Saturday, October 19, 2013

JANGAN BIARKAN KITA JADI ORANG NEGATIF



Hai semua... dulu sewaktu saya menjadi seorang ibu, isteri dan wanita yang bekerja, saya selalu mendengar atau membaca luahan hati kawan-kawan saya yang duduk "saja" di rumah...ada yang mengeluh boring, bosan, dan rasa rendah diri...semua aura negatif dlm diri kwan-kawan saya ini...maksud saya, mereka telah biarkan diri mereka di selubungi negatif...

tapi saya faham.adakalanya yang membuatkan mereka ini menjadi negatif kerana orang sekeliling yng mentaliti sekarang ini yang rasakan mereka yang "duduk saja" di rumah ini adalah orang yang tidak mendatangkan satu keuntungan langsung pada diri sendiri dan family serta masyarat sekeliling...

bila saya memegang status "isteri dan ibu yang tidak bekerja" orang mula memandang negatif pada saya. saya adalah orang yang akan buat suami saya x cukup duit sbb kena tanggung saya dan anak-anak..(eh, memanglah dia kena tanggung sayakan?>.ha ha ha ha)... segala pendapat dan apa yang saya luahkan sudah tidak dipandang hanya kerana saya seorang "suri rumah"...eh..mcm tiba-tiba saya jadi orang bodoh secara otomatik sebab dah x keja..ha ha ha..pandangan negatif sungguh..tak baikkan?

oleh itu, kita adalah apalah yang kita nak jadi atau apa yang diri kita nak jadik.. carilah kawan-kawan yang positif, banyakkan baca buku yang positif dan buatlah suasana sekeliling kita, suasana yang positif.


kedai online SHAKLEE saya :
 Puan Siti Noriza Saleh
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |damia_pitshop@yahoo.com 

JANGAN BIARKAN KITA JADI ORANG NEGATIF



Hai semua... dulu sewaktu saya menjadi seorang ibu, isteri dan wanita yang bekerja, saya selalu mendengar atau membaca luahan hati kawan-kawan saya yang duduk "saja" di rumah...ada yang mengeluh boring, bosan, dan rasa rendah diri...semua aura negatif dlm diri kwan-kawan saya ini...maksud saya, mereka telah biarkan diri mereka di selubungi negatif...

tapi saya faham.adakalanya yang membuatkan mereka ini menjadi negatif kerana orang sekeliling yng mentaliti sekarang ini yang rasakan mereka yang "duduk saja" di rumah ini adalah orang yang tidak mendatangkan satu keuntungan langsung pada diri sendiri dan family serta masyarat sekeliling...

bila saya memegang status "isteri dan ibu yang tidak bekerja" orang mula memandang negatif pada saya. saya adalah orang yang akan buat suami saya x cukup duit sbb kena tanggung saya dan anak-anak..(eh, memanglah dia kena tanggung sayakan?>.ha ha ha ha)... segala pendapat dan apa yang saya luahkan sudah tidak dipandang hanya kerana saya seorang "suri rumah"...eh..mcm tiba-tiba saya jadi orang bodoh secara otomatik sebab dah x keja..ha ha ha..pandangan negatif sungguh..tak baikkan?

oleh itu, kita adalah apalah yang kita nak jadi atau apa yang diri kita nak jadik.. carilah kawan-kawan yang positif, banyakkan baca buku yang positif dan buatlah suasana sekeliling kita, suasana yang positif.


kedai online SHAKLEE saya :
 Puan Siti Noriza Saleh
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |damia_pitshop@yahoo.com 

Saturday, August 3, 2013

MINGGU PERTAMA - MINGGU KEEMPAT

Sepanjang kehamilan, bayi akan berkembang daripada satu sel sehingga menjadi janin yang kelihatan seperti bentuk manusia dan seterusnya lahir sebagai bayi yang comel dan sihat, Banyak perkara menarik yang berlaku sepanjag minggu-minggu ini. Ketahui fakta-fakta menarik tentang minggu-minggu pertama kehamilan anda.

SPERMA
- Purata pancutan air mani dari lelaki adalah sekitar 60 juta sehingga 150 juta benih. Sekiranyer kurang daripada 40 juta, lelaki tersebut menghadapi masalah kesuburan. Dan ini menyukarkan pasangannya untuk mengandung.


OVUM
- Ovum berada dalam tiub fallopio seorang wanita. Ovum ini tidak bergerak terlalu aktif kecuali disebabkan pengecutan dan pengenduran otot-otot tiub Fallopio.


MINGGU PERTAMA
- Lapan hari selepas persenyawaan, blastosis akan merembeskan mukus untuk menyatakan kehadirannya di dalam rahim.


MINGGU KEDUA
- Blastosis mula mengelembung dan membahagi dua kali dalam tempoh sehari. Pada hari ke-12, jumlahnya akan menjadi beribu-ribu. Setelah itu, blastosis ditanam dengan kukuh pada endometrium.


