Saturday, August 15, 2009

KITE RAJIN TAU




makcik-makcik semua, kiter skrg ni dah rajin tau tolon ibu kita tau...dulu kiter rajin kemas pinggan mangkuk ibu kiter, tapi bila ibu kiter kata, kiter susun tak shantek, kiter tlong ibu kiter mashak lak....shedap tau kalau kiter yg tolong ibu kita mashak.....


lumat tak macik kiter tumbuk?...seb bek ibu kiternyer lesung batu kecik je, bolh kiter tlong tumbuk.


ish...terkuar lak bwang ni...bek masukkn balik, kang ibu nampak, ibu marah pulak kita shepah-shepahkan bwg ni...


ish...bila nak shiap ni ibu?...byk sgt ni kene tumbuk...


jatuh lagi....kutip2, nanti bersepah lak...


alah ibu ni, asyik mek gmbr je..mehlah tlong tumbuk sekali.....

kalau makcik2 nak tau, bwg yg kiter tumbuk ni, ibu kiter nak wat masak black paper....ibu kiter mashak sedap sbb kiterlah yg tumbuk bumbunyer...tak caya, tanya ibu kiter....betul....

7 comments:

  1. rajin nyer anak dara sorang ni...

    ReplyDelete
  2. alahai rajin nyer..yang geram tang jari tu,..duk sibuk kutip yang terkeluar...

    hehhe...nampak semangat betul kan dia menumbuk..ader tokoh pengganti chef wan ni,,,hahha

    ReplyDelete
  3. fara>>.rajin sgt...kalau dia tgh main, dgr je siti tumbuk, laju je gi dapur,..siap soh kita ketepi lagi,,

    sujaihah>>>tgoklah mulut dia...termuncung2...dulu seronok tekan blnder, la ni, dia seronok nak menumbuk gak..kkdg, akak dengki je mmg soh dia tumbuk...lumat gak....dah ada asst kat umah..he he he

    ReplyDelete
  4. hahahah comey betul lah anak ct nie....
    rajin nye siap nak tolong tumbuk lesung lagi tuuuuu...
    nasib lah lesung tu kecik ye .....die leh angkat ....kelakar btul lah...

    ReplyDelete
  5. like mother like doter kot?hehehe...k.ct kn sk msk...so,mia msti
    ar kene sk gak..pasni tlg cik seri msk lak yer......p,kt umah cik seri kai blender,bt lesung da trbelah 2...:-)

    ReplyDelete
  6. mimie loma>>>siap mengamuk2 kalau dia tak dpt tumbuk....mcm kene dera je...malas nak dgr dia nangis2, siti kasi jelah dia tumbuk...diam terus...

    are'shiq asmara>>>>>wah ganassnyer mak cik seri ni..smpai terbelah lesung batu..he he he....

    ko tak tau, kalau time dia sibuk nak masak, akak kene dokong dia smbil tgn seblah pegang sudip tau....ish....

    ReplyDelete
  7. Kalau nak buat calon menantu dah dapat markah tinggi ni....bagus2...

    ReplyDelete