Tuesday, September 23, 2014

OSTEMATRIX - GABUNGAN KALSIUM, MAGNESIUM DAN VITAMIN D




Alhamdulillah.....bersua kita lagi..hari ni saya nak perkenalkan lagi satu produk SHAKLEE yang pasti buat anda tertawan.iaitu Ostematrix...oppssss..semua produk SHAKLEE selamat, berkesan dan terjamin..Insya Allah..

ostematrix



Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium.  Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.
haklee mempunyai produk supplement kalsium yang lengkap dengan magnesium dan vitamin D. Ianya dikenali sebagai Ostematrix.

Pengambilan yang disarankan ialah 4 biji sehari dan kelebihan produk ini ialah ianya direka dengan bentuk "mudah telan". Kami sendiri pernah membuat eksperiment sebiji Ostematrix direndamkan dalam air masak biasa dan ia lerai dalam kadar 45 saat !

 _________________________________________________________________________

Info terbaru saya belajar dari seorang doktor Homeophati yang turut menjadikan Shaklee supplement kepada pesakit beliau..beliau menyarankan pengambilan Kalsium bagi mengatasi masalah gastrik dan terutama mereka yang menjalani ibadah puasa.


OsteMatrix Membekalkan:
* 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
* 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
* 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
* Kaplet bersalut yang mudah ditelan
* Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet.  Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.



testimoni bagi ibu yang dalam berpantang....sembelit tiada lagi!!!!

ostematrix




Berminat?...hubungi saya ye :-

saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi, Johor. hanya sms/whatsap/telefon 013-7374958 atau email ke damia_pitshop@yahoo.com.



 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...