MINGGU KETIGA
- Selepas tiga minggu persenyawaan, saiz embrio ialah sepanjang 2 mm, Gen janin mula membentuk tiga lapisan sel daripada organ badan yang akan bergabung.


MINGGU KEEMPAT
- Bentuk asas seorang manusia mula bergabung. Panjang embrio lebih kurang 6mm. Pada minggu ini, akan kelihatanlah bentuk awal otak dan tulang belakang fetus. Jantung mengepam darah ke paru-paru dan aorta ( urat besar yang mengalirkan darah daripada jantung)

Sunday, July 14, 2013

MENJANA PENDAPATAN DARI RUMAH



Alhamdulillah...bersyukur sangat memegang title WAHM ni..bulan ni bulan ke 7...wahhh..rasanya mcm baru je benti keje.dah lama rupnyaer...penglaman 10 tahun berkerja membantu saya memahami apa keperluan dan kepentingan mereka yang bekerja dan merea yang tidak berkerja.. masa hasrat nak benti keje, rasa mcm eh,boleh ke...cukup ke duit nanti?..cmne kalau x de pelanggan...x kan nak minta duit suami...alahai,.betapa jahilnya jadi seorang hamba Allah yangberani menidakkan Qada' dan Qhadar dari Nya...lupa siapa yang memberi rezeki dan penentu pada rezeki kita.. Masya Allah...rasa gt jahil..

tapi, setelah 7 bulan, ianya menjadi satu penyesalan sebb tak benti keje awal..ha haha...tapi saya xkisah..sbb itu tandanya Allah nak saya benar-benar bersedia sebelum berhenti keje..

ramai yang tahu saya adalah pengedar shaklee,.dan ye...saya masih pengedar shaklee..MLM yng tidak pernah menyekat berapa banyak atau berapa pendapatan yang anda ingini..dalam shaklee, SIAPA YANG RAJIN USAHA, BALASANNYA HANYA DIA YANG DAPAT...satu sistem yang sangat adil sebab, walaupun kita jadi orang atas, kita tidak mendapat keuntungan dari susur galur kita kecuali hanya sampai level ke 6 saja....jadi, xdelah isttilah, orang bawah buat keje teruk2, tapi dia senang lenang lak..

he he e....jika korang semua berminat nak join dengan saya, boleh je,.xde masalah...dialu-alukan...lai..lai.....


kedai online SHAKLEE saya : Puan Siti Noriza Saleh Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |damia_pitshop@yahoo.com twitter : @damiapitshop

MENJANA PENDAPATAN DARI RUMAH



Alhamdulillah...bersyukur sangat memegang title WAHM ni..bulan ni bulan ke 7...wahhh..rasanya mcm baru je benti keje.dah lama rupnyaer...penglaman 10 tahun berkerja membantu saya memahami apa keperluan dan kepentingan mereka yang bekerja dan merea yang tidak berkerja.. masa hasrat nak benti keje, rasa mcm eh,boleh ke...cukup ke duit nanti?..cmne kalau x de pelanggan...x kan nak minta duit suami...alahai,.betapa jahilnya jadi seorang hamba Allah yangberani menidakkan Qada' dan Qhadar dari Nya...lupa siapa yang memberi rezeki dan penentu pada rezeki kita.. Masya Allah...rasa gt jahil..

tapi, setelah 7 bulan, ianya menjadi satu penyesalan sebb tak benti keje awal..ha haha...tapi saya xkisah..sbb itu tandanya Allah nak saya benar-benar bersedia sebelum berhenti keje..

ramai yang tahu saya adalah pengedar shaklee,.dan ye...saya masih pengedar shaklee..MLM yng tidak pernah menyekat berapa banyak atau berapa pendapatan yang anda ingini..dalam shaklee, SIAPA YANG RAJIN USAHA, BALASANNYA HANYA DIA YANG DAPAT...satu sistem yang sangat adil sebab, walaupun kita jadi orang atas, kita tidak mendapat keuntungan dari susur galur kita kecuali hanya sampai level ke 6 saja....jadi, xdelah isttilah, orang bawah buat keje teruk2, tapi dia senang lenang lak..

he he e....jika korang semua berminat nak join dengan saya, boleh je,.xde masalah...dialu-alukan...lai..lai.....


kedai online SHAKLEE saya : Puan Siti Noriza Saleh Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |damia_pitshop@yahoo.com twitter : @damiapitshop

Wednesday, July 3, 2013

SALAM PERKENALAN - KENALI SHAKLEE

Produk baru dalam rangkaian DAMIA PIT SHOP.....

saya perkenalkan produk SHAKLEE...

