Wednesday, September 19, 2012

MIA KENA "CIUM" SOMETHING


Trennggggggggggggggg...sian anak dara aku..ha ha ha...konon2 nak gi beraya kt umah org..plan dah cntik dah....dari kota tinggi ke tiram, ke perling, ke pulai indah lastttttt sekali ke kulai....tapi hancussss......kena "cium" lak mata mia ngn menatang apa ntah....hik hik...ni gambar masa belah pagi..tak bengkak sangat...





so, teruskan perjalanan raya ke perling...sampai ke perling, dia dah mula gatal-gatal kaki...aiseh...dalam hati "alahan ke budak ni...tapi sebelum ni makan sotong, okey je"....

sepanjang jalan dari kota tu, dok jenguk2 gak klinik...mana tau buka....huh..x de maknanya...hari ahad plus hari malaysia..semua tutup kecuali klinik penawar...hu hu hu hu...tapi ttp x jumpa klinik penawar.....

so, skip 1 umah...terus je ke rumah akak ipar kt pulai indah....smpai je terus mandi2..siap pakai sabun bagai kt rumah akak ipar....

x smpai 1 jam, makin byk pulak gatal2nya...mia dah nangis2...ckp mata dia sakit...sian sungguh....balik umaha terusss.....


petangnya, makin terukkkkk mata dia..ha ha ha...smpai nak tengok tv kena dongak2///sian sungguh....dia dah nangis2, dah gatal2 satu badan..terus decide carik klinik kt kulai...Alhamdulillah..klinik adham buka.....


bila turn mia kena panggil doc, doc tanya mia "nak inject ke nak makan ubat"...
mia : makan ubat banyak tak?
doc : ada 4 jenis
mia : inject?
doc : 1 kali je
mia : injectlah..


ha ha ah ha...lpas tu, aku punyerlah pegang kuat tangan mia, takut dia meronta...sekali, dgn muka x de perasaan, dia derk je kena inject..bersuara pun tak, menangis pun tak...aku je lebih..ha ha ha....

pagi semalam, dia x nak sekolah..dia ckp, dia malu..sabor jelah...hari ni, Alhamdulillah..dah mcm biasa....dia tanya aku, dia dah cantik balik tak?...kueng...kueng...kuengg.....


kedai online SHAKLEE saya : 
 Puan Siti Noriza Saleh 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 
013-7374 958 |
damia_pitshop@yahoo.com 
twitter : @damiapitshop
www.damiapitshop.com

MIA KENA "CIUM" SOMETHING


Trennggggggggggggggg...sian anak dara aku..ha ha ha...konon2 nak gi beraya kt umah org..plan dah cntik dah....dari kota tinggi ke tiram, ke perling, ke pulai indah lastttttt sekali ke kulai....tapi hancussss......kena "cium" lak mata mia ngn menatang apa ntah....hik hik...ni gambar masa belah pagi..tak bengkak sangat...





so, teruskan perjalanan raya ke perling...sampai ke perling, dia dah mula gatal-gatal kaki...aiseh...dalam hati "alahan ke budak ni...tapi sebelum ni makan sotong, okey je"....

sepanjang jalan dari kota tu, dok jenguk2 gak klinik...mana tau buka....huh..x de maknanya...hari ahad plus hari malaysia..semua tutup kecuali klinik penawar...hu hu hu hu...tapi ttp x jumpa klinik penawar.....

so, skip 1 umah...terus je ke rumah akak ipar kt pulai indah....smpai je terus mandi2..siap pakai sabun bagai kt rumah akak ipar....

x smpai 1 jam, makin byk pulak gatal2nya...mia dah nangis2...ckp mata dia sakit...sian sungguh....balik umaha terusss.....


petangnya, makin terukkkkk mata dia..ha ha ha...smpai nak tengok tv kena dongak2///sian sungguh....dia dah nangis2, dah gatal2 satu badan..terus decide carik klinik kt kulai...Alhamdulillah..klinik adham buka.....


bila turn mia kena panggil doc, doc tanya mia "nak inject ke nak makan ubat"...
mia : makan ubat banyak tak?
doc : ada 4 jenis
mia : inject?
doc : 1 kali je
mia : injectlah..


ha ha ah ha...lpas tu, aku punyerlah pegang kuat tangan mia, takut dia meronta...sekali, dgn muka x de perasaan, dia derk je kena inject..bersuara pun tak, menangis pun tak...aku je lebih..ha ha ha....

