Wednesday, November 19, 2014

KALSIUM TANPA MAGNESIUM - APA KESANNYA ?

Jom kita tengok kesan dari pengambilan kalsium tanpa magnesium....

Credit to Hanis

Dah lama nak menulis tentang ni, tapi ambil masa sikit. 2 minggu lepas semasa saya bawa Muadz ke klinik terdengar pharmacist kata pada seorang ibu, tak elok ambil A***m. Yang dimaksudkan adalah Anmum untuk ibu mengandung dan menyusu ye. Untuk bayi, saya tak pasti.
Saya yang memang ambil A***m L***a terus bertanya untuk lebih lanjut. Katanya A***m mengandungi kalsium yang terlampau tinggi menyebabkan kandungan kalsium-magnesium dalam badan tidak seimbang. Kesannya mungkin tak nampak sekarang tapi untuk jangka masa panjang akan menyebabkan pelbagai masalah. Antaranya adalah masalah buah pinggang dan keguguran rambut.
Katanya lagi, kalsium, magnesium dan vitamin D perlu diambil dengan seimbang. Berseloroh hubby kata, ambil Shaklee la. Terus ahli farmasi tu kata, Shaklee bagus. Kandung Kalsium, Magnesium dan Vitamin D nya seimbang.
Waahh.. teruja saya. Terus balik rumah tengok kotak A***m. Memang kandungan Kalsiumnya tinggi. Tetapi kandung Magnesium dan Vitamin Dnya terlampau sedikit. Agak kurang seimbang di situ.

    

Pilihan di tangan kita untuk pilih yang terbaik untuk kita dan yang berbaloi dengan nilai duit kita..:)
saya merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor dan anda boleh mendapatkan produk ini secara terus dari kami jika anda berada di sekitar kami :)

FB : Siti Noriza Binti Saleh
ID : 852453
whatsapp : 013-7374 958
email : sitinorizasaleh@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...