JOm kita kenali SHAKLEE-


Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd merupakan anak syarikat kepada Shaklee Corporation yang berada di Amerika Syarikat. Shaklee Malaysia telah memulakan operasinya semenjak bulan Ogos 1995 yang berpangkalan di lokasi strategik iaitu di Subang Jaya, Selangor serta mempunyai enam (6) buah cawangan yang terletak di negeri-negeri seluruh Malaysia iaitu di Pulau Pinang, Ipoh, Kuala Lumpur, Johor Bahru, Kota Bharu dan Kota Kinabalu.
Shaklee Malaysia menjalankan operasi perniagaannya mengikut garis panduan Akta Jualan Langsung 1993 dengan Lesen Jualan Langsungnya yang bernombor AJL93747.

Shaklee, sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik. Shaklee selaras dan patuh pada prinsip yang telah dibina oleh pengasasnya, Dr Forrest C Shaklee.

Visi yang diilhamkan oleh Dr. Shaklee masih diteruskan melalui matlamat syarikat dengan menghasilkan produk berkualiti dan semula jadi yang menyokong kesihatan alam sejagat.
Dengan prinsip asas ini, Dr. Shaklee telah mencipta syarikat yang bertujuan untuk mencipta kehidupan yang lebih sihat. Beliau telah menghabiskan masanya dengan mencipta syarikat berlandaskan naluri yang dicipta untuk mempertingkatkan kehidupan setiap insan yang ditemui dan dipandu oleh satu prinsip utama “Berikan yang terbaik kepada setiap insan sebagaimana anda ingin diperlakukan oleh mereka”

Dengan matlamat untuk menjadi peneraju dunia dalam produk kesihatan dan kesejahteraan kehidupan, Shaklee sangat berdedikasi untuk terus menyumbang dalam produk inovasi, kecemerlangan sains.


Jutaan insan telah bertukar kepada produk nutrisi Shaklee sebagai salah satu tahap kualiti kehidupan dan Shaklee merasa bangga dapat mengeluarkan dan menjual produk terbaik seumpamanya.

Pada 2004, Ripplewood Holdings LLC dan Activated Holdings LLC telah mengambil alih perniagaan Shaklee di seluruh dunia oleh Yamanouchi Pharmaceutical Co. Ltd. Shaklee merupakan pengeluar dan pengedar ulung nutrisi, penjagaan peribadi, penjagaan rumah dan produk rawatan udara termasuk 45 paten di seluruh dunia.
Apa jua yang anda perlukan, kami harap anda dan keluarga tersayang anda akan seronok menikmati kehidupan yang lebih sihat melalui produk dan peluang yang ditawarkan oleh Shaklee.
kredit to : http://www.shaklee.com.my

Tuesday, June 18, 2013

JADI MUDA DENGAN ESP ( ENERGIZING SOY PROTEIN )

KENAPA SAYA KATAKAN JADI MUDA DENGAN ESP ( ENERGIZING SOY PROTEIN )?

Apakah ESP? Kenapa protien penting kepada untuk kesihatan tubuh badan?
 Kepentingan protein:
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama dalam hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ dan kematian.
Apa itu asid amino?:
Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.
Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. ESP Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehinggan kepada pengeluarannya.
ESP, energizing soy protein,

Manfaat Utama ESP 
Awet muda – asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dll. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
Baik untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol dan mencegah risiko osteoporosis serta sakit jantung.
Baik untuk prostat – genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
Kulit remaja – merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat penyembuhan luka, dan mengurangkan kesan parut.
Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baikuntuk kekal bertenaga, mecegah migrain, imsomnia dan tekanan.
Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.
ESP, jadi muda, kekal muda


Sekilas info ESP :
  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah
ESP ni bertindak sebagai energy booster dan bagi kita rasa kenyang. Selain tu, bagi bf moms, ESP ini sangat membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu badan. Memang best!

kredit : azrin

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.





kami juga menerima pembayaran melalui :-


Jika anda ingin mendapatkan produk shaklee dan berada di sekitar Kota Tinggi, anda boleh mendapatkkanya dari saya kerana saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor. Akan tetapi, anda juga boleh menghubungi pengedar shaklee seperti DI SINI untuk mendapatkan produk shaklee,  Mana tahu, salah seorang pengedar ini merupakan jiran anda!!!


Atau, sekiranya anda berminat untuk menjadi salah seorang dari group kami, anda boleh klik logo rasmi di bawah ini :-


Friday, May 10, 2013

SALAM CERIA!!!!




