Saturday, October 19, 2013

JANGAN BIARKAN KITA JADI ORANG NEGATIF



Hai semua... dulu sewaktu saya menjadi seorang ibu, isteri dan wanita yang bekerja, saya selalu mendengar atau membaca luahan hati kawan-kawan saya yang duduk "saja" di rumah...ada yang mengeluh boring, bosan, dan rasa rendah diri...semua aura negatif dlm diri kwan-kawan saya ini...maksud saya, mereka telah biarkan diri mereka di selubungi negatif...

tapi saya faham.adakalanya yang membuatkan mereka ini menjadi negatif kerana orang sekeliling yng mentaliti sekarang ini yang rasakan mereka yang "duduk saja" di rumah ini adalah orang yang tidak mendatangkan satu keuntungan langsung pada diri sendiri dan family serta masyarat sekeliling...

bila saya memegang status "isteri dan ibu yang tidak bekerja" orang mula memandang negatif pada saya. saya adalah orang yang akan buat suami saya x cukup duit sbb kena tanggung saya dan anak-anak..(eh, memanglah dia kena tanggung sayakan?>.ha ha ha ha)... segala pendapat dan apa yang saya luahkan sudah tidak dipandang hanya kerana saya seorang "suri rumah"...eh..mcm tiba-tiba saya jadi orang bodoh secara otomatik sebab dah x keja..ha ha ha..pandangan negatif sungguh..tak baikkan?

oleh itu, kita adalah apalah yang kita nak jadi atau apa yang diri kita nak jadik.. carilah kawan-kawan yang positif, banyakkan baca buku yang positif dan buatlah suasana sekeliling kita, suasana yang positif.


kedai online SHAKLEE saya :
 Puan Siti Noriza Saleh
Shaklee Independent Distributor [ID No : 852453] 013-7374 958 |damia_pitshop@yahoo.com 

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...