 mlm, mr hubby masuk bilik...aku terpisat2 bangun smbil tanya.....nak makan tak?....dia jwb smbil baring "nak mkn, mknlah sorang...nak tido".......aik?.....marah betul ni....tanya spth jwb spth....


bangun, gi dapur...tgok2 lauk, tak terusik...sah mr hubby belum mkn...try pujuk2 ajak makan, still tak nak...smbil ngdap dinding.....hmmmm.......MR HUBBY MAJUK.......HU HU HU,......AKU RASA BERSALAH......



pagi ni, bila nak gi keje, mia dh terjaga....dia tgok ibu dia pakai tudung, dia nangis2 nak ikut.....ayah dia memjuk smbil berkata " ibu nak keje ek?...ibu nak tinggal mia ngn ayah ek......sian mia...hujung2 minggu nak main2 ngn ibu, ibu gi kje lak ek..takpe mia....ayah ada"......


peh....terasa ssgtlah....tapi, nak wat cmner....diaorng semua dah nak pengsan kene keje giler2....rasa tak best lak.....so, ngn rasa yg BERAT HATI SESANGAT, aku melangkah kuar gak gi keje....hu hu hu hu........

AKU BERSALAH KER?

MARAH KER?

Kilang aku tetiba je kene dihujani ngn kdtgn shipmnt yg menyusahkan dept. aku yg masa secara tidak lgsung jua menyebbkn aku terheret sama......dept aku kena buka 24 jam menyebbkn aku kene keje lebh masa.....dan...sememangnyer aku tau, bila setiap kali aku nak buka mulut nak ckp ngn mr hubby aku kene balik lmbt, muka dia tetiba kelat....dan tetiba je dia akan jadi sowang yg pendiam......


hari jumaat, lpas kul 6, aku kuar jap amik mia kat nursery dan terpaksa bawa dia masuk opis...(aku ssgt menci kalau ada shipmnt, bos aku lak cuti....aku yg kene...)......terpaksa, terpaksa,,,.nasib baik tak merengek....kul 8 aku kuar opis dan bawa mia gi klinik sbb kat cuping telinga dia cm ada lepuh2....mr doktor kata, dia ada ekzema dan mmg senang dijangkiti olh bebudak yg ada masalah asma.....hu hu hu...patutlah kulit dia snsitif ssgt....dalm kul 9, aku smpai umah.....oh....nasib baik ssgt, mr hubby gi mancing dan dia kata dia tido kat kelong...so, smpai je umah, aku terus mandi2 dan terus tido......nasib baik mia beri keje sama yg baik...dia pun tido gak..lalok agaknyer laps kene makan ubat...he he he he...


hr sabtu, kul 7 aku dah kuar umah.....alah, smpai nursery, mia nangis2 lak....tinggal jelah.sbb kene masuk opis kul 7.30pg....kakak2 yg kene stay 24 jam tu dah nak nangis dah nak balik...he he he.....so, kul 2, aku minta tlong mr hubby amik mia kat nursery sbb hr sabtu dia mmg jaga smpai kul 2 je..lecehkan..sbb aku keje 6 hr seminggu...kebetulan mr hubby keje 4 hr je la ni..harus ku pkrkan balik......dlm kul 5, mr hubby dah sms....tanya balik kul bape.....emmmm kul 6 kot.....lmbt satu jam je.....


smpai umah, mia tunggu kat dpn pintu...sejuk hati tgok dia tersengih2....sibuk nak hug & kiss aku....mr hubby tgok sekilas smbil tgok tv...mr hubby tak nak kiss ker?....hik hik hik.....tapi umah, Ya Allah, mcm pasar borong...ngn mainan mia, ngn baju2 yg dia selongkar....kat ruang tamu, kat bilik, kat dapur...penuh.....ngn muka yg kelat, aku kemas ckt2......tgok dlm peti sejuk, ada ikan yg hubby mancing....emmmm byk gak....bolh jadi stok lauk 2 3 hari ni.....tanya mr hubby nak masak apa.......ayt yg kuar dr mulut dia...."sukati...tak kisah".......huh...marah lh konon.....


emmm, tak tahu nama ikan tu aper,,...tapi rasanya masak stim, bolh kot....dah siap masak lauk semua, mia ajak tido....apalagi.....aku pun hanyuttttttttttttttttttttttt ngn mia.........kul 10.30 mlm terjaga, tgok mr hubby tgh sidai kain..( dia baru siap basuh kainlah tu )...hajt hati nak ajak dia makan sebnrnya....bila tgok dia dia sidai kain, aku pun baring2 jap.....terlelaplah gamaknyer....kul 11.00 mlm, mr hubby masuk bilik...aku terpisat2 bangun smbil tanya.....nak makan tak?....dia jwb smbil baring "nak mkn, mknlah sorang...nak tido".......aik?.....marah betul ni....tanya spth jwb spth....


bangun, gi dapur...tgok2 lauk, tak terusik...sah mr hubby belum mkn...try pujuk2 ajak makan, still tak nak...smbil ngdap dinding.....hmmmm.......MR HUBBY MAJUK.......HU HU HU,......AKU RASA BERSALAH......



pagi ni, bila nak gi keje, mia dh terjaga....dia tgok ibu dia pakai tudung, dia nangis2 nak ikut.....ayah dia memjuk smbil berkata " ibu nak keje ek?...ibu nak tinggal mia ngn ayah ek......sian mia...hujung2 minggu nak main2 ngn ibu, ibu gi kje lak ek..takpe mia....ayah ada"......


peh....terasa ssgtlah....tapi, nak wat cmner....diaorng semua dah nak pengsan kene keje giler2....rasa tak best lak.....so, ngn rasa yg BERAT HATI SESANGAT, aku melangkah kuar gak gi keje....hu hu hu hu........

AKU BERSALAH KER?

Friday, March 20, 2009

NGIGAU KER?

pagi tadi dlm kul 4 pagi........


"mi...mi...mi..."...mia tepuk2 bahu aku.....aik anak aku ni...aku buka mata yg pinar2 ni...terus tgok jam....baru kul 4....aku toleh kat en hubby...dia sonok tido....aku toleh mia lak...dia dah duduk smbil ngadap aku.....


dalam mamai2, aku tanya dia " napa mia?....pagi lg ni"...tetiba sang ibu teringt si anak ni belum pndai ckp...he he....tetiba dia bgun smbil ketuk pintu bilik nandakan dia nak kuar bilik......aku mals nak layan...aku suruh dia tido balik...smbil ngangguk2, dia baring balik....bila aku tgok dia dah terlelp, aku pun tido blik........


dlm 5, 6 minit, dia kejut lagi...."...mi....mi....mi".......aduh anak aku ni.......kali ni, dia dah diri dpan pintu......aku bukakan pintu tu....dia lju ke kuar balik terus gi kat tv.....rupernyer dia cari botol susu dia.....dah jumpa, dia kasi kat aku......


"mia nak susu eh"........si anak ni angguk....aku pun gilah dapur nak cuci botol tu....si anak ni ngn mata yg ala ala bert nak buka mcm pengantin pakai bulu mata palsu ngikut gi dpur....bila si ibu benti kat singki, dia jalan je terus masuk bilik air.....si ibu peratikan jelah kelakuan si anak....


si anak ni lak, masuk je blik,celupkn tgn dlm baldi air, lpas tu lap mulut dia terus kuar dr blik air.....terusssssssssssss je masuk bilik, dan baring balik.....aik?....nak susu ke tak ni?......bila aku tgok dia dah baring balik, aku pun baring je lah.............smbil tu aku ltk botol susu dia yg dah siap cuci tu, atas rak susu dia.......baru je aku nak terlelap......aku nampak si mia ni, bgun terus gi capai botol dia ngn berusaha utk buka tin susu dia....ish....mahu tumpah kang....cepat2 aku bgun.....ler...nak air rupanyer budak ni........


aku pun bangunlah....smbil aku bncuh air dia tu, dia dok perati je apa aku buat.....,,..tapi mata pejam celik gitu jelah.......laps aku siap, dia terus capai susu tu, terus je baring............aku tunggu smpai dia minum susu tu abis, lpas abis, dia ltk botol tu kat tepi, terus smbung tido balik....


dlm ati aku, budak ni ngigau ke apa aku yg ngigau je,,,,,,,

NGIGAU KER?

pagi tadi dlm kul 4 pagi........


"mi...mi...mi..."...mia tepuk2 bahu aku.....aik anak aku ni...aku buka mata yg pinar2 ni...terus tgok jam....baru kul 4....aku toleh kat en hubby...dia sonok tido....aku toleh mia lak...dia dah duduk smbil ngadap aku.....


dalam mamai2, aku tanya dia " napa mia?....pagi lg ni"...tetiba sang ibu teringt si anak ni belum pndai ckp...he he....tetiba dia bgun smbil ketuk pintu bilik nandakan dia nak kuar bilik......aku mals nak layan...aku suruh dia tido balik...smbil ngangguk2, dia baring balik....bila aku tgok dia dah terlelp, aku pun tido blik........


dlm 5, 6 minit, dia kejut lagi...."...mi....mi....mi".......aduh anak aku ni.......kali ni, dia dah diri dpan pintu......aku bukakan pintu tu....dia lju ke kuar balik terus gi kat tv.....rupernyer dia cari botol susu dia.....dah jumpa, dia kasi kat aku......


"mia nak susu eh"........si anak ni angguk....aku pun gilah dapur nak cuci botol tu....si anak ni ngn mata yg ala ala bert nak buka mcm pengantin pakai bulu mata palsu ngikut gi dpur....bila si ibu benti kat singki, dia jalan je terus masuk bilik air.....si ibu peratikan jelah kelakuan si anak....


si anak ni lak, masuk je blik,celupkn tgn dlm baldi air, lpas tu lap mulut dia terus kuar dr blik air.....terusssssssssssss je masuk bilik, dan baring balik.....aik?....nak susu ke tak ni?......bila aku tgok dia dah baring balik, aku pun baring je lah.............smbil tu aku ltk botol susu dia yg dah siap cuci tu, atas rak susu dia.......baru je aku nak terlelap......aku nampak si mia ni, bgun terus gi capai botol dia ngn berusaha utk buka tin susu dia....ish....mahu tumpah kang....cepat2 aku bgun.....ler...nak air rupanyer budak ni........


aku pun bangunlah....smbil aku bncuh air dia tu, dia dok perati je apa aku buat.....,,..tapi mata pejam celik gitu jelah.......laps aku siap, dia terus capai susu tu, terus je baring............aku tunggu smpai dia minum susu tu abis, lpas abis, dia ltk botol tu kat tepi, terus smbung tido balik....


dlm ati aku, budak ni ngigau ke apa aku yg ngigau je,,,,,,,

Tuesday, March 17, 2009

PERKEMBANGAN MIA

Anak dara aku dah masuk setahun 3 bulan...dan setkt ni Alhamdullilah...perkembangn mental, fizikal dan pertuturan amat menggalakkan...


tapi, sejak2 dia masuk nursery ni ( aku x pasti betul atau tak ), dia punyer peel dia lain mcm ssgt...aku rasa mcm dah hilang ciri-ciri anak dara dia tu....hr ahad lps, aku wat kuih.....dia pun sibuklah nak juga nguli tepung tu.....


ibu : Damia, jgn kacau ibu tau...mia main ngn ayah sana tu. ( en hubby tgh sonok tgok bola sepak kat channel 811)
Damia : uh....( smbil juihkn mulut dia )....tapi still tak bergnjak dr ngadap mangkuk tepung aku tu.....
bila aku dah leka dr tgok dia, dia terus tuang tepung tu ke lantai.....
ibu : ( ngn cengkak pinggang smbil muka nahan sabr ).....Damia!!!!!!!!! eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ko ni...kan ibu dah ckp...jgn kacau....
Damia : (smbil diri ngn satu bdn penuh tepung)......eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........smbil tersengih2...
..


dia boleh ajuk ckp aku...geram betul....lpas tu dia bolh terus lari kat ayah dia...ayah dia lak dok terkekek kekek ketawakan wife dia ni.....eeee hangin aku....


tapi dlm aku marah2 tu, aku perasan dia dah mula bolh ajuk ckp atau ajuk bunyi yg dia dgr...tapi, yg tak pernah aku dgr dia ckp word "ibu"......kalau dia nak sesuatu dr aku, mesti smbil tarik tgn aku atau tepuk2 bdan aku smbil mulut dia panggil " mi,....mi....mi....."...dia nak tkr word "ibu" ke "ummi" kot....he he he.....

PERKEMBANGAN MIA

Anak dara aku dah masuk setahun 3 bulan...dan setkt ni Alhamdullilah...perkembangn mental, fizikal dan pertuturan amat menggalakkan...


tapi, sejak2 dia masuk nursery ni ( aku x pasti betul atau tak ), dia punyer peel dia lain mcm ssgt...aku rasa mcm dah hilang ciri-ciri anak dara dia tu....hr ahad lps, aku wat kuih.....dia pun sibuklah nak juga nguli tepung tu.....


ibu : Damia, jgn kacau ibu tau...mia main ngn ayah sana tu. ( en hubby tgh sonok tgok bola sepak kat channel 811)
Damia : uh....( smbil juihkn mulut dia )....tapi still tak bergnjak dr ngadap mangkuk tepung aku tu.....
bila aku dah leka dr tgok dia, dia terus tuang tepung tu ke lantai.....
ibu : ( ngn cengkak pinggang smbil muka nahan sabr ).....Damia!!!!!!!!! eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ko ni...kan ibu dah ckp...jgn kacau....
Damia : (smbil diri ngn satu bdn penuh tepung)......eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........smbil tersengih2...
..


dia boleh ajuk ckp aku...geram betul....lpas tu dia bolh terus lari kat ayah dia...ayah dia lak dok terkekek kekek ketawakan wife dia ni.....eeee hangin aku....


tapi dlm aku marah2 tu, aku perasan dia dah mula bolh ajuk ckp atau ajuk bunyi yg dia dgr...tapi, yg tak pernah aku dgr dia ckp word "ibu"......kalau dia nak sesuatu dr aku, mesti smbil tarik tgn aku atau tepuk2 bdan aku smbil mulut dia panggil " mi,....mi....mi....."...dia nak tkr word "ibu" ke "ummi" kot....he he he.....

Monday, March 16, 2009

TAG 3 - MUMMY DASY

Tag 4 angka datangnyer dari mummy dasy:-

NAMES THAT FRIENDS CALL YOU:
1. Siti
2. Nurie
3. Noriza
4. Kak Uda
MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE:
1. 04-08-06 - Wedding (nikah )
2. 04-02-81 - Mr Hubby Besday
3. 26-11-2007 - Damia B'day
4. 14-06-81 - My B'day
THINGS YOU'VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:
1. Call Hubby
2. Call my mom
3. Toilet ( he he he)
4. Online GIfts ( b'day SIL )
GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:
1. Handbag
2. Shoes
3. Baju with "tudung"
4. Phone or gadget...
YOUR FAVORITE HOBBIES:
1. Reading
2. watching TV
3. Try n error "masak"
4. Shopping barang2 MIa
PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION:
1. Mekah
2. LAngkawi
3. Pulau Sipadan
4. Australia - nak tgok kanggaroo
FAVORITE DRINKS:
1. Milo Ais
2. NEscafe Ais
3. Carrot susu
4. Teh o ( ni bila ngn hubby...he he he)
THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR ROOM:
1. Botol susu mia
2. Kipas
3. Gobok
4. Cermin
FAVORITE COLORS:
1. Purple
2. Green
3. Pink
4. Blue
TOP FOUR HANGOUTS:
1. Bonia
2. Avon
3. Polo
4. emmmm...ntah erk.
U LOVE SO MUCH:
1. Hubby
2. Damia
3. My Family
4. My FIL
"THINGS" SPECIAL TO YOU:
1. My Watch
2. My Handbag
3. My phone
4. My Blog
YOU THINK WILL ANSWER THIS SURVEY:
Takder kot///he he he. semua dah kenaTAG
REASONS WHY YOU ANSWERED THIS SURVEY:
1. Nak ilang mood monday blues
2. New entry for blog
3.Mcm dah lama tak update blog
4. Takut lupa

