Thursday, August 7, 2014

CARA MENGATASI MASALAH KEPUTIHAN

Anda mencari penyelesaian untuk mengatasi masalah keputihan? apa itu keputihan? bagaimana cara mengatasi masalah keputihan itu?  apa sebab keputihan itu berlaku?

jom baca artikel dari harian metro ini :_
SAYA sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak. Kini, saya mengalami masalah keputihan yang agak banyak.
Keputihan itu seperti berketul dan berbau, ada juga rasa kegatalannya. Apabila gatal, saya memancutkan air ke faraj saya dan saya dapati banyak keputihan yang keluar dan kegatalan itu agak berkurangan. 
Doktor ada memberikan ubat untuk dimasukkan ke dalam faraj dan kali kedua, saya diberikan ubat makan tetapi masalah masih berulang.

Semasa bersama, saya melihat pada zakar suami melekat keputihan berkenaan. Saya jadi malu pada suami. Apakah saranan doktor untuk menangani masalah ini?

NAT,


Ampang, Selangor.


LAZIMNYA ia disebabkan oleh kulat Candida albicans.

Dalam keadaan keputihan yang berlebihan, doktor membantu untuk membersihkan sebahagian besar keputihan terbabit dengan mudah menggunakan alat spekulum, bebola kapas bersih yang direndam dalam larutan ‘normal saline’ dan alat pemegang bebola terbabit.

Ia hanya mengambil masa beberapa minit saja dan dilakukan di klinik.

Sebelum itu, doktor akan mengambil sedikit sampel keputihan untuk dihantar ke makmal bagi ujian kultur kuman, kadangkala terdapat lebih daripada satu kuman dan memerlukan ubat yang berlainan.

Kemudian barulah doktor memberikan ubat antikulat untuk membunuh lebihan kulat yang mungkin masih ada, ia lazimnya dimasukkan ke dalam faraj dalam dos berbeza, anda juga mungkin diberikan ubat pil antibiotik untuk dimakan.

Jika keputihan terlalu banyak, menggunakan pil yang dimasukkan ke dalam faraj mungkin mengambil masa yang lebih lama atau anda mungkin terpaksa mengulangi pengambilan ubat terbabit.


nampak macam remeh je kan masalah keputihan tu? tapi, ia akan menjadi lebih teruk kalau anda tidak mengatasinya dari awal.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Seringkali masalah keputihan mengganggu mana-mana wanita..Mana tak, bila keputihan terlalu banyak jadilah kegatalan pada alat sulit, berbau busuk dan macam-macam lagi. Walaupun ia sebenarnya satu masalah ‘besar’ jika tidak dipedulikan..Almaklumlah mahu berjumpa doktor dan memberitahu masalah ini sememangnya agak memalukan bagi sesetengah wanita. Wanita di luar sana, jangan biarkan masalah keputihan anda berlarutan okay…

credit : azrin
Adakah anda mengalami masalah berikut?
  • Kegatalan pada kemaluan?
  • Selalu keluar cecair berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?
  • Ketidakselesaan apabila ‘bersama’ suami?
  • Terpaksa memakai panty-liner setiap hari?

Jangan Anggap Remeh
Ramai wanita menganggap keputihan itu adalah gejala yang normal dan akan sembuh dengan sendirinya. Anda silap! Keputihan adalah lebih jauh daripada itu…



Tahukah anda bahawa keputihan terjadi disebabkan antara 2 sebab ini. Iaitu jangkitan bakteria seperti Bacteria Vaginosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.
Gambar Diatas Menunjukkan Contoh Faraj yang dijangkiti kulat
Jika rawatan kulat ini tidak dirawat, maka kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak keseluruh tubuh anda dan seterusnya jangkitan ini boleh menyerang organ-organ penting dalam badan anda.
Jangkitan bakteria atau kulat ini juga mampu merebak ke pasangan kita.
Hasilnya organ seksual lelaki juga akan mengalami kegatalan, kemerahan, kesakitan dan juga kulit melecet.
Rajah diatas menunjukan bagaimana bakteria dan kulat merebak kedalam saluran faraj.
  
Vitamin Shaklee dapat membantu?
Apa kata yang dah cuba Shaklee Feminine Set (Set F)?
alfalfa, keputihan, testimoni keputihan
Apa kata Dilla?
alfalfa, keputihan
1) Senjak mama mengamalkan alfalfa, masalah keputihan mmg kurang. Ini kerana..terus terang mama cerita..baba sangat2 memuji selepas mama mengamalkannya. Hubungan kami juga menjadi lebih mesra. Bila baba dah puji, mama seronoklah..heheeee. Mama terasa diri mama begitu bersih, lagi satu nak solat pun senang..tidak perlu risau!
2) Mama mengalami masalah sembelit dari sekolah lagi. Mama masih ingat, arwah opah Qaireen selalu cakap macam ni kalau mama dalam toilet “Dilla ko ni berak tahi batu ke?” tapi itulah kenyataannya. Bayangkan senjak dari dulu mama “terseksa” setiap kali nak membuang. Kadang2 tu sampai berdarah! Seminggu tak lebih dari 3 kali membuang. Tapi sekarang Alahmdulillah seminggu 4 ke 6 kali membuang, dan yang paling penting tiada lagi darah yang keluar.
3) Mama juga salah seorang yang mempunyai penyakit eczema. Mama mmg tidak boleh duduk di tempat2 yang kotor, ada rumput, berhabuk, berpasir dan banyak lagi. Malah cadar tilam mama pun, mama akan ganti setiap minggu. Tapi sekarang, Alhamdulillah..seronok sangat bila mama join SGM, sebab waktu SGM kami duduk di tikar yang dibentang atas rumput. Masalah bintik2 dan gatal2 mmg tiada.
………………………………………………………………

alfalfa, keputihan

Benar! Alfalfa Shaklee sememangnya membantu!
Alfalfa tumbuhan 1001 fungsi, bukan untuk ibu yang menyusukan anak je tauu!! Antara fungsi alfalfa yang wajib anda tahu dan ingat :
1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
5. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
6. Merawat arthitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksik
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitam dalam buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
13. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
15. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!)
19. Membuang angin dalam badan
20. Dan banyak lagi untuk disenaraikan…
So, kepada kaum wanita yang mahu asetnya sentiasa terpelihara, kami ada menyediakan Euphoria Feminine Set yang terdiri daripada gabungan Vitamin E dan Alfalfa.
Fungsi kedua vitamin ini untuk kewanitaan kita :
- Anti oksida, anti penuaan, menyokong dan mempercepat pembaik pulihan otot & baik untuk jantung, dan ada yang menggelarkannya sebagai sex vitamin!

Alfalfa
- Baik untuk kesihatan dalaman wanita, berfungsi seperti Kacip Fatimah (perapat!), membantu melancarkan kitaran haid, dan banyak lagi kebaikan Alfalfa (seperti dinyatakan di atas).

ingin dapatkan produk ini? jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, Johor, anda boleh mendapatkannya secara terus dengan saya. kerana saya merupakan pengedar shaklee Kota tinggi, johor.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- 
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau 
 email : damia_pitshop@yahoo.com atau 
add saya di fb ( siti noriza saleh ) 


 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment