Saturday, March 19, 2011

8 BULAN - PENYUSUAN ( SET TRIAL SET B - SHAKLEE)

Alhamdulillah.....perjalanan aku stkt ni berjalan lancar.....dan juga susu ku semakin meriah sejak aku mengambil set trial B ( breastfeeding ) dari Hasmah, buatku rasa bersyukuar sangat,,,betapa mudah perjalanan aku utk terus ke peringkat sebelum ni....

aku mula mengambil set trial Shaklee ni bila aku mengalami kemerunduman (pergh ayat) susu....bila sesi pam , aku cuma dapt 2 oz ( aduh) aku nak mula mengelabah....mula sibuk nak buat power pumping dan di akhir sesi,. aku cuma dpt 4 oz...bila pkr2 balik, oh mungkin sbb aku dah period...so, akunyer pengeluaran susu ada merundum....

dan secara kebetulan pulak, breast pump aku rosak, lg membuat aku mengelabah x leh nak buat stok susu..hu hu hu...seb bek aku pernh hadiri SGM kt jb hr tu mengenai teknik Marmet, boleh aku guna teknik tu..Alhamdulillah...still boleh suplly utk Zafran utk guna keesokan harinyer....

so, mencari alternatif lain, aku mencuba set trial Shaklee tu...Alhamdulillah...serasi sgt ngn aku...masuk hari ke 3, set tu membuahkan hasil....bestnyer....aduhai....semangat betul nak mengepam......seminggu lps tu, pam aku dah ok..yess.......masa nilah utk aku buat stok balik....best2 best.....

dan part yg best lpas amik set ni, time nyusukan zafran, breast sblh pun rasa penuh...dah 2 3 buln x rasa cm tu..best sgt...kkdg, smpai basah baju sbb x perasan susu mengalir....dan part yg best, bila buat sesi pam, dpt kkdg jejak 12-14 oz...Alhamdulillah......syukur ssgt...buat double pam time ngn zafran pun, still leh dpt 4 5 oz....wah...serasi bersama sungguh set trial ni....

selain menambah susu, badan pun x rasa cepat letih....dan ini mmg aku perasan, bila minggu ni, aku diduga dengan zafran dan mia jatuh sakit serentak, aku still boleh bertahan....w.pun x cukup tido, aku still boleh gi kerja...

so, bagi saper2 yg nak mencari milk booster dan inginkn kesannyer dengan kadar segera, bolhlah mencuba set trial ni....x mahal...rm80...free postage lagi.....he he he...

boleh hubungi Nor Hasmah ( http://www.ibuhakimhaikal.com) - 012-6538729....

jangan malu-malu kalau kita ada masalah susu kurang atau mudah menyerah kalah.....

yang penting, dalam mencapai penyusuan ekslusif kita kene ada keyakinan, keazaman dan kekuatan ( Jangan Malas )...

kita kene usaha, rajin dan sentiasa pam , pam, pam, pam......jaga pemakanan, minuman dan yang penting, kita Tawakal pada Allah....Insya Allah, niat kita akan dipermudahkan untuk meneruskan penyusuannyer.........Amin.....



my small shop :-http://www.damiapitshop.com/

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...