WAH....bersarang giler rumah lama ni...soh...soh...sohhhh.....Alhamdulillah...hari rasa terpanggil panggil nak jenguk rumah lama....Insya Allah, akan cuba kembali mewarnai dunia berblogging ini...cikgu bahasa melayu jangan marah ye :).

sajer nak share, masuk bulan ni, dah 4 bulan aku menjadi WAHM ( WORKING AT HOME MOTHER )...
menjalankan sepenuh masa perniagaan MLM SHAKLEE dan CLOTH DIAPERS...syukur...ia adalah keputusan yang terbaik dalam hidup aku.dan yang best, ianya di persetujui dan diredhai oleh suamiku....memang banyak kata-kata negatif yang aku terima bila nak buat keputusan ini,,malahan, adik beradik, sedara mara juga tidak berapa setuju..tapi, aku tekadkan hati, bulatkan semangat, demi anak-anak dan suami, inilah jalan untukku..

seakan petanda dan petunjuk dari Allah, zafran semakin hari semakin tidak selesa berada di nursery...dan aku juga, semakin hari semakin rasa x bestnyer buat kerja yang sama..yang tiada cabaran, yang sudah sebati dalam hidup...apa taknya, dah 10 tahun aku bekerja..itulah kerja pertama aku dan yang teakhir ( maybe ) yang aku akan buat...

tapi sekarang???? tengok perkembangan anak di depan mata, menjaga kesihatan anak-anak, buat aku rasa gembira...syukur sangat...dan perniagaan aku semakin berkembang..alhamdulillah...

Insya Allah, aku akn cuba buat 1 entry setiap hari...dah lama x blogwalking kt blog kwn2 lain...ntah ingt lagi ke tak..he heh...

bye..bye..bye..




kedai online SHAKLEE saya : Puan Siti Noriza Saleh Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |
admin@damiapitshop.com 

SALAM CERIA!!!!




WAH....bersarang giler rumah lama ni...soh...soh...sohhhh.....Alhamdulillah...hari rasa terpanggil panggil nak jenguk rumah lama....Insya Allah, akan cuba kembali mewarnai dunia berblogging ini...cikgu bahasa melayu jangan marah ye :).

sajer nak share, masuk bulan ni, dah 4 bulan aku menjadi WAHM ( WORKING AT HOME MOTHER )...
menjalankan sepenuh masa perniagaan MLM SHAKLEE dan CLOTH DIAPERS...syukur...ia adalah keputusan yang terbaik dalam hidup aku.dan yang best, ianya di persetujui dan diredhai oleh suamiku....memang banyak kata-kata negatif yang aku terima bila nak buat keputusan ini,,malahan, adik beradik, sedara mara juga tidak berapa setuju..tapi, aku tekadkan hati, bulatkan semangat, demi anak-anak dan suami, inilah jalan untukku..

seakan petanda dan petunjuk dari Allah, zafran semakin hari semakin tidak selesa berada di nursery...dan aku juga, semakin hari semakin rasa x bestnyer buat kerja yang sama..yang tiada cabaran, yang sudah sebati dalam hidup...apa taknya, dah 10 tahun aku bekerja..itulah kerja pertama aku dan yang teakhir ( maybe ) yang aku akan buat...

tapi sekarang???? tengok perkembangan anak di depan mata, menjaga kesihatan anak-anak, buat aku rasa gembira...syukur sangat...dan perniagaan aku semakin berkembang..alhamdulillah...

Insya Allah, aku akn cuba buat 1 entry setiap hari...dah lama x blogwalking kt blog kwn2 lain...ntah ingt lagi ke tak..he heh...

bye..bye..bye..




kedai online SHAKLEE saya : Puan Siti Noriza Saleh Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |
admin@damiapitshop.com 

Saturday, March 9, 2013

SUPLEMEN PENTING UNTUK TINGKATKAN KECERDASAN MINDA



Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap kecerdasan minda yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif, rajin belajr dan seronok membaca. memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu sahaja tidak memcukupi tanpa nutrisi yang baik juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.

Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa suplemen penting untuk tingkatkan kecerdasan minda dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.



MULTIVITAMIN :-
- ia memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembang otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

VITAMIN C :-

- ia membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel-sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak0kanak yang sedang membesar.

OMEGA-3 ;-
- sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak "baik" yang juga dikenali sebagai asid lemak omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam omega 3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega 3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

LECITHIN ;-
- lecitihin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotrasnmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalm sistem saraf. Akademi sains kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

PROTEIN BAIK ;-

- protein baik membantu untuk menyuburkan otak. asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmitter. Protein juga merupakan blok blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

vitamin untuk kanak kanak


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Siti Noriza | ID: 852453 

Call/SMS/Whatsapp 013-7374958 

Email: sitinorizasaleh@gmail.com


 FB: Siti Noriza Binti Saleh 






jika anda berada di kawasan Kota tinggi, johor, anda boleh mendapatkan produk shaklee secara terus dari saya :) saya adalah pengedar shaklee kota tinggi, johor!!


Wednesday, February 13, 2013

TANDEM NURSING - CARA UNTUK MENJAYAKANNYA


Bagi mereka yang ingin menjayakn tandem nursing, ianya adalah satu cabaran yang sangat kuat dan perlu ditempuhi oleh ibu dengan penuh kesabaran dan komitmen yang tinggi...

