Friday, December 4, 2009

ANAK DARA AKU SEMAKIN GARANG

apa perasaan dan apa pendapt kawan2 bila setiap kali amik anak dari taska or nursery, penjaga dia mengomen anak anda?....hu hu hu....

lately, aku selalu kene cmni......penjga tu selalu ckp anak dara aku ni garang....kalau marah kawn2 dia, siap cekak pinggang....smbil mulut bebel apa ntah.......kkdg laju je tgn dia mencubit "mangsa" kemarahan dia tu....tang laju je cubit tu mmg sah sah ikut jejak langkah warisan dr aku....tapi, tang marah2 ni, aku cnfuse ckt.......

hmmm, aku dok peratikan anak dara aku ni, mmg angin dia lain mcm ckt.....kalau kat rumah, ayah atau ibu dia tak layan dia, tetiba dia akan cemikkan muka tanda merajuk.....dan kkdg, kalau dia marah sgt ngn ayah atau ibu dia, cnfirm kene cubit punyer...paling dia suka cubit tang muka ibu dia yg gebus plus tembam ni....smpai luka2 dia buatnnyer........

kkedang gak, bila dia main ngn baby2 (anak2 patung) dia tu, akan terdgrlah dari mlut comel dia tu " baby, iasa (biasa) ia ni" smbil cekak pinggang... dia marah sbb baby dia tak nak duduk/.....ha ha ha ha.....

bila klakonyer, dia akan dodoikan baby dia tu tido smbil pangku kat peha dia...alahai.....sejibik cm jaga baby betul.....siap soh aku diam kengkonon takut baby dia "terjaga" dr tidor.....ish ish ish....

ciri2 KAK LONG yg garang tu, terlalu menebal dlm diri dia........risau gak aku kalau tetibe ada mak2 ngn ngadu ngn aku pasal anak dara aku "keroyok" anak diaorg...ha ha ha ha.....

7 comments:

  1. ciri2 k.long dh ade tu..mia dh blh geng auntie ye..hehe

    ReplyDelete
  2. kak long mmg mcm tu...

    garang skit...

    dpt kak ngah sok lembut skit.

    so, kena cpt2 dpt anak kedua.

    hihi.

    ReplyDelete
  3. hihi...
    klakar lak..
    normal kak anak2 ni..
    mcm2 ragam..mcm tu la kat
    taska iena...tapi syok tau..
    mencuit hatu tgk gelagat dorang
    nih...

    ReplyDelete
  4. mana tumpahnya kuah kalau tak kenasi
    mak borek anak rintik(peribahasa yg diupdate semula)
    haha

    ReplyDelete
  5. akak2 sulung mmg camtu kot... sebijik aunty ah MIA ni hehehe

    ReplyDelete
  6. hernee>>>geng eh?..aduh...penat "bergaduh" ngn dia..smpai rasa cm nak merajuk je ngn dia...he he he

    asyiq>>.siti takut pulak yg kak long ni buli kak ngah...he he he,.

    mama uzma>>.akak seramnyer kalau ada mak bapak yg complaint pasal mia je...ada kene black list pulak

    hans>>>wah wah wah...

    mummy>>.aduh,..peninglah mummy...ni lagi melayan mulut kepochi dia tu.....

    ReplyDelete
  7. ololo..sure comel bile die marah2 gitu..heheh

    ReplyDelete