Saturday, February 13, 2010

RM380 UNTUK 6 HARI SEMINGGU

uikss...jangan pikir lain eh tgok tajuk kat atas tu......hehe he...sbrnya aku tgh proses mencari nursery baru utk MIa and my incoming baby....awal sgt ker?..mmg awal pun aku rasa...tapi, aku mencari nursery yg sesuai ngn baby aku yg aku berhasrat utk fully Breastfeeding...( Insya Allah, kali ni aku akan berjaya....aminn)....

ciri-ciri nursery yg aku cari adalah :-
- Boleh jaga 2 2 org anak aku ni utk 6 hari dari hari Isnin hingga Sabtu,,...sbb aku keje smpai kul 5 ptg, 6 hari seminggu. sebelum ni, kalau diaorg tutup awal hr Sabtu, aku bwak mia gi opis, tpi kali ni, x kan nak bawak si kecik tu sekali gi opis..ye tak?...he he he..opsss, aku bukan malas nak cuti ok...kebanyakan cuti tahunan aku, aku standby utk emegency kes cthnyer mcm mia demam ke, parents sakit ke, or apa-apalah.... ( termasuk kes aku mals gi keje,,,he he he )...

- BOleh jaga stok EBM aku dgn cermat dan tidak membuatkan baby aku nanti sakit perut,...sbb aku rasa, x semua org or nursery boleh terima stok EBM yg kita kasi pd diaorg...mesti diaorg nak cepat dan senang dan minta standby FM...kan x bestkan...boleh membantutkan niat aku nak fully BF kat baby tu..

- Org kata, kalau baby masih lg bawah setahun, seeloknye biarlah orang perseorangan yg jaga...tapi, aku pkrkan mia juga, kang kalau aku anta dia ngn adik dia ke rumah org, dia mesti boring sbb dia dah biasa berkawan...so, biarlah aku pilih nursery supaya perkmbangan interaksi dan sosial dia bertmbh baik......

hmmm, aku dah jumpa satu nursery ni..tapi, aku kene terjah dulu nursery ini utk aku lihat persekitaran dan juga tanya serba sedikit berkenaan kakitangan, kebersihan, makann dan juga berapa ramai budak yg dia jaga..dan yang penting, "ADAKAH DIA BERDAFTAR DI BAWAH KEMENTERIAN KEBAJIKAN MASYARAKAT"....he he he


notakaki:- nursery ni beri harga RM380(sebulan) utk MIa dan baby, 6 hari seminggu.....ok tak?>..

7 comments:

  1. ok sgt lah ti....tempat yg naufal dok ni jejak RM300 gak kalau termasuk ot. Itu utk Naufal sorang je....

    kat mana tu?

    ReplyDelete
  2. hhahahahaha
    xper la
    xsanggup
    hehe

    selamat makan limau banyak2...hehehe

    ReplyDelete
  3. ok sangatlah tu, Siti.

    akak hantar kat pengasuh di rumah biasanya kalau baby mesti RM200.

    Walaupun second child akak dah besar, akak tak pernah turunkan upah jaga sbbnya anak yang besar tentu nak makan pula.

    terpulang pada Siti, yang penting Damia dan adiknya nanti happy...

    ReplyDelete
  4. klu ikut harga sangat ok...tp yang penting akka terjah dulu,,nak 2 antara jam 2ptg hingga 4-30...aper derang buat time tu...terjah kak..

    humairah 280..tp miggu petama ngan minggu ketiga..sabtu tutup

    ReplyDelete
  5. yatie>>alah kak ti..kat melati gak..yg ct ckp ramai tu..tapi ok juga, kalau ramai yg jaga..

    maya amir>>mestilah kat area kulai ni kak..he he he

    ibu emy efy eqy>>harga jatuh no 2 kak..yg penting, dia boleh terima baby yg fully BF..tu yg penting.

    sujaiha>>.tuelah...tgh carik masa nak terjah ni..he he he...itulah..susahlah kalau cm tu..x kan asyik nak amik cuti je...

    ReplyDelete
  6. berpandukan pada harga okay la harga tu

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...