TAG 3 - MUMMY DASY

Tag 4 angka datangnyer dari mummy dasy:-

NAMES THAT FRIENDS CALL YOU:
1. Siti
2. Nurie
3. Noriza
4. Kak Uda
MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE:
1. 04-08-06 - Wedding (nikah )
2. 04-02-81 - Mr Hubby Besday
3. 26-11-2007 - Damia B'day
4. 14-06-81 - My B'day
THINGS YOU'VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:
1. Call Hubby
2. Call my mom
3. Toilet ( he he he)
4. Online GIfts ( b'day SIL )
GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:
1. Handbag
2. Shoes
3. Baju with "tudung"
4. Phone or gadget...
YOUR FAVORITE HOBBIES:
1. Reading
2. watching TV
3. Try n error "masak"
4. Shopping barang2 MIa
PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION:
1. Mekah
2. LAngkawi
3. Pulau Sipadan
4. Australia - nak tgok kanggaroo
FAVORITE DRINKS:
1. Milo Ais
2. NEscafe Ais
3. Carrot susu
4. Teh o ( ni bila ngn hubby...he he he)
THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR ROOM:
1. Botol susu mia
2. Kipas
3. Gobok
4. Cermin
FAVORITE COLORS:
1. Purple
2. Green
3. Pink
4. Blue
TOP FOUR HANGOUTS:
1. Bonia
2. Avon
3. Polo
4. emmmm...ntah erk.
U LOVE SO MUCH:
1. Hubby
2. Damia
3. My Family
4. My FIL
"THINGS" SPECIAL TO YOU:
1. My Watch
2. My Handbag
3. My phone
4. My Blog
YOU THINK WILL ANSWER THIS SURVEY:
Takder kot///he he he. semua dah kenaTAG
REASONS WHY YOU ANSWERED THIS SURVEY:
1. Nak ilang mood monday blues
2. New entry for blog
3.Mcm dah lama tak update blog
4. Takut lupa

Thursday, March 12, 2009

KEK PISANG KUKUS

disebabkn, my nyawa kong, so, cuma bolh copies gmbr dr tenet jelah...nak wat cmne kan...hua hua hua.......sob sob sob...



smlm, aku wat kek pisang ....sbb pisang yg diangkut dr umah MIL aku dah mula kuning ssgt dan tak laku bg org kat umah aku, so aku wat kek pisang jelah....

Bahan-bahan :-
- 10 biji pisang
- 2 cwn tepung gandum
- 1 stgh cawan gula halus/ising
- 3 biji telur
- 1/4 cawan minyak masak
- 1 sudu teh ovellete
- 1 sudu teh bikarbonat
- 1 sudu teh baking powder
- secubit garam.


Cara-caranyer :-
- lecek pisang smpai hancur, masukkan tepung, dan gula halus hingga sebati.
- masukkan pula telur sebiji-sebiji.
-masukkan minyak, ovellete, bikarbonat, baking powder dan garam.
- gaul atau putar guna mixer hingga adunan jadi warna putih.
- masukkn ke dlm loyang yg digris ngn minyak atau marjerin.
- bakar/kukus hingga masak.

siap...

p/s : resepi ni lupa amik dr mana,..tapi asal usulnyer dari sofinar@myresepi..... nanti kalau phone nak ok, siti tmpek siti nyer gmbr kek sendiri yerk....he he he

KEK PISANG KUKUS

disebabkn, my nyawa kong, so, cuma bolh copies gmbr dr tenet jelah...nak wat cmne kan...hua hua hua.......sob sob sob...



smlm, aku wat kek pisang ....sbb pisang yg diangkut dr umah MIL aku dah mula kuning ssgt dan tak laku bg org kat umah aku, so aku wat kek pisang jelah....

Bahan-bahan :-
- 10 biji pisang
- 2 cwn tepung gandum
- 1 stgh cawan gula halus/ising
- 3 biji telur
- 1/4 cawan minyak masak
- 1 sudu teh ovellete
- 1 sudu teh bikarbonat
- 1 sudu teh baking powder
- secubit garam.


Cara-caranyer :-
- lecek pisang smpai hancur, masukkan tepung, dan gula halus hingga sebati.
- masukkan pula telur sebiji-sebiji.
-masukkan minyak, ovellete, bikarbonat, baking powder dan garam.
- gaul atau putar guna mixer hingga adunan jadi warna putih.
- masukkn ke dlm loyang yg digris ngn minyak atau marjerin.
- bakar/kukus hingga masak.

siap...

p/s : resepi ni lupa amik dr mana,..tapi asal usulnyer dari sofinar@myresepi..... nanti kalau phone nak ok, siti tmpek siti nyer gmbr kek sendiri yerk....he he he

AWARD - MUMMY DASY

Award ni eden dpt dr mummy dasy .....thank's a lot mummy......rasanyer mcm tak layak lg nak dpt award yg ni...tapi, org dah kasi ye tak?...amik jelah kan...he he he....

AWARD - MUMMY DASY

Award ni eden dpt dr mummy dasy .....thank's a lot mummy......rasanyer mcm tak layak lg nak dpt award yg ni...tapi, org dah kasi ye tak?...amik jelah kan...he he he....

HILANG NYAWA????

Aku kehilangan nyawa aku yg 1 ni.....dah 3 hari aku kehilangannyer...mmg susah gaklah rasanya tak der nyawa ni...rasa sunyi dan sepi idup aku..hu hu hu,........

dah 3 hari gak, aku memusing daerah kulai ni mencari ubat2 utk kmbalikan nyawa ku...tapi...huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....tak der gak...geramnyer aku.............

harus aku mcm nak jek gores & menang kad kredt my hubby utk beli nyawa baru...( niat jahat ni)...he he he he........

tertanya2 apa nyawa aku tu?....nyawa aku tu iyerlah .............................................................................................
............................
.......................
.........................................................
..............................................
..................................
..........................
.................................
......................................
.......................................................
.......................................
...........................................
..............................MY HENPON......

hu hu hu,,...dolu2 konon2 beli yg limited edition.../nak lain dr org lain konon...hah ko, la ni, amik blasan.....dah tak kuar dah spare part h,phone tu lagi...charger pun takder...hu hu hu....

hangin2......sedih..........abang.....nak phone baru....he he he he......

p/s: time tak de phone ni, byk lak aku nak amik gmbr mia yg buat perangai mcm2....hu hu hu,..

HILANG NYAWA????

Aku kehilangan nyawa aku yg 1 ni.....dah 3 hari aku kehilangannyer...mmg susah gaklah rasanya tak der nyawa ni...rasa sunyi dan sepi idup aku..hu hu hu,........

dah 3 hari gak, aku memusing daerah kulai ni mencari ubat2 utk kmbalikan nyawa ku...tapi...huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....tak der gak...geramnyer aku.............

harus aku mcm nak jek gores & menang kad kredt my hubby utk beli nyawa baru...( niat jahat ni)...he he he he........

tertanya2 apa nyawa aku tu?....nyawa aku tu iyerlah .............................................................................................
............................
.......................
.........................................................
..............................................
..................................
..........................
.................................
......................................
.......................................................
.......................................
...........................................
..............................MY HENPON......

hu hu hu,,...dolu2 konon2 beli yg limited edition.../nak lain dr org lain konon...hah ko, la ni, amik blasan.....dah tak kuar dah spare part h,phone tu lagi...charger pun takder...hu hu hu....

hangin2......sedih..........abang.....nak phone baru....he he he he......

p/s: time tak de phone ni, byk lak aku nak amik gmbr mia yg buat perangai mcm2....hu hu hu,..

Tuesday, March 10, 2009

GIGI GERAHAM

Dari jumaat lepas, si Mia ni langsung tak nak makan...bila kasi nasi, dia akan hirup kuahnyer lpas tu dia sembur balik nasinyer....aku try lak kasi bubur....ttp tak nak..try kuah sup, baru dia makan...tapi hirup supnyer jelah....smpailah hr ahad smlm....aku risau gak..sbb dia macm lapar ssgt....minum air je.....


bila kasi buah2 pun, dia cuma sedut rasa buah tu je...yg lain, semua dia buang,///kasilah biskut ke, roti ke, dia ttp buang....cuma smlm, aku try buatkn bubur nasi dan di lecek, baru dia makan ckt2....tapi, muka smcm jelah time nak nelan tu....dan paling aku syak, dia ada something, bila je org kiss or cubit pipi dia, dia mesti nangis.....bila aku chek, tumbuh gigi geraham rupernyer....


alahai...siannyer anak aku...sakit gigi rupernyr....so, start mlm tadi, aku kasi dia bubur jelah...kene lak, gigi tu tumbh saing2 lak...kanan-kiri tumbuh srentk...mana tak sakit....nak tido niarap pun, dia nangis je....hu hu hu...sian kat mia....gigi depan belum tumbuh semua, dah tumbuh gigi geraham...

GIGI GERAHAM

Dari jumaat lepas, si Mia ni langsung tak nak makan...bila kasi nasi, dia akan hirup kuahnyer lpas tu dia sembur balik nasinyer....aku try lak kasi bubur....ttp tak nak..try kuah sup, baru dia makan...tapi hirup supnyer jelah....smpailah hr ahad smlm....aku risau gak..sbb dia macm lapar ssgt....minum air je.....


bila kasi buah2 pun, dia cuma sedut rasa buah tu je...yg lain, semua dia buang,///kasilah biskut ke, roti ke, dia ttp buang....cuma smlm, aku try buatkn bubur nasi dan di lecek, baru dia makan ckt2....tapi, muka smcm jelah time nak nelan tu....dan paling aku syak, dia ada something, bila je org kiss or cubit pipi dia, dia mesti nangis.....bila aku chek, tumbuh gigi geraham rupernyer....


alahai...siannyer anak aku...sakit gigi rupernyr....so, start mlm tadi, aku kasi dia bubur jelah...kene lak, gigi tu tumbh saing2 lak...kanan-kiri tumbuh srentk...mana tak sakit....nak tido niarap pun, dia nangis je....hu hu hu...sian kat mia....gigi depan belum tumbuh semua, dah tumbuh gigi geraham...