Ibu perlu menjaga diri dengan makan makanan yang berkhasiat, kerapkan penyusuan, minum air dalam kuantiti yang betul dan daptkan rehat yang secukupnya. Selain itu, ibu harus menjauhi minuman berkafien dan melakukan senaman ringan setiap hari sekurang-kurangya sekali.  Ia membantu ibu tidur lebih lama dan mudah terjaga di waktu malam.

Ibu harus mempersiapkan diri dengan ilmu penyusuan secukupnya sejak dari awal agar dapat memastikan si manja menikmati khasiat susu ibu tanpa ada yang perlu bercerai susu. Ibu harus kuat, tidak mudah terpengaruh dengan kata-kata orang dan paling penting, suami turut perlu mempunyai ilmu penyusuan agar mampu menyakan tandem nursing.  Ibu perlu banyak bersabar dengan karenah permata hati.  kepercayaan pada diri sendiri penting kerana semua ibu mampu menyusukan anak mereka walau berapa bilangnnya.

antara langkah langkah penting yang perlu ibu tahu :-

1) AMAL PEMAKANAN TINGGI KHASIAT
- Dalam usaha membekalkan susu berkualiti, ambil manakan sihat seperti daging, buah-buahan, sayur-sayuran , bijirin penuh dan produk tenusu.  Makanan diambil perlulah mengandungi protein, besi, kalsium, asid folik dan zink yang tinggi.  makanan ringan seharusnya dihadkan.  Juga jangan lupa minum lebih banyak air.

2)TETAPKAN GILIRAN ATAU SERENTAK?
- dalam beberapa hari pertama, ibu pasti mahu bayi mendapat khasiat susu terutamanya kolostrum yang diperlukan.  setelah susu matang terhasil, anda boleh menyusukan kedua-dua anak mengikut giliran mahupun secara serentak.

3) KENAL PASTI POSISI BERSESUAIAN
- ibu boleh mengaplikasikan pelbagai posisi.  Anda boleh memegang kedua-dua anak dalam posisi cradle hold atau football hold atau menggabungkannya. Antara lain anda boleh praktikkan posisi semi-reclined atau sambil berbaring.  Apa pun posisinya, anda tahu mana yang sesuai dan selesa untuk diri sendiri.

4) BERTENANG
- Susukan bayi dalam keadaan tenang agar ana dan anak-anak kekal selesa sepanjang sesi penyusuan berlansung.

5) MINTA TOLONG
- Mintalah pertolngan daripada suami, ibu, ibu mertua atau pembantu rumah untuk bermain dan mengalih perhatian anak yang tua sewaktu menyusukan bayi.


Tuesday, February 5, 2013

MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA




I like OMEGA GUARD ,....kenapa?...ia salah satu supplement yang perlu ada dirumah saya....sangat sangat penting...apatah lagi dengan kesihatan anak-anak saya yang tidak berapa baik dan mudah jatuh sakit.

nak tau apa kelebihan omega guard ini?...

* MENCEGAH INSOMNIA dan MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN
* MEMELIHARA FUNGSI SENDI-SENDI (ARTHIRITIS)
* MENENTANG KANSER
* MENINGKATKAN SISTEM IMUN DAN MENYIHATKAN PARU-PARU
* MEMBANTU TUMBESARAN DAN PERKEMBANGAN OTAK JANIN DAN MEMBANTU PERKEMBANGAN MEMORI
* MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH DAN STROK







*** kami merupakan pengedar shaklee kota tinggi, johor****




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

Sunday, January 27, 2013

BAGAIMANA MENJADI AHLI SHAKLEE...SANGAT MUDAH DAN MURAH






Nak jadik ahli shaklee?...ia sangat mudah....bukan saja mudah....malah sangat murah...tak percaya?..

opsss..sebelum anda nekad nak buat keputusan untuk jadik ahli shaklee, anda kena baca dulu kenapa saya sangat yakin dengan SHAKLEE...

saya bermula menjadi ahli kerana saya ingin membeli produk shaklee dengan harga ahli....lagpun, tak rasa rugi pun dengn bayar rm75 untuk menjadi ahli..murahkan?...sebab tu saya saya jadi ahli shaklee sangat murah..he hehe..

masa tu saya amik shaklee untuk pastikan  badan saya sihat dan cergas,,maklumlah..dok uruskan anak yang kecik kecik, kerja lagi, uruskan kerja rumah lagi, niat nak breastfeeding sehingga 2 tahun lagi, dan saya yakin untuk mengambil supplement shaklee sebagai makanan tambahan saya..

dan saya bertambah yakin untuk berkongsi kebaikan supplement shaklee ini bila saya mula rasa kesan dan kebaikan dari produk ni.Alhamdulillah...badan tak mudah letih, tak mudah penat dan yang pasti, penyusuan saya semakin lancar.boleh kumpul stok EBM yang banyak dan tidak putus-putus untuk anak saya..rezeki dari Allah yang Allah beri pada saya dan anak saya....mulai hari tu, saya tak berpaling lagi ke belakang...

saya teruskan perkongsian kebaikan shaklee ini pada orang ramai..Alhamdulillah...ramai yang yakin dan menjadi ahli shaklee....ia..shakle adalah MLM..tapi, kalau anda ingin masuk group yang berjaya dan tidak menjadikan "head hunter" sebagai matlamat MLM anda, jom join saya!!!!!....

