Wednesday, October 26, 2016

KAMPUNG BELUKAR DURIAN, TANJUNG SEDILI

Stayvacation!! Pernah dengar tak perkataan tu? Macam bercuti juga. Tapi bercuti dekat dekat dengan rumah kita. Bak kata orang, alah. Buat apalah bermalam kat situ. Boleh je balik rumah sendiri. Bukan jauh pun.hah tu lah maksudnya. Stayvacation. He he he.

kak ct memang suka stayvacation ni. Tapi ada tempat tempat tertentu yang kak ct suka pergi dengan anak anak. Selalunya tepi pantai. Buat kak ct rasa tenang dan memudahkan kak ct mencari ilham ilham baru dalam perniagaan. Ewahh!!!? 

Kali ni kak ct memilih Belukar Durian, Tanjung Sedili, Johor. Lebih kurang 45 minit dari rumah kak ct. Actually ni kali kedua kami berstayvacation di sini. Kali pertama bersama adik dan emak. Kali ini kak ct pergi bersama sama keluarga kak ct saja.



kehijauan dan ketenangan air sungai ini buat kak ct tertarik untuk datang lagi dan lagi. Ini tak hijau sangat tau sebab air baru mula pasang. Bila dah complete situasi air pasang tu, lagi hijau..Masya Allah..sangat cantik kejadian Allah tu. Sunyi, kicauan unggas buat kak ct rasa tenang dan rasa lebih dekat dengan Allah.



suami kak ct macam biasalah. Memancing memang jadi aktiviti utama kalau datang sini.