pagi semalam, dia x nak sekolah..dia ckp, dia malu..sabor jelah...hari ni, Alhamdulillah..dah mcm biasa....dia tanya aku, dia dah cantik balik tak?...kueng...kueng...kuengg.....


kedai online SHAKLEE saya : 
 Puan Siti Noriza Saleh 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 
013-7374 958 |
damia_pitshop@yahoo.com 
twitter : @damiapitshop
www.damiapitshop.com

Thursday, September 13, 2012

SAKIT JANTUNG




SAKIT JANTUNG

Jantung manusia terdiri daripada serabut-serabut otot khusus yang bekerja untuk mengepam darah. Apabila otot jantung tidak mendapat bekalan darah yang cukup, seseorang itu dikatakan mengidap sakit jantung. Antara penyebab bekalan darah ke otot jantung tidak cukup, disebabkan saluran darah menjadi sempit kerana dinding sebelah dalam saluran darah dipenuhi lemak, terutamanya "kolesterol".

SERANGAN SAKIT JANTUNG

Penyakit jantung digambarkan sebagai rasa kesakitan yang amat sangat di bahagian dada yang berterusan sehingga setengah jam, menjalar kearah tangan kiri dan rahang. Pesakit akan mengalami keseukaran untuk bernafas dan perasaan takut yang keterlaluan.

Sebab sebenar rasa kesakitan ini adalah disebabkan kematian sebahagian otot jantung yang disebabkan oleh salur darah di bahagian tersebut tersumbat. Lebih besar salur darah yang tersumbat, lebih merbahaya serangan jantung tersebut. Sekiranya saluran darah tertutup sepenuhnya, sebahagian dari otot jantung akan rosak. Kemudian, sakit dada yang teramat sangat akan terjadi. Keadaan inilah yang dinamakan "serangan sakit jantung".




FAKTOR PENYEBAB

Asap Rokok

~ Mempercepatkan pembekuan darah
~ Menggalakkan pemendapan lemak pada dinding saluran darah.
~ Mengurangkan bekalan oksigen ke jantung.
~ Tekanan Perasaan
~ Seseorang yang mengalami tekanan perasaan, degup jantungnya, meningkat.
~ Tekanan darahnya juga meningkat.
~ Kandungan Lemak Yang Tinggi

Lebih tinggi kandungan lemak, lebih berbahaya. Makanan yang tinggi lemak, adalah seperti mentega, minyak sapi, daging berlemak.

Kurang bersenam

* Senaman penting untuk menguatkan jantung.
* Ia juga penting untuk memperbaiki pengaliran darah ke jantung.  Bersenamlah.

Darah Tinggi

* Darah tinggi menggalakkan berlakunya penyempitan saluran darah.
* Jantung "terpaksa" mengepam lebih kuat untuk mengalirkan darah melalui saluran yang sempit itu.
* Lebih tinggi tekanan darah, lebih besar pula peluang serangan sakit jantung.
* Kencing Manis

Pesakit kencing manis lebih tinggi peluangnya mendapat serangan sakit jantung

Faktor-Faktor Yang Meningkatkan Kemungkinan Menghadapi Penyakit Jantung Koronari

* Jika anda mempunyai keturunan yang mengidap penyakit jantung.
* Jika anda berusia 35 tahun ke atas dan mempunyai masalah berat badan.
* Jika anda merokok.
* Jika anda gagal mengawal tekanan darah anda.
* Jika anda mengidap penyakit kencing manis.
* Jika anda menghadapi masalah mengawal tekanan.
* Jika pemilihan makanan anda tidak betul makanan anda mengandungi kadar kolesterol dan lemak yang tinggi.
* Jika anda kurang bersenam.
* Jika anda kurang memakan sayur dan buah segar.
* Mengurangkan Risiko Sakit Jantung

APA YANG PERLU ANDA LAKUKAN?

- Anda boleh memastikan sama ada keluarga sebelah ibu atau sebelah bapa anda ada yang menghidap penyakit jantung. Sekiranya ada, anda perlu lebih berwaspada dengan tanda-tanda penyakit jantung dan digalakkan menjalani pemeriksaan tahunan.
- Berhenti merokok terutama sekiranya anda berusia melebihi 35 tahun.
- Mengambil ubat dan mengawal permakanan anda sekiranya anda mempunyai tekanan darah tinggi atau kencing manis.
- Mengawal tekanan perasaan anda dan jangan cepat meradang atau runsing.
- Digalakkan memakan daging putih "white meat" seperti daging ayam, ikan, dan mengelakkan dari terlalu kerap memakan daging merah "red meat" seperti daging lembu, kambing, kerbau dan lain-lain sepertinya.
- Mulalah bersenam secara beransur-ansur.
- Gentian serat yang terdapat dalam makanan dipercayai boleh menyerap sebahagian dari lemak / kalesterol, oleh itu pakar permakanan mempercayai makanan yang banyak serat seperti bijiran oat dapat mengurangkan jumlah kalesterol yang diserap oleh badan.


