Thursday, August 2, 2012

SUPPLEMENT UNTUK KESUBURAN DAN KESIHATAN LELAKI



Kali ni saya nak bercerita pasal vitamin yang sesuai untuk lelaki pulak...oppss...bukan dan beralih arah,tapi ada pembaca blog ssaya tanya nape semua vitamin atau masalah dalm blog saya ni hanya utk wanita?...vitamin shaklee ni untuk wanita je ke?....oppsss....tidak...vitamin SHAKLEE ni sesuai untuk semua golongan samada wanita, lelaki, kanak-kanak, golongan emas, dan sewaktu dengannya..he hehe....

kali ni, saya nak tertumpu pada msalah utama lelaki dalm hubungan seksual bersama isteri. opsss..bukan cerita dalam kainnya....

ada lelaki rasa, dia tidak mampu untuk puaskan hati isteri sebb dia sndiri dah penat bekerja...keinginan untuk bersama ada, tetapi bila badan dah penat, semua tak jadi apa..he hehe..jika anda seorang lelaki tidak mempunyai nafsu atau keinginan untuk "bersama" dengan isteri, itu bukan "mati pucuk" ye..itu adalah kerana anda kekurangan hormon yang di panggil"Hormon Testosteron".

kenapa hormon ini bolh berkurangan?... ini dalam bahasa saya tau..bukan bahasa sains..he hehe...kekurangan hormon ini berlaku adalah disebabkan tekanan kerja, pemakanan yang tidak seimbang, penyakit yang berkaitan hati dan jantung....salah satu sebab utama adalah, hati dan jantung anda mula menghadapi masalah...kekurangan hormon juga adalah sebab faktor peredaran usia anda....ada terbaca, kekurangan hormon ini akan berkurangan 1.4% setiap tahun.....

Kesan dari kekurangan HORMOM TESTOSTERON :-

* Tahap tenaga rendah * Kurang daya tumpuan * Mendapat serangan kepanasan * Cepat letih * Jumlah lemak dalam badan meningkat * Tekanan * Ereksi pada waktu pagi berkurang * Mengalami masalah eraksi* Mudah menjadi sugul dan murung * Jisim otot menyusut * Otot menjadi lemah * Ukuran pinggang meningkat * Kesihatan keseluruhan mula terjejas..



zink - Zink adalah mineral yang penting untuk kesuburan lelaki: badan tidak boleh menghasilkan sperma yang sihat tanpa ia. Kajian telah mendapati bahawa lelaki dengan tahap zink yang tidak mencukupi mempunyai kiraan sperma yang rendah dan miskin motiliti sperma daripada lelaki dengan tahap normal. Channel.com Urologi mengesyorkan mengambil 30 mg zink dua kali sehari. Jumlah zink yang berlebihan boleh menjadi toksik, jadi jangan melebihi dos yang disyorkan. Sebagai alternatif kepada vitamin tambahan, seseorang boleh makan makanan yang kaya dengan zink, termasuk daging lembu, ayam, kambing, daging babi, daging ketam, udang galah, ikan salmon, beras perang, kacang tanah dan labu benih

vitamin E : -
Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan. Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.

Omega Guard :-
Minyak ikan dapat membantu kesihatan mental lelaki, yang adalah mengapa ia dikenali sebagai "makanan otak." Mereka yang mengalami kemurungan boleh mempunyai kekurangan dalam DHA, asid lemak dalam minyak ikan. Minyak ikan juga boleh membantu melawan penyakit Alzheimer.

penuaan Secara Sihat
Minyak ikan dapat membantu meringankan kehilangan penglihatan yang berkaitan dengan usia. Ia boleh membantu mengurangkan risiko osteoporosis dan diabetes jenis 2.

Penyelenggaraan badan
Minyak ikan boleh melengkapkan rutin senaman lelaki untuk mengekalkan berat badan. Asid lemak omega-3 boleh memberi kesan yang kuat ke atas metabolisme anda kerana mereka mengurangkan insulin, yang menggalakkan trigliserida (atau lemak) penyimpanan.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...