Saturday, December 10, 2011

MIA - SI MODEL CILIK





*abaikan iron board tu..x leh letak tmpat lain..zafran sibuk nak cuit....


Dah lama tak buat kek...dan dah lama mia request kek coklat dari aku....hmmm, kemalasan melanda diri...tp, akhrinya semalam baru smpt buatkn utk dia....dia x nak kek lain selain kek coklat....kali ni, ku amik resepi dari kak Izzah MUffin LOver.. sdap....manis x manis, tp mmg lembut....he ehhe..


RESEPI KEK COKLAT KUKUS MUNIRA


Bahan-bahan

Bahan A
  • 1 cawan gula pasir
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 cawan susu cair
  • 1 cawan susu pekat
  • 1 cawan minyak masak

>> semua bahan di atas digaul sebati dan masak atas api perlahan sehingga gula larut. Matikan api dan rehatkan sekejap bila dah sebati.

Bahan B - di ayak
  • 3/4 cawan tepung gandum
  • 1 sudu kecil (sudu kfc) soda bikarbonat
  • 1 sudu kecil (sudu kfc) baking powder

Bahan C
4 biji telur - diblender

Cara-cara
  • Satukan bahan B dan bahan C ke dlm bahan A secara berselang seli dan gaul dgn senduk aje.
  • Bila dah sebati masukkan ke dlm loyang yg digris dan dilapik kertas kalis minyak.
  • Kukus selama 1 jam atau sehingga masak. Jgn buka pengukus semasa proses mengukus 45 min yg pertama takut kek jd mendap.

akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaa/.////.......siap jugak utk mia....
kunjungi kedai online saya :-http://www.damiapitshop.com/

MIA - SI MODEL CILIK





*abaikan iron board tu..x leh letak tmpat lain..zafran sibuk nak cuit....


Dah lama tak buat kek...dan dah lama mia request kek coklat dari aku....hmmm, kemalasan melanda diri...tp, akhrinya semalam baru smpt buatkn utk dia....dia x nak kek lain selain kek coklat....kali ni, ku amik resepi dari kak Izzah MUffin LOver.. sdap....manis x manis, tp mmg lembut....he ehhe..


RESEPI KEK COKLAT KUKUS MUNIRA


Bahan-bahan

Bahan A
  • 1 cawan gula pasir
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 cawan susu cair
  • 1 cawan susu pekat
  • 1 cawan minyak masak

>> semua bahan di atas digaul sebati dan masak atas api perlahan sehingga gula larut. Matikan api dan rehatkan sekejap bila dah sebati.

Bahan B - di ayak
  • 3/4 cawan tepung gandum
  • 1 sudu kecil (sudu kfc) soda bikarbonat
  • 1 sudu kecil (sudu kfc) baking powder

Bahan C
4 biji telur - diblender

Cara-cara
  • Satukan bahan B dan bahan C ke dlm bahan A secara berselang seli dan gaul dgn senduk aje.
  • Bila dah sebati masukkan ke dlm loyang yg digris dan dilapik kertas kalis minyak.
  • Kukus selama 1 jam atau sehingga masak. Jgn buka pengukus semasa proses mengukus 45 min yg pertama takut kek jd mendap.

akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaa/.////.......siap jugak utk mia....
kunjungi kedai online saya :-http://www.damiapitshop.com/

Friday, December 9, 2011

AL-KISAH MIA DAN ZAFRAN


MUHAMMAD DAYYAN ZAFRAN



NUR DAMIA MAISARAH


Alkisah pasal putera dan puteri permata hatiku ini....dalm umur 30 tahun, aku tak sangka aku dah ada sepasang cahaya mata..he ehhe....Alhamdulillah....mmg rasa bersyukur sgt...

dah lama x cerita pasal anak-anak aku 2 orang ni....

bulan November lpas, MIa genap 4 tahun..zafran lak dah 1 tahun 5 bulan..kejap kan....dan part yg best, bila tengok diaorg bergaduh...aiks?..apa punya orglah suka tgok anak-anak bergaduh..he heh...

dulu selalu tgok adik adik gaduh sesama sndiri..tp skrg ni, tgok anak2 gaduh lain mcm lak rasanyer....dan yg part "hangin"nya, si zafran ni pandai berlakon..dia mmg suka kacau akak dia..kalau akak dia pegang buku, dia pun sibuk nak pegang buku yg sama.....bila akak dia x kasi, laju je tgn dia pukul akak dialah, cubit akak dialah.....akak dia ni lak mmg lah manja ssgt....terus je uwaaaaaaaaaaaaaaaaa.......yg adik dia dok gelak2 kan akak dia kan...bila aku atau laki aku tgok apa yg diaorg bergaduh,,,tetibe je zafran nangis....alih2 jekan...ha haha....

anak-anak..tp best time tgok bila dak berdua ni dok bersndar kt dinding....comel je...hik hik...... apa pun, bersyukur sgt dngn kurniaan ALlah..

dan apa yg aku perasan, masa ngandungkan mia, byk dugaan dan cubaan yng aku tempuhi....dari saat sah pregnant smpailah melahirkan..ada je dugaan..Alhamdulilah..menjaga mia, melihat dia membesar , bagaikan satu keajaiban yang tak mampu di luahkan...

masa zafran lak, dari saat sah pregnant, sampai melahirkan, semuanya berjalan lancar...tapi, mmbesarkannya bagaikan satu ujian penuh kesabaran yang harus aku tempuhi.....

apa pun, semoga anak-anak mama akan mmbesar dengan sihat, cergas dan cerdas dan sentiasa dalam nikmat iman dan ISlam...Amin.....

love your forerver my sweetheart..........

AL-KISAH MIA DAN ZAFRAN


MUHAMMAD DAYYAN ZAFRAN



NUR DAMIA MAISARAH


Alkisah pasal putera dan puteri permata hatiku ini....dalm umur 30 tahun, aku tak sangka aku dah ada sepasang cahaya mata..he ehhe....Alhamdulillah....mmg rasa bersyukur sgt...

dah lama x cerita pasal anak-anak aku 2 orang ni....

bulan November lpas, MIa genap 4 tahun..zafran lak dah 1 tahun 5 bulan..kejap kan....dan part yg best, bila tengok diaorg bergaduh...aiks?..apa punya orglah suka tgok anak-anak bergaduh..he heh...

dulu selalu tgok adik adik gaduh sesama sndiri..tp skrg ni, tgok anak2 gaduh lain mcm lak rasanyer....dan yg part "hangin"nya, si zafran ni pandai berlakon..dia mmg suka kacau akak dia..kalau akak dia pegang buku, dia pun sibuk nak pegang buku yg sama.....bila akak dia x kasi, laju je tgn dia pukul akak dialah, cubit akak dialah.....akak dia ni lak mmg lah manja ssgt....terus je uwaaaaaaaaaaaaaaaaa.......yg adik dia dok gelak2 kan akak dia kan...bila aku atau laki aku tgok apa yg diaorg bergaduh,,,tetibe je zafran nangis....alih2 jekan...ha haha....

anak-anak..tp best time tgok bila dak berdua ni dok bersndar kt dinding....comel je...hik hik...... apa pun, bersyukur sgt dngn kurniaan ALlah..

dan apa yg aku perasan, masa ngandungkan mia, byk dugaan dan cubaan yng aku tempuhi....dari saat sah pregnant smpailah melahirkan..ada je dugaan..Alhamdulilah..menjaga mia, melihat dia membesar , bagaikan satu keajaiban yang tak mampu di luahkan...

masa zafran lak, dari saat sah pregnant, sampai melahirkan, semuanya berjalan lancar...tapi, mmbesarkannya bagaikan satu ujian penuh kesabaran yang harus aku tempuhi.....

apa pun, semoga anak-anak mama akan mmbesar dengan sihat, cergas dan cerdas dan sentiasa dalam nikmat iman dan ISlam...Amin.....

love your forerver my sweetheart..........