Alhamdulillah..pendapatan saya sekarang sudah melebihi gaji yang pernah saya terima..bukan lebih setakat rm50, tapi berganda dari gaji terakhir saya...  

Alhamdulillah...dulu setiap 1 hb, dok sibuk tunggu gaji dah masuk ke belum...( w,pun tahu jumlah tu statik..x de lebih...kurang adalah..sbb selalu dtg lambta..he hehe...)..

kini, setiap 15hb, saya sudah mampu mencongak berapa yang saya perolehi...dah x rasa "takut" untuk berzakat, untuk memberi pada mak ayah, untuk anak-anak dan mereka yang memerlukan...saya tidak "takut" mengeluarkan sebahagian rezeki saya untuk apa yang saya ingin buat selama ini...

Alhamdulillah....pendapatan saya sekarang ini, berganda dengan gaji saya sebelum ni...doa suami, doa mak ayah , doa upline, sideline, downline banyak membantu merealisasikan impian untuk bebas dari msalah kewangan....dan Insya Allah, saya memburu 2 kali ganda dari gaji saya sebelum ni...

anda ingin merasa apa yang saya rasai, jom bersama saya melakukannya.... tanpa perlu rasa dipaksa, tanpa perlu terpaksa...anda join dengan hati yang rela dan bersedia, saya pasti kongsi "perjalanan" untuk mendapatkan nilai ringgit yang anda impikan.....


anda ingin saya bantu anda keluar dari masalah kewangan?.keluar dari zone cukup2 makan anda?>..saya boleh bantu anda.

ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com

atau, anda boleh hubungi suami saya ;-

Nama : MOHD ZAMRI BIN HUSSIN
NO TELL : 013-7065178
EMAIL : zamri_damia@yahoo.com

jika anda ingin menjadi ahli shaklee dan anda berada berdekatan dengan kami, kami adalah pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..  kami akan berikan anda penjelasan yang ringkas dan mudah untuk anda fahami. klik logo di bawah ini :)




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

BAGAIMANA CARA UNTUK MENGHILANGKAN MIGRAIN YANG TERUK




tahukah anda, yang migrain atau sakit kepala yang kuat boleh dihilangkn atau dielak melalui supplement?....

sesetengah kajian dan penyelidikan mendapati kekurangan magnesium dalam badan boleh mengakibatkan migrain. pengambilan dapat melindungi tubuh daripaada sakit kepala dengan cara merehatkan pembuluh darah.
selain itu, magnesium dikatakan berkesan untuk menenangkan fikiran yang berada dalam keadaan tegang sepanjang sakit kepala melanda.

selain itu, riboflavin atau Vitamin B2 berperanan untuk membentuk sel darah merah, antibodi dalam tubuh dan membantu melepaskan tenaga daripada sumber karbohidrat. Riboflavin juga menghasilkan tenaga.  kekurangan tenaga dalam badan juga dikatakan punca migrain berlaku.

Pengambilan Omega 3 dalam badan juga dikatakan salah satu cara menghilangkan migrain.  Ikan Salmon antara sumber kandungan Omega 3 yang tinggi yang menjadikannya sebagai salah satu makanan terbaik untuk menghindari migrain.  Apa saja makanan yang kaya dengan kandungan omega 3 dikatakan amat baik untuk mengatasi msalah migrain.  Salah satu makanan terbaik paling mudah didapati untuk anda mendapatkan sumber Omega 3 ialah telur..

jika anda rasa payah untuk mendapatkan magnesium, Vitamian B2, Omega 3, apa kata anda mencuba supplemen dari Shaklee ini..

b complex, set migrain

B COMPLEX YANG MENGANDUNGI SEMUA VITAMIN B...VITAMIN B2 JUGA TERKANDUNG DI DALAMMNYA..

 HARGA ; RM 53.75
KANDUNGAN : 120 BIJI

omega guard, set migrain
  
OMEGA 3 SHAKLEE ADALAH OMEGA YANG TERBAIK DI DUNIA

HARGA  : RM 136.00
KANDUNGAN : 90 BIJI

ostematrik, set migrain
OSTEMATRIX ATAUPUN KALSIUM MENGANDUNGI MAGNESIUM, KALSIUM, VITAMIN D DAN MINERAL LAIN YANG APABILA DI AMBIL BERSAMA, MAMPU MENGHILANGKAN SAKIT KEPALA DAN MIGRAIN.

