Tuesday, January 22, 2013

BAGAIMANA NAK MEMASTIKAN KULIT SENTIASA CANTIK



Ramai wanita sering keliru dan tertanya-tanya, apakah rahsia kulit seseorang itu cantik?..atau, apakah si cantik itu buat?..ambil suntikan ke, amik kolagen ke, jamu ke, rawatan tradisional ke, rawatan moden ke atau rahsia kulit cantik seseorang itu hanya dengan pengambilan supplement atau vitamin?>.


jom kita kenali supplement atau vitamin apa yang menjadi rahsia kulit cantik itu sendiri...

Vitamin A, B, C, D, E dan K mempunyai fungsi yang berbeza dan hanya diperlukan dalam kuantiti yang sedikit sahaja kecuali ketika hamil atau menyusukan anak atau untuk pertumbuhan bayi dan kanak-kanak itu membesar.

Pengambilan vitamin C akan membantu badan menghasilkan lebih banyak kolagen dan mampu menghasilkan kulit yang tegang.  Vitamin C juga dapat mencerahkan kulit dengan ciri-ciri antioksidaannya selain dapat menguatkan sistem imunisasi dalam badan.

Bagi mereka yang memilih pengambilan supplement sebagai rahsia kulit sentiasa cantik,  anda perlu faham keperluan supplement dalam badan anda..menurut Dr. Nurhalina Azlu Minhat dari Timeless dalam majalah RAPI, seorang individu kena faham setiap jenis vitamin dan fungsinya kepada kecantikan.  Rahsia kulit sentiasa cantik dengan supplement adalah salah satu rawatan yang suatu ketika dulu sangat popular.  Menurut beliau lagi, Vitamin A, C dan E adalah bersifat antioksidan.  Dos yang diperlukan adalah secara minimun kerana vitamian A, C dan E baik untuk kulit.

Vitamin C dan E biasanya diambil melalui kaedah pemakanan manakalah Vitamin A pula banyak terdapat dalam produk kecantikan luaaran.  Apabila ia meresap ke dalam wajah maka ia akan meransang penghasilan kokagen dalam kulit namun jika berlebihan ia akan mengundang bahaya kepada wanita terutama yang hamil...ingat ya !!!,,, wanita hamil tidak digalakkan mengambil produk perawatan kulit yang mengandungi vitamin A..


bagi mengelakkan anda terlebih dos atau anda tidak tahu apakah supplement yang sesuai dengan anda, saya syorkan produk ni...INILAH YANG DINAMAKAN KULIT SENTIASA CANTIK DENGAN SUPPLEMENT!!!!

SET KULIT CANTIK


psst.....inginkan produk berkenaan?.boleh hubungi saya...


PPstttttt... kami merupakan pengedar shakle kota tinggi, johor.

ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958 
personal fb : Siti Noriza Binti Saleh 
Fanpages : Damia Pit Shop
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com

atau anda boleh hubungi suami saya ;-

Nama : MOHD ZAMRI BIN HUSSIN
NO TELL : 013-7065178 
Personal FB : Mohd Zamri Hussin
EMAIL : zamri_damia@yahoo.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...