Friday, March 6, 2009

ANAK AKU OK!







ni gmbar mia pagi tadi...time dlm kete, dia jadi cm nielah....tapi time aku amik gmbr ni, tak gerak lagi pun...bru panaskan enjin....dia oke je hr ni...mlm tadi, still bohl gelak2 lagi..Alhamdulillah.....dia ok...cuma badan dia mlm tadi, dedoh2 je......Abaikan donut yg dia pegang kat 2 2 belah tangan..dia mmg cmtu...belah kanan pun masuk mulut, belah kiri pun masuk mulut....dan kalau perasan, dia ttp pegang pepet dia....he he he...

ANAK AKU OK!







ni gmbar mia pagi tadi...time dlm kete, dia jadi cm nielah....tapi time aku amik gmbr ni, tak gerak lagi pun...bru panaskan enjin....dia oke je hr ni...mlm tadi, still bohl gelak2 lagi..Alhamdulillah.....dia ok...cuma badan dia mlm tadi, dedoh2 je......Abaikan donut yg dia pegang kat 2 2 belah tangan..dia mmg cmtu...belah kanan pun masuk mulut, belah kiri pun masuk mulut....dan kalau perasan, dia ttp pegang pepet dia....he he he...

Thursday, March 5, 2009

AKU MARAH GILER!!!!!!!!!!!!

AKU MARAH GILER PAGI2 NI BILA ADA SORANG C*NA SENGAL TU, DIA BOLH BUAT BODOH KE REDAH LAMPU MERAH....KESANNYA AKU TERPAKSA BREK MENGEJUT DAN MEMBUATKAN MIA JATUH TERSEMBAM KE BAWAH KERUSI...C*LAKA PUNYER C*NA....AKU MG SUMPAH SERANAH GILER2 BUDAK TU.....AUTOMATIK AKU KASI LAMPU KECEMASAN SBB MIA DAH MERAUNG GILER2.....TERUS AKU BUAT SPOT CHEK KAT BADAN NGN KEPALA DIA...BILA JE AKU ANGKAT DIA, AKU TGOK DIA AGAK TERKEJUT...TERUS DIAMMMM......AKU TRY TGOK REAKSI DIA, DAN BILA DIA ADA FEED BACK DARI PANGGILAN AKU, AKU RASA LEGA SIKIT...SIKIT TAU...SBB AKU RISAU KALAU ADA EFFECT KAT DLAMAN DIA...AKU PERASAN, DIA TERKEDEPAN DAN KEPALA DIA KE DASHBOARD KETE SEBLUM JATUH KAT LNTAI KETA TU....C"LAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BETUL........GERAM GERAM GERAM...KALAU JADI PA PE KAT ANAK AKU, AKU SUMPAH DIA MATI EKSIDEN BAWAH LORI TAU...EEEEEEEEEEE.......(utk maklumat, aku tak pernh bawa laju kalau aku anto anak aku okies...dan korang bygkan, ngn aku bawa perdana pd kelajuan 20-40km sejam...org bawa motor pun bolh hon aku sbb aku bawa kete tu slow...aku pkrkan keselamatan anak aku, tapi org bodoh tu tak pkrkan kslamtn org lain)........fuh....lega ckt...aku kene monitor ngn akak nursery tu tlong2 tgokkn keadaan Mia....

AKU MARAH GILER!!!!!!!!!!!!

AKU MARAH GILER PAGI2 NI BILA ADA SORANG C*NA SENGAL TU, DIA BOLH BUAT BODOH KE REDAH LAMPU MERAH....KESANNYA AKU TERPAKSA BREK MENGEJUT DAN MEMBUATKAN MIA JATUH TERSEMBAM KE BAWAH KERUSI...C*LAKA PUNYER C*NA....AKU MG SUMPAH SERANAH GILER2 BUDAK TU.....AUTOMATIK AKU KASI LAMPU KECEMASAN SBB MIA DAH MERAUNG GILER2.....TERUS AKU BUAT SPOT CHEK KAT BADAN NGN KEPALA DIA...BILA JE AKU ANGKAT DIA, AKU TGOK DIA AGAK TERKEJUT...TERUS DIAMMMM......AKU TRY TGOK REAKSI DIA, DAN BILA DIA ADA FEED BACK DARI PANGGILAN AKU, AKU RASA LEGA SIKIT...SIKIT TAU...SBB AKU RISAU KALAU ADA EFFECT KAT DLAMAN DIA...AKU PERASAN, DIA TERKEDEPAN DAN KEPALA DIA KE DASHBOARD KETE SEBLUM JATUH KAT LNTAI KETA TU....C"LAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BETUL........GERAM GERAM GERAM...KALAU JADI PA PE KAT ANAK AKU, AKU SUMPAH DIA MATI EKSIDEN BAWAH LORI TAU...EEEEEEEEEEE.......(utk maklumat, aku tak pernh bawa laju kalau aku anto anak aku okies...dan korang bygkan, ngn aku bawa perdana pd kelajuan 20-40km sejam...org bawa motor pun bolh hon aku sbb aku bawa kete tu slow...aku pkrkan keselamatan anak aku, tapi org bodoh tu tak pkrkan kslamtn org lain)........fuh....lega ckt...aku kene monitor ngn akak nursery tu tlong2 tgokkn keadaan Mia....

