Thursday, November 6, 2014

PADA USIA BERAPA PERLU AMBIL MINYAK IKAN


Minyak ikan sangat dikenali dalam salah satu makanan tambahan yang penting untuk kanak kanak, ibu yang hamil, pelajar, mereka yang ingin menjaga kesihatan jantung, kesihatan sendi dan sebagainya. Bersesuaianya dengan promosi bulan ini ialah BUY 6 FREE 1 OMEGA GUARD., saya akan berkongsi sebanyak mungkin berkenaan minyak ikan ini.

selalu pelanggan bertanyakan pada saya, pada usia berapakah kita perlu mengambil minyak ikan ini? saya share dari majalah I sihat .

SOALAN :-

Anak saya sering mengalami keletihan setiap kali pulang dari sekolah. Ada yang berpendapat anak saya kekurangan vitamin dalam badan seperti minyak ikan. Adakah kanak-kanak juga memerlukan minyak ikan untuk memberi mereka tenaga? Bagaimana pula dengan kuantiti yang perlu saya berikan.

JAWAPAN :-
Minyak ikan kaya dengan sumber asid lemak Omega 3, asid alfa linolenik. terdapat beberapa jenis asid lemak perlu iaitu asid lemak Omega 3, asid alfa linolenik dan asid lemak yang perlu diambil daripada makanan. Badan manusia tidak akan mampu untuk menghasilkannya sendiri. Asid lemak perlu akan menghasilkan sejenis bahan kimia yang dikenali sebagai EICOSANOIDS. Setiap individu memerlukan asid lemak perlu untuk membolehkan setiap sel di badan berfungsi secara normal.

Tiada usia khusu yang menetapkan samda boleh atau tidak untuk mengambil minyak ikan ini. Bayi seawal usia dalam kandungan juga memerlukan Omega 3 melalui pemakanan ibu. Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan kesan positif pengambilan Omega 3 semasa mengandung kepada bayi.


Kajian oleh Helland El. Al (2008) membandingkan wanita mengandung A yang mengambil 1183mg DHA (serta 803mg EPA) setiap hari yang mana ia diambil ketika kandungan berusia 17 hingga 19 minggu) dengan wanita mengandung B yang cuma mengambil 10 ml minyak jagung menunjukkan wanita A melahirkan anak yang mempunyai IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami lebih baik sehingga kanak kanak itu berusia 7 tahun berbanding dengan kanak kanak yang dilahirkan oleh wanita B. kanak kanak yang biasa mengambil minyak ikan juga mempunyai kualiti tidur dan imuniti yang baik.


jika anda ingin mendapatkan produk ini secara pembelian online melalui kad kredit atau kad debit, anda boleh klik gambar di bawah ini ;-


atau, anda juga boleh menghubungi kami untuk membuat pembelian secara transfer in atau COD. kami merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor.


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut: 
Siti Noriza | 
ID: 852453 
Call/SMS/Whatsapp 013-7374958 
Email: sitinorizasaleh@gmail.com 
FB: Siti Noriza Binti Saleh 


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...