HARGA : RM 61.00
KANDUNGAN : 120 BIJI



ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com

atau hubungi suami saya ;-

Nama : MOHD ZAMRI BIN HUSSIN
NO TELL : 013-7065178
EMAIL : zamri_damia@yahoo.com

jika anda ingin menjadi ahli shaklee dan anda berada berdekatan dengan kami, kami adalah pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..  kami akan berikan anda penjelasan yang ringkas dan mudah untuk anda fahami.

penghantaran melalui pos laju , gdex dan citylink ke seluruh semenanjung,


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tuesday, January 22, 2013

BAGAIMANA NAK MEMASTIKAN KULIT SENTIASA CANTIK



Ramai wanita sering keliru dan tertanya-tanya, apakah rahsia kulit seseorang itu cantik?..atau, apakah si cantik itu buat?..ambil suntikan ke, amik kolagen ke, jamu ke, rawatan tradisional ke, rawatan moden ke atau rahsia kulit cantik seseorang itu hanya dengan pengambilan supplement atau vitamin?>.


jom kita kenali supplement atau vitamin apa yang menjadi rahsia kulit cantik itu sendiri...

Vitamin A, B, C, D, E dan K mempunyai fungsi yang berbeza dan hanya diperlukan dalam kuantiti yang sedikit sahaja kecuali ketika hamil atau menyusukan anak atau untuk pertumbuhan bayi dan kanak-kanak itu membesar.

Pengambilan vitamin C akan membantu badan menghasilkan lebih banyak kolagen dan mampu menghasilkan kulit yang tegang.  Vitamin C juga dapat mencerahkan kulit dengan ciri-ciri antioksidaannya selain dapat menguatkan sistem imunisasi dalam badan.

Bagi mereka yang memilih pengambilan supplement sebagai rahsia kulit sentiasa cantik,  anda perlu faham keperluan supplement dalam badan anda..menurut Dr. Nurhalina Azlu Minhat dari Timeless dalam majalah RAPI, seorang individu kena faham setiap jenis vitamin dan fungsinya kepada kecantikan.  Rahsia kulit sentiasa cantik dengan supplement adalah salah satu rawatan yang suatu ketika dulu sangat popular.  Menurut beliau lagi, Vitamin A, C dan E adalah bersifat antioksidan.  Dos yang diperlukan adalah secara minimun kerana vitamian A, C dan E baik untuk kulit.

Vitamin C dan E biasanya diambil melalui kaedah pemakanan manakalah Vitamin A pula banyak terdapat dalam produk kecantikan luaaran.  Apabila ia meresap ke dalam wajah maka ia akan meransang penghasilan kokagen dalam kulit namun jika berlebihan ia akan mengundang bahaya kepada wanita terutama yang hamil...ingat ya !!!,,, wanita hamil tidak digalakkan mengambil produk perawatan kulit yang mengandungi vitamin A..


bagi mengelakkan anda terlebih dos atau anda tidak tahu apakah supplement yang sesuai dengan anda, saya syorkan produk ni...INILAH YANG DINAMAKAN KULIT SENTIASA CANTIK DENGAN SUPPLEMENT!!!!

SET KULIT CANTIK


psst.....inginkan produk berkenaan?.boleh hubungi saya...


PPstttttt... kami merupakan pengedar shakle kota tinggi, johor.

ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958 
personal fb : Siti Noriza Binti Saleh 
Fanpages : Damia Pit Shop
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com

atau anda boleh hubungi suami saya ;-

Nama : MOHD ZAMRI BIN HUSSIN
NO TELL : 013-7065178 
Personal FB : Mohd Zamri Hussin
EMAIL : zamri_damia@yahoo.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Monday, January 7, 2013

KELEBIHAN VITAMIN E SHAKLEE

VITAMIN E SHAKLEE sekarang sudah ditambah dengan lagi satu ramuan yang pasti buat anda rasa teruja untuk memiliki dan merasa kesan dari pengambilan VITAMIN E...apakah ramua itu?...ia adalah EKSTRAK BIJI ANGGUR ( grape seed )...

kelebihan vitamin E

Jom kita baca kenapa ia menjadi pilihan SHAKLEE :-

 Ekstrak biji anggur adalah satu juzuk tumbuhan semulajadi . Ia adalah bioflavonoid dan menguatkan dan melindungi tisu hidup di dalam badan. Bahagian tumbuhan aktif dalam ekstrak biji anggur dipanggil procyanidins. Ekstrak biji anggur adalah sejenis antioksidan super - ia adalah 20 hingga 50 kali lebih berkesan daripada dikenali antioksidan Vitamin E, Vitamin C dan beta karotena. Terdapat banyak faedah kesihatan daripada ekstrak biji anggur.