Tuesday, March 3, 2009

MAJA BLANCA



Aku curi2 masukkn N3 ni bila bos aku kuar gi tgok tank minyak kat blkg...he he he...kuih ni aku buat last week..baru hari ni nak update...nama dia MAJA BLANCA...aku pun tak tahu kenapa nama dia cm ni..tapi, rasa dia mcm puding jagung kastars....enjoy picture's ok...utk mimi, kalau siti smpat buat minggu ni, siti pass kat azie...okie..
oh,..aku amik resepi ni dr MYresepi...


Bahan-bahan:-
-1/2 cwn tepung jagung
-1/2 cwn gula ( kalau tak nak manis, leh kurangkan)
- 1/4 cwn air
-2 cwn santan
-1/4 jagung manis
-1/4 kismis ( aku ltk, tapi rasanya kalau tak ltk lg sdp kot)
-1/2 cwn kacang hancur

Cara-caranyer :-
- Gris loyang ngn minyak dn ketepikan..kalau nak kuih tu jadi tebal, guna loyang kecikklah...
-Dalam mangkuk besar, cmpurkan tepung jagung,gula, air dan santan..kacau hingga sebati.
-then, masukkan kismis dan jagung manis.....
-dah sebati, masukkan bahan tadi dldm, periuk....mask hingga likat atau pun, tunggu cm kuar letup2..( ala2 gunung berapi gitu)
-Tuang dalam loyang dan ratakn..
-taburkan kacang hancur...
-sejukkan dlm peti sejuk....dah ok..baru bolh potong2...


mmg sedap dan simple nak buatnyer....

MAJA BLANCA



Aku curi2 masukkn N3 ni bila bos aku kuar gi tgok tank minyak kat blkg...he he he...kuih ni aku buat last week..baru hari ni nak update...nama dia MAJA BLANCA...aku pun tak tahu kenapa nama dia cm ni..tapi, rasa dia mcm puding jagung kastars....enjoy picture's ok...utk mimi, kalau siti smpat buat minggu ni, siti pass kat azie...okie..
oh,..aku amik resepi ni dr MYresepi...


Bahan-bahan:-
-1/2 cwn tepung jagung
-1/2 cwn gula ( kalau tak nak manis, leh kurangkan)
- 1/4 cwn air
-2 cwn santan
-1/4 jagung manis
-1/4 kismis ( aku ltk, tapi rasanya kalau tak ltk lg sdp kot)
-1/2 cwn kacang hancur

Cara-caranyer :-
- Gris loyang ngn minyak dn ketepikan..kalau nak kuih tu jadi tebal, guna loyang kecikklah...
-Dalam mangkuk besar, cmpurkan tepung jagung,gula, air dan santan..kacau hingga sebati.
-then, masukkan kismis dan jagung manis.....
-dah sebati, masukkan bahan tadi dldm, periuk....mask hingga likat atau pun, tunggu cm kuar letup2..( ala2 gunung berapi gitu)
-Tuang dalam loyang dan ratakn..
-taburkan kacang hancur...
-sejukkan dlm peti sejuk....dah ok..baru bolh potong2...


mmg sedap dan simple nak buatnyer....

WAJAH SUCI MOHD NAZIM ARSHAD



Nie ler muke anak sedara aku yg terbaru.....alahai...muka jawa betui....aku tak berani sgt nak pegang...he hehe...sbb anak akukan dah beso......berat dia 3.31kg....

WAJAH SUCI MOHD NAZIM ARSHAD



Nie ler muke anak sedara aku yg terbaru.....alahai...muka jawa betui....aku tak berani sgt nak pegang...he hehe...sbb anak akukan dah beso......berat dia 3.31kg....

HILANG SEKEJAP

AKU HILANG SEKEJAP DARI MEMASUKKAN N3 YG TERBARU...HE HE HE...AWAL BULAN BEB.......KENE KEJOR ANTO REPORT UTK MPOB DAN AKU KENE BUAT BAIK DEPAN BOS COZ SABTU NI AKU NAK APPLY CUTI...HE HE HE

HILANG SEKEJAP

AKU HILANG SEKEJAP DARI MEMASUKKAN N3 YG TERBARU...HE HE HE...AWAL BULAN BEB.......KENE KEJOR ANTO REPORT UTK MPOB DAN AKU KENE BUAT BAIK DEPAN BOS COZ SABTU NI AKU NAK APPLY CUTI...HE HE HE

Monday, March 2, 2009

MELELEH AIR LIUR

Alkisahnya dr entry aku yg pasal adik aku kempunan tak dpt mkn kek batik tu, (sbelum bersalin), aku buatkan jugalah kek batik tu...w,pun hubby aku kata, org dlm pantang tak leh makan telur ..( ye ker?..)...