sumber : http://pmr.penerangan.gov.my

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :-
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau 
 email : damia_pitshop@yahoo.com atau 
add saya di fb ( siti noriza saleh ) 
 yahoo messenger : nuriezam_040806

 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

Monday, September 10, 2012

ENERGIZING SOY PROTEIN ( ESP )


Hari ini, saya nak kenalkan satu produk best dari shaklee. Iaitu ENERGIZING SOY PROTEIN ( ESP ). ramai yang menyukai ESP ini kerana keberkesanannya kepada mereka yang menggunakannya.  MAlahan ia juga berbeza dengan produk soy protein lain yang berada di pasaran. 

ESP, energizing soy protein, shaklee, pengedar shaklee kota tinggi

ENERGIZING SOY PROTEIN :-

* Membekalkan tenaga berkekalan dengn protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.
ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting.  Ia terbukti secaa klinikal dapt mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

* Tumbuhan berprotein yang berkualiti tertinggi dengan kandungan 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan.

* Membantu mengekalkan kepejalan otot.

* Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal.

* Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.


PERBEZAAN ENERGIZING SOY PROTEIN ;-

* PROTEIN SOY SHAKLEE telah terbukti secara klinikal dapat membantu anda kekal bertenaga selama berjam-jam

* Air digunakan untuk mencuci bagi mengekalkan bahan penting seperti ISOFLAVONES, genistein dan daidzein juga menyediakan anda dengan kebaikan keseluruhan soya.

* NON- GMO (tidak diubahsuai secara genetik ) protein berasaskan tumbuhan yang memastikan yang kacang soya kami bebas daripada kacang soya yang diubahsuai secara genetik.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- 
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 
atau email : damia_pitshop@yahoo.com 
 atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) 
 yahoo messenger : nuriezam_040806 


pssssttttt.... saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, JOhor. dapatkan secara COD dengan saya :)

 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

Saturday, September 1, 2012

KES DERA DARI PUSAT JAGAAN

Allahuakhbar!!!!!  sangat terkejut dengan pendedahan dari kawan saya pasal anaknya kena dera..Allah....apa perasaan orang yang melakukannya itu kan?...budak kecik yang hanya tau menangis....dia di beri amanah untuk menjaga...bukan di beri amanah untuk mencubit atau memukul atau menderanya....

Berurusan dengan anak-anak kecil memang kena SABAR...sabar itu sifat yang terpuji....tak taukan dia yang ibu mangsa akan sebarkan cerita yang anaknnya didera?...tak malukan dia kalau jiran2, sedara mara atau kawan-kawan tau yang dia seorang PENDERA kanak-kanak?.. tiada kah sifat belas kasihan, sifat penyayng seorang ibu dalam dirinya?..apa perasaan nya kalau anak-anak di dera oleh orang lain?...

Allah...dunia maju buatkan orang semakin kejam dan kejam......




kedai online SHAKLEE saya :
 Puan Siti Noriza Saleh
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453]
013-7374 958 |
damia_pitshop@yahoo.com
twitter : @damiapitshop

KES DERA DARI PUSAT JAGAAN

Allahuakhbar!!!!!  sangat terkejut dengan pendedahan dari kawan saya pasal anaknya kena dera..Allah....apa perasaan orang yang melakukannya itu kan?...budak kecik yang hanya tau menangis....dia di beri amanah untuk menjaga...bukan di beri amanah untuk mencubit atau memukul atau menderanya....

Berurusan dengan anak-anak kecil memang kena SABAR...sabar itu sifat yang terpuji....tak taukan dia yang ibu mangsa akan sebarkan cerita yang anaknnya didera?...tak malukan dia kalau jiran2, sedara mara atau kawan-kawan tau yang dia seorang PENDERA kanak-kanak?.. tiada kah sifat belas kasihan, sifat penyayng seorang ibu dalam dirinya?..apa perasaan nya kalau anak-anak di dera oleh orang lain?...

Allah...dunia maju buatkan orang semakin kejam dan kejam......




kedai online SHAKLEE saya :
 Puan Siti Noriza Saleh
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453]
013-7374 958 |
damia_pitshop@yahoo.com
twitter : @damiapitshop