Wednesday, August 6, 2014

SUPPLEMENT UNTUK ANAK ANDA KEKAL CERGAS DAN CERDAS



Cak!!!!  wah sejak bila mia jadik model produk SHAKLEE ni?..he hehe..bukanlah.. Mia dan zafran adalah model utk DAMIA PIT SHOP....


suplemen untuk anak, mealshake, omega, chewable vitamin c

nak share pasal vitamin yang anak-anak saya ambil...ada 3 produk yang wajib..untuk mia, saya add on chewable vitamin C....dan utk zafran, hanya mealshake dan omega guard.

kenapa saya beri anak-anak saya makan vitamin?...ada pendapat mengatakan, anak-anak tidak perlu diberi makanan tambahan kerana takut berlebihan..Saya terima pendapat itu...akan tetapi, saya rasa, anak-anak saya perlu mengambil makanan tambahan atas faktor, pemakanan, kesihatan dan suasana sekeliling.

FAKTOR PEMAKANAN;-

fuh!!!!! anak-anak saya mmg sukar dan susah nak makan sayur....abis tu, cmne nak nak dapat nutrisi dan vitamin secara semulajadi dr sayur-sayur mcm vitamin c, vitamin A, kalsium, phoporus, zat besi dan sebagainya...

Buahkan ada?...buah?...hmmm...tak semua buah-buahan mia dan zafran boleh ambil...dan juga, kitaorang mmg sukar nak jadikan tabiat makan buah tu hari2...epal, limau, pisang, jambu air..itu je...itu pun kalau beli...hik hik hik.....alasan kan?...saya ada alsan tersendiri kenapa saya memilih buah2 tertentu "masuk" di rumah saya.....

SEBAB TU, SAYA BERI ANAK SAYA MEALSHAKE.......

mealshake

KENAPA MEALSHAKE ?..

* Pemakanan semulajadi yang baik dan rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium
* Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.


Mealshake ialah gabungan mukltivitamin, multimineral dan protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak yang sedang membesar. Amat sesuai untuk anak-anak yang aktif, memilih makan, kurang selera makan, sibuk beraktiviti dan yang memerlukan sokongan untuk menguatkan imuniti.
Terdiri dari gabungan bahan2 semulajadi yang diproses dengan kaedah natural agar lebih mudah diterima oleh tubuh tanpa kesan sampingan.

Saper yang sesuai mengambil MEAL SHAKE  SHAKLEE?
-Anak-anak yang kurang berselera untuk makan
-Anak-anak yang tidak suka makan vitamin dalam bentuk pil
-Anak- anak yang cerewet dengan makanan
-Yang mempunyai masalah sembelit
-Yang mempunyai masalah asma ( utk kanak-kanak, mestilah berusia setahun ke atas )
-Yang mempunyai masalah kesihatan ( demam panas, selsema, batuk-batuk )


FAKTOR KESIHATAN :-
Bagi yang mengikuti website saya, pasti tahu yang anak-anak saya ada asma...sebelum ni, tiap2 bulan, pasti akan ke klinik atau hospital untuk amik neubilizer...sian kekadang...masa mia kecik dulu, lagilah..setiap minggu, mesti kena asma....jangan ingat asma tu penyakit remeh ye...ia boleh membawa maut!!!!....

Alhamdulillah..mia sekarang jarang kena asma...mungkin sebab, dia dah boleh nak atur pernafasan dia sendiri..dan bila dia dah rasa mcm dia x leh bernafas, dia akan duduk rileks, bertenang atau dia ckp "mama...amik gas jom..mia tak leh bernafas">.>>>>> sila perhatikan simptom asma jika anak anda bercakap begini....tapi sellaunyer, mmg saya terusssssssss bawa dia ke hospital.

sekarang, saya standby OMEGA GUARD di rumah saya....


omega guard
OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan

bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

 Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu E
PA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Omega adalah Asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian. Tahukah anda bahawa masih banyak khasiat Omega3 yg kurang anda sedari ! Teruskan membaca dan anda akan mendapati zat ini amat baik untuk kesihatan anda!

Omega 3 terdiri daripada EPA dan DHA. Tahukah anda akan kebaikan bahan-bahan ini?

EPA MENCEGAH :-
 * Kanser
* Pembekuan Darah
* Pembekuan Lemak dalam Darah
* Kadar Kolestrol berlebihan
* Penyakit Jantung
* Tekanan Perasaan
* Tekanan Darah Tinggi

TUGAS DHA:-
* Mencegah Radang Sendi
* Mencegah Asma
* Meningkatkan Daya Seks
* Mengelakkan Kanser PAYUDARA, USUS, PANKREAS DAN PROSTAT
* Mencegah Penyakit Kulit
* Mengelakkan MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.

Sumber OMEGA3 ?
* Telur
* Ikan salmon
* Ikan Tuna
* Ikan sardin
* Ikan bilis
* Ikan makarel

psttt....saya merupakan pengedar shaklee kota tinggi dan anda yang berhampiran dengan kota tinggi, johor, anda boleh mendpatkannya secara terus dari saya.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau email : damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) yahoo messenger : nuriezam_040806 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...