 Pengenalan

ekstrak biji anggur adalah produk sisa yang paling biasa dihasilkan oleh jus anggur dan industri anggur. Ini adalah kerana ekstrak biji anggur tidak pergi ke minuman siap. Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai kesihatan meningkatkan bahan-bahan seperti protein, karbohidrat dan lipid (lemak yang sihat).

 Manfaat

ekstrak biji anggur juga dikenali sebagai herba perubatan. Kerana ekstrak biji anggur mengandungi antioksidan, ia boleh digunakan dengan berkesan mengurangkan penyakit gusi, ulser, lebam, artritis dan vaskular (salur darah berkaitan) masalah. Ia telah digunakan untuk merawat alahan selainnya dirawat dengan antihistamin. ekstrak biji anggur juga menguatkan tisu penghubung dalam tulang.

 Kesan antipenuaan

Anggur ekstrak biji mengandungi procyanidins, yang melindungi badan anda daripada penuaan pramatang dengan meningkatkan tahap sel-sel anda vitamin C dan menghapuskan toksin dari badan anda. Procyanidins juga bergandingan dengan kolagen, protein yang paling meluas di dalam badan anda dan elemen utama gusi, kulit, gigi, tisu badan dan rambut. Ikatan ini meningkatkan kesihatan sel-sel kulit dan keanjalan kulit anda, membuat anda kelihatan lebih muda. Procyanidins melindungi badan anda daripada kerosakan matahari, yang juga menghalang anda daripada mengalami penuaan pramatang kulit.
kepentingan

Di samping kesan membuat anda kelihatan lebih muda, procyanidins yang terdapat dalam ekstrak biji anggur membantu memperbaiki penglihatan anda, serta meningkatkan kesihatan arteri anda dan tisu badan (seperti jantung anda) dan fleksibiliti sendi anda. Ia membantu membersihkan kulit anda. Ekstrak Biji Anggur membantu luka untuk sembuh lebih cepat dan lebih teliti. Ia juga menguatkan kapilari dan vena anda, yang meningkatkan sistem peredaran darah anda dan kesihatan jantung anda.
so?...dah faham kenapa ia menjadi ramuan pilihan Shaklee untuk digandingkan dengan vitamin E?..



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958 
personal fb : Siti Noriza Binti Saleh 
Fanpages : Damia Pit Shop
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com

jika anda ingin menjadi ahli shaklee dan anda berada berdekatan dengan kami, kami adalah pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..  kami akan berikan anda penjelasan yang ringkas dan mudah untuk anda fahami.

Wednesday, January 2, 2013

PULIHKAN SAKIT SENDI DENGAN JOINT HEALTH TABLET


pulihkan sakit sendi

Bismillahirrohmannirohim...

Alhamdulillah..salam tahun baru 2013 untuk semua pelanggan Damia Pit Shop...semoga tahun ni adalah tahun yang terbaik untuk kami dan kami juga doakan yang terbaik untuk anda semua..

Tahun baru ini, saya ingin memperkenalkan satu lagi produk keluaran shaklee yang mana ia adalah antara yang terbaik dan cepat bertindak apatalah lagi untuk mereka yang sanagt sangat aktif.

ADVANCE JOINT HEALTH COMPLEX!!!!!

Produk ini bertindak sebagai menyokong kesihatan sendi dalam 3 cara iaitu :-

* MENINGKATKAN KESELESAAN SENDI
* MENINGKATKAN KESAN KUSYEN
* MEMELIHARA KESIHATAN TISU PENYAMBUNG.

Ia di lengkapkan dari 3 campuran produk yang terbaik di dunia iaitu :-

1) EKSTRAK BOSWELLIA
- Dalam perubatan Ayuverdic ( >5000 tahun dulu ), Boswellia digunakan untuk merawat osteoarthritis & rheumatoid arthritis.
- AsidBoswellia adalah kompenen utama aktif ekstrak Boswellia.

2)  EKSTRAK JAGUNG
- kompenen penting dalam pembinaan blok utama tulang rawan dan bendalir sinovial.
- Membekalkan pelincir pada sendi
- Membekalkan kusyen antara sendi-sendi

3) GABUNGAN VITAMIN C, ZINK, TEMBAGA DAN MANGAN
- kesemuanya adalah nutrien yang penting dalam kesihatan sendi
- vitamin C merupakan nutrien penting dalam sintesis kolagen dalam badan
- Zink, tembaga dan Mangan pula merupakan ko-faktor bagi enzim yang membina kolagen & glikosaminoglikan ( komponen tisu peymabung ).

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958 
personal fb : Siti Noriza Binti Saleh 
Fanpages : Damia Pit Shop
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com

jika anda ingin menjadi ahli shaklee dan anda berada berdekatan dengan kami, kami adalah pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..  kami akan berikan anda penjelasan yang ringkas dan mudah untuk anda fahami.