memulanya aku nak tunggu dia habis pntang, tapi disebbkan adik bongsu aku (d.nur) tu sebuk ssgt meng "sms" aku minta kek tu....smpaikan satu sms dia berbunyi cm ni "k.uda, buatlah kek tu, anak k.tika ni dah leleh je air liur dia tau"....buat aku mcm bersalah gak..w,pun aku pkr logik yg tkkn sbb kek aku lak, anak dia kuar air liur..so, hr sabtu hr tu, balik je dr keje, aku terus buatkan kek dia dn aku kirm kat adik aku utk dibawa ke umah mak aku ....aku tak balik sbb minggu ni aku dah apply cuti....


sampai je kek tu kat sana, masuk satu sms dri adik aku :
"..fuh...sedaplah k,.uda..nanti besday adik buatkan kek coklt ngn kek ni tau..nak kasi kwn2 adik"....aku confuse ni...
"woitt...ko lak yg makan..k.uda kasi k.tikalah"....

tetiba, sms dr mak aku lak:-
"ko kene tipu je ngn d,nur tu,,..dia yg dok ngadap...si tikanyer tak de pa per pun..mmg d.nur yg nak makan."

hampesnyer adik..tipu aku idup2...siap nanti kalau aku balik kampung...mmg nak kene ni tau...buat aku rasa bersalah je....

MELELEH AIR LIUR

Alkisahnya dr entry aku yg pasal adik aku kempunan tak dpt mkn kek batik tu, (sbelum bersalin), aku buatkan jugalah kek batik tu...w,pun hubby aku kata, org dlm pantang tak leh makan telur ..( ye ker?..)...


memulanya aku nak tunggu dia habis pntang, tapi disebbkan adik bongsu aku (d.nur) tu sebuk ssgt meng "sms" aku minta kek tu....smpaikan satu sms dia berbunyi cm ni "k.uda, buatlah kek tu, anak k.tika ni dah leleh je air liur dia tau"....buat aku mcm bersalah gak..w,pun aku pkr logik yg tkkn sbb kek aku lak, anak dia kuar air liur..so, hr sabtu hr tu, balik je dr keje, aku terus buatkan kek dia dn aku kirm kat adik aku utk dibawa ke umah mak aku ....aku tak balik sbb minggu ni aku dah apply cuti....


sampai je kek tu kat sana, masuk satu sms dri adik aku :
"..fuh...sedaplah k,.uda..nanti besday adik buatkan kek coklt ngn kek ni tau..nak kasi kwn2 adik"....aku confuse ni...
"woitt...ko lak yg makan..k.uda kasi k.tikalah"....

tetiba, sms dr mak aku lak:-
"ko kene tipu je ngn d,nur tu,,..dia yg dok ngadap...si tikanyer tak de pa per pun..mmg d.nur yg nak makan."

hampesnyer adik..tipu aku idup2...siap nanti kalau aku balik kampung...mmg nak kene ni tau...buat aku rasa bersalah je....

TAG 3 - MUMMY DASY

Sessungguhnya, Mummy Dasy ni mmg mengingati diriku..he he he


THE CHALLENGE IS :-

-GO to your photos folder in your computer

-GO to the 6th Folder of your photos

-GO to the 6th photos in that folder

-Put the picture on your blog & description of it.

-Invite 6 friends to join the challenge

-Link them in your blog & let them know they have been challenged.


ni, siti try jawab...



he he he,...tak tipu tau....gmbr ni dlm folder "wallpaper"....siti amik gmbr ni sbb masa tu belum pregnant lagi dan sesungguhnya aku mmg suka sssgt ngn baby...kengkononnyer kalau aku tgok gmbr baby everyday, aku akan dpt baby ...he he...dlm pregnant pun, aku dok tgok gak gmbr baby2 ni..sbbnyer...manalah tau anak aku terkenan ngn gmbr baby yg tomei2 ni...he he he...
emm...aku nak TAG:-
kak watie
kak yatie
azie kawai..(aku akn sajer suruh ko sibuk)
ummi
opie..
checkie


TAG 3 - MUMMY DASY

Sessungguhnya, Mummy Dasy ni mmg mengingati diriku..he he he


THE CHALLENGE IS :-

-GO to your photos folder in your computer

-GO to the 6th Folder of your photos

-GO to the 6th photos in that folder

-Put the picture on your blog & description of it.

-Invite 6 friends to join the challenge

-Link them in your blog & let them know they have been challenged.


ni, siti try jawab...



he he he,...tak tipu tau....gmbr ni dlm folder "wallpaper"....siti amik gmbr ni sbb masa tu belum pregnant lagi dan sesungguhnya aku mmg suka sssgt ngn baby...kengkononnyer kalau aku tgok gmbr baby everyday, aku akan dpt baby ...he he...dlm pregnant pun, aku dok tgok gak gmbr baby2 ni..sbbnyer...manalah tau anak aku terkenan ngn gmbr baby yg tomei2 ni...he he he...
emm...aku nak TAG:-
kak watie
kak yatie
azie kawai..(aku akn sajer suruh ko sibuk)
ummi
opie..
checkie