Friday, July 25, 2014

CARA MELEGAKAN PMS ( HAID ) DENGAN KALSIUM

 Tahukah anda, ada cara yang simple dan senang untuk menguruskan sakit senggugut atau haid hanya dengan pengambilan supplement?...saya beri anda cara melegakan PMS ( haid ) hanya dengan suplemen.

Kajian yang dilakukan menunjukkan 30% wanita memilih untuk berjumpa dengan doktor gigi daripada menguruskan masalah haid.  Sebenarnya terdapat banyak cara yang boleh dilakukan bukan saja semasa datang haid, tetapi waktu mencegah dan meringankan kekejangan, sakit belakang, kembung dan lain-lain kesengsaraan bulanan yang dialami semua wanita.

Antara langkah semula jadi dan cara melegakan PMS ( haid ) yang anda boleh lakukan ialah :-

* BERSENAM!!!!
- menurut Rebecca Brigtman, Pakar Neurosurgeri dari New York, apabila anda bersenam, badan akan mengeluarkan endorfin yang merupakan ubat penahan sakit semula jadi yang boleh mengurangkan berlakunya kekejangan.  Pergerakan biasa seperti berjalan juga mampu melawan keletihan dan msalah kembung.

* DIET TAMBAHAN!!!
- Joyce frye, pakar sakit puan dari Universiti Maryland, menyatakan kalsium telah terbukti dapat mengurangkan gejala PMS, tetapi magnesium juga ternyata penting dan memberi sumbangan.  Kedua-dua mineral ini bekerjasama memainkan peranan penting dalam pengecutan otot.  Frye mengesyorkan pengambilan 500mg vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium.

* SEMUANYA BIJIRAN PENUH!!!
- Bijiran penuh seperti roti gandum dan beras perang boleh meningkatkan tahap serotonin yang boleh menangkis gejala PMS yang berkaitan dengan kerengsaan, ujar Bonnie Taub-Dix, penulis Read It Before You Eat It. Asid lemak omega 3 juga membantu kerana ia dapt mengurangkan kesakitan yang dialami.  Ia boleh dijumpai dalam minyak flaxseed, walnut dan ikan kaya lemak seperti salmon.

sumber: majalah I sihat 2013

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 jika anda ingin fikirkan cara yang lebih senang untuk melegakan PMS ( haid ), apa kata anda ambil saja OSTEMATRIX dan  OMEGA GUARD dari SHAKLEE.

ostematrik, kalsium, cegah PMS, cegah senggugut

 Ostematrix dari Shaklee mengandungi kalsium, mangnesium, Vitamin D dan pelbagai mineral lagi...hanya dengan 4 biji sehari, ia mampu hilangkan masalah PMS anda...

OsteMatrix Membekalkan:
* 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
* 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
* 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
* Kaplet bersalut yang mudah ditelan
* Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet.  Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.

HARGA : RM 61.00
KANDUNGAN : 120 BIJI 

omega guard, cegah senggugut, cegah PMS
Shaklee Omega guard diekstrak dari ikan laut air sejuk ( sardin, mackerel, herring, anchovies ) di perairan negara jepun. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak Omega 3 , EPA dan DHA.

HARGA : RM 136.00
KANDUNGAN : 90 BIJI
 


**** saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor dan anda boleh mendapatkannya terus dari saya.

penghantaran ke seluruh Malaysia melalui pos laju, Gdex dan Citylink...
COD ( cash on delivery ) ke Felda Semenchu, Air Tawar, Bandar Kota tinggi...nak pick up di rumah saya pun boleh... :)


ingin tahu apa lagi keistimewaan shaklee???? cepat cepat hubungi kami :_

Nama : SITI NORIZA BINTI SALEH
NO TELL : 013-7374958 
personal fb : Siti Noriza Binti Saleh 
Fanpages : Damia Pit Shop
EMAIL : damia_pitshop@yahoo.com


jika anda ingin menjadi ahli shaklee dan anda berada berdekatan dengan kami, kami adalah pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor..  kami akan berikan anda penjelasan yang ringkas dan mudah untuk anda fahami.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...