Wednesday, December 16, 2009

RAGAM MIA

mia skrg ni makin menunjukkan ragam + hangin dia yg tak tentu pasal.....aduh nak.....ibu ni dah masuk hnagin, makin ko tambh hangin....ish...mcm nak masukkn balik je dlm perut ni hah...he he he....

dah lbh 2 minggu aku asyik masuk lmbt keje...bukan sbb aku bangun lmbt, tapi melayan karenah anak dara aku tu......punyerlah susah nak kejut dia bangun...bila angkat je masuk dlm kete, kalau dia tersedar, punyerlah meraung kuat2....mcm kene pukul....dah pakcik sblh umah aku tu tgok aku lain mcm je...tak pasal2 dia ingt aku dera anak aku lak...h....

bila dah smpai nursery, tak nak turun pulak....memujuk rayulah aku ngn mcm2 janji jemanji utk dia turun,,,."turunlah yang...nanti ptg ibu beli gula-gula" "nanti ptg kita gi tmn permainan""minggu ni kita jumpa atok ngn nenek"...mcm2lah....kkdg tu siap aku kene masuk sklai dlm nursery tu.....bila dia dah leka main ngn kwn2 dia, baru aku gerak...itu pun kalau dia perasan aku gerak je, dia punye menangis, peh! buat aku tak smpai hati nak tinggal....aduh nak..takkan nak ikut ibu gi kilang....ish ish ish...jgnlah tunjuk sgt ibu ni efisyen sgt smpai bawa anak gi keje.....

hmmm, tapi bila pkr2 balik, cmnilah agaknyer ragam budak nak dpt adik.....hanginnyer menajdi2.....pening2...a.duh....lama lg lak tu nak bersalin....wawawawawawa

6 comments:

  1. salam...layan jer ragam dia sikit ari nanti k ler tu...jadi ibu kenalah banyak sabor...keje kilang kat mane ekk..hehehe saje jer nyebok.

    ReplyDelete
  2. hehhe..ni kes alah anak dpt adik kot kat..emo sikit..

    dia saje nak tarik perhatiaan akak kot..bau2 kejelesan sudah ader,,hheh

    akak tabah kan hati lah..nak manja ngan akak latu...maklumlah org ketiga bakal dilahirkan..hhehhe.

    ps: klu along memang suka jeles kat angah..hehhe.cam saya :P

    ReplyDelete
  3. Biasalah la kak..mmg gitu iena tgk bdk2 klu nak dpt adik..mmg ragamnya semacam...mungkin takut dirinya terabai nanti kot bila ada adik baru..hihi.byk2 sabar ye kak

    ReplyDelete
  4. naz ilyn>>>keje kilang kat kulai ni hah...dah 7 taun pun...

    mmg kene byk sabar.bak kata mak siti " tuelah, org kawin, ko sibuk nak kawin..org beranak, ko pun sibuk nak beranak"...he he he

    sujaihah>>.akak cm dah terbyg2 je situasi mia "membuli" adik dia nanti...

    mama uzma>>>>mmg pun...cm tau2 je..dulu dia selalu soh akak jadi kuda, la ni, mana boleh buat lagi...majuk smpai sembunyi blkg pintu

    ReplyDelete
  5. masa akak mengandungkan anak ketiga, anak kedua akak selalu meragam.

    alhamdulillah, ayahnya ada. kadang2 dia tak mahu dengan akak.

    merajuk agaknya sbb belum sampai setahun dah beri dia adik.

    alhamdulillah lepas akak bersalin, afiq rapat dgn akak semula.

    ReplyDelete
  6. budak2
    biasalah tu kak
    macam2 kerenah
    waktu nih sabar jer lah

    ReplyDelete