Monday, July 19, 2010

SATU LANGKAH PERMULAAN



Gambar ini sebagai semangat aku untuk terus menyusukan baby aku kali ni hingga ke titisan terakhir..he he he..( Insya Allah)...aku akan berusaha dan bertahan sebaik mungkin.....aku mula mengepam selepas seminggu Zafran dilahirkan...ada yg ckp terlalu awal utk aku mengepam...tp, kita sndiri tau akan keupayaan diri kita sendirikan?..he he he...kebetulan kt umah mak dan metua aku ada freezer so aku akan jadi 2 2 frezer tu sebagai sasaran aku meletakn stok2 susu aku ni...( jgn diaorg ingt susu aku ni santn sudah )...ha ha ha...

sehingga hari ini (19.07.2010 ), aku dah dapt kumpul 20 botl ( setiap satu 5 oz ).Alhamdulillah...cm best je....harap2 ia akan berkekalan..nape aku begitu excited nak buat stok ni awal2?.padahal baru 2minggu aku cuti bersalin dan ada masa lg dlm 6 minggu utk aku naik cuti...sbbnyer aku pkr, bulan depan bulan pose..dan aku teringin ssgt utk pose penuh...mana tau, Allah tu maha berkuasa..dia beri aku kekuatan utk berpuasa penuh...so, tu yg aku standby stock byk2....kalau susu badan aku pun kurang, aku ada back up....Insya allah...dan aku dan ada sifu2 yg berpengalaman utk aku tanya..yg pasti, diaorg tu kawn2 blogger aku gak...dan juga client2 aku di DAMIA PIT SHOP...he he he..aku suka dgn client2 aku yg boleh trima aku jadi kwn diaorg....sekrang kita org leh sembang pasal CD dan juga susu.....terima kasih kawan2....

so, laps ni, blog aku cnfirm dah ada satu TAg baru iaitu BREASTFEEDING...he he he......

pada kawan2, yg ingin beri nasihat dan tunjuk ajar mengenai BF ni, aku amat alu2kan....jasa korang semua akan ku kenang......doakan kejayaan aku....

10 comments:

  1. siti teruskan usahamu itu. kak wa memang sokong 100%.

    alhamdulillah walaupun anak akak dah 1 tahun 1 bulan, akak masih kuatkan semangat mengepam susu sendiri...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...semangat siti. insyaAllah kalau niat baik pasti Allah oermudahkan.

    ReplyDelete
  3. syukur syukur ..
    1 langkah pertama yang TERBAEKKKKKKKK ...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah
    usaha yang bagus tu


    cuba ekau bagi pandangan sikit jik bro berada ditempat orang2 nih

    P/S : Entry 18 Tahun Ke Atas Sahaja : Tiba - Tiba Rasa Takut Mahu Menggunakan Tandas Awam!

    ReplyDelete
  5. mmg dah boleh dah tu untuk dipam susu..jd cam Daneen nnt 30 ari baru nak bg susu pam dlm botol..hambik seminggu lebih huruhara nak ajar bg botol..

    ReplyDelete
  6. Waahhhh...dah start buat stock?! Baguslah, dah boleh start awal2 ajar pakai botol.

    ReplyDelete
  7. ibu wawa>>.tima kasih kak...usaha tangga kejayaan kan..semoga akak pun sukses..

    fara>>>betul tu..tanpa niat, x kemana pun kan usaha tu..he hehe
    '
    nieza>>mu antra org yg ku carik kalau ku ada kemuskilan..he he he

    ReplyDelete
  8. hans>>ku x smpt nak tinggal jejak...smpat baca je..hik hik hik

    mummy dasy>>hk hik...next moonth dah bolh train baby hisap guna botol...si mia sibuk nak kasi adik dia susu...ish ish ish..

    yatie>>kak ti...jgn lupe..bulan dpan pose..kene lak, masih lg cuti...tu yg buat back up tu..he he e

    ReplyDelete
  9. SIti!!!!!!!! i dah recognize u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    im ur customer kankankan......hehehee

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...