RSS

AIR LONGAN KERING..- menambah susu badan







treng,.................trengggggggggggggggggggggggg...ni salah satu resepi air or minuman yg menjadi kegemaran aku sekarang...s.elain utk menyejukkn badan, longan kering ini sesuai untuk menambah susu badan....sedap tau....saper ckp kalau nak breastfeed kan baby x leh nak makan/minum sedap2.....

selalunyer, aku mmg beli kat kedai ubat cina......kkdg beli, water chesnut, longan kering ngan kurma merah kering....semua aku guna untuk buat air......selalunyer, kalau kat rumah, aku mmg rebuslah...tp kalau stok yg kt opis ( kt opis pun aku ada stok benda2 utk tmbh susu ni tau)...hik hik, aku cuma rendam ngn air panas je......rasanyer.................fuh...mmg mantop......

cara aku buat kt opis senang je;;;;;----

BAHAN-BAHAN :-

- air panas dalam 200ml
- longan kering dalam 6-7 biji( nak kurang pun bolh..jimat ckt...hik hik )
- gula pasir - dlm 1/2 sudu...jgn manis2 ye....

CARA-CARA :-
basuh dulu ye longan kering tu..then rendam dlam cawan/mug yang berisi air pans..masukkn juga gula....
then, tutp je mug tu....tp aku guna botol spti diatas.....bila longan kering tu dah kembang, kita blh minum....
rasanyer..........peh....mcm minum lai chi kang je...tp versi longan kering jelah..hik hik...


nota siput sedut: nak beli?..bolh klik DI SINI


my small shop :-http://www.damiapitshop.com/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

YatieJay said...

Longan kering ni....aku yg tak bf pun suka bangat! hihihiii...Tapi awat takde susu pun?! [buat2 bodo]

maya amir said...

sgt sedappppppp... ni laa minuman kesukaan mase breastfeed airell:))

nursalwa said...

kedai ubat cina memang ade jual ke longan kering nie..? biasa npk red date tue jek.. ,maner nak beli longan kering nie erk..

Siti @ nurie said...

yatie>>kang k.ti minum , terus kuar susu kang, jadik lain pulak..he he he

maya>>>sedapkan...leh sejukkn bdan jugak..

nursalwa>>>ada...kene tanya ngn dia..selalu mmg dia ltk sebelah2 antra red date ngn longan kering...red dates, ct x leh minum....anak cm x serasi