Thursday, December 9, 2010

ADIK BERLAKON.........AKAK JADI GERAM

Zafran skrg dah 5 bulan dan dia semakin pndai berfikir....dan cara dia berfikir buat akak dia jadi geram sgt ngn dia....

aku perasan sejak 2 menjak ni, si Zafran dah pndai berlakon dan pndai tarik perhatian org....mmglah salah satu cara menarik perhatian org, dia akan menangis....tp, cara si Zafran ni, dia akan menangis yg buat org lain suspect akak dia kacau dia...

situasi pertama:-
- time aku x de dekat2 diaorg berdua ( Mia & Zafran), cm aku kt blik air ke, masak ke, tetibe je si Zafran menangis cm kene cubit...aku dr jauh dah jerit nama MIa.....mcm nak jadi singa je aku rasa.....lpas tu aku dgr mia ckp " MIa x wat pa pelah Mama"....then, memula aku mmg syak yg Mia mmg kacau adik dia..tp cm pleik, sbb bila je aku jengah dak dua org tu, si Zafran senyum melebar tgok aku....so, aku decide nak ngintip dak 2 org ni...

so, aku pun mulakan intipan aku.....aku ke dapur tp aku sembunyik blkg dinding nak tgok dak 2 org ni...si Zafran tgh baring sorang2, mia tgh baca buku....tetibe je '''uwaa.....uwaa......."..si Zafran menjerit cm kene cubit...Mia terus tgok zafran....dia mesti pelik..nape adik dia nnagis tetibe....
bila Mia nmpak je aku jengah, dia terus ckp "Mama, Mia x wat pa pe"...mesti dia cuak ngn aku..ha ha ha...x pelah mia...mama tau, bukan mia yg wt....

Situasi Ke dua:-

kalau zafran nampak aku peluk2 or gomol2 mia, dia akan menangis..so, aku mestilah lpaskn mia utk senyapkan zafran...kat situ mia jadi geram...selalu situasi tu akan jadi mcm tu...smpaikan mlm tadi, aku peluk mia sbb nak tidokan mia, si zafran boleh nangis beriya-iya....bila aku nak lpaskan mia, mia marah2 aku...dia ckp " Mama jahat...adik jahat"...terus dia peluk bantal smbil nangis...aduh...terkedu aku dibuatnyer......

hu hu hu hu.....kkdg aku sajer biarkan zafran nangis sbb mia dah pegang tgn aku x kasi lapskan dia....tp kesin tgok zafran smpai keluar air mata.....ish..adik ni..nakal tau...babab kang...sian akak tau...


my small shop :-http://www.damiapitshop.com/

6 comments:

  1. alahai swet nyer mia..dia jeles tu kak..best nyer..bila tgk ragam ank ni kan..emmm bila la time saya ni :)

    ReplyDelete
  2. Tu belum lagi bapaknya 'bersuara' jeles sebab perhatian kau dah untuk dua anak...heheee...

    Tapi, pandai betul si zafran ni dan kesian Mia jadik mangsa...hahaa

    ReplyDelete
  3. wan>>bila lag...on jelah wan..ha ha ha...

    yatie>>itu pun dah bersore bila mlm2...ha ha ha..sbb mlmnyer si zafran mcm dah cop "ini zafran punyer..ayh gi dok jauh2"...ha ha ha...dan pelik, bila ct pindah bring seblh mia or ayah dia, zafran terus nangis..dia tau ibu dia lari..hua hua hua

    ReplyDelete
  4. biasalah tu...terasa kehadiran adik kecik seperti membahagikan kasih sayang mak ayah kepadanya.. :)

    ReplyDelete
  5. Kecik2 lagi dah pandai berlakon ya... biasa si kakak yg buat perangai tuk dapat perhatian, ni si kecik yg lg advance ;0)

    ReplyDelete
  6. nmpk gaya adik dah mula memainkan peranan utk membuli kakaknye.. heheh..

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...