Thursday, November 13, 2014

MAK MERTUA MINTA CARIKAN "BOMOH"

ini cerita minggu lepas. sewaktu Kak CT dan suami balik melawat ibu mertua. Memang mengejutkan bila mertua tanya kalau kalau Kak CT tahu atau kenal mana mana orang yang pandai mengubatkan. Ish, pelik beno pertanyaannya tu. Masa tu, Kak CT dan suami dan berpandangan dah sambil fikir eh, untuk siapa dan untuk apa lak.

Rupanya mertua cerita ada kawan yang menantu nya sejak sejak kebelakangan ini suka gaduh gaduh dengan suaminya. Marah marah sambil maki maki. Yang paling tak sedap didengar bila dah gaduh gaduh tu, si isteri bertalu talu minta cerai. NAuzubillah. Minta dijauhkanlah ianya terjadi pada Kak CT dan suami.


Kak CT simpulkan masalah tangga ini berkemungkinan berpunca dari masalah kewangan. Yang mana, bila kita di alam perkahwinan, masalah kewangan menjadi sebab utama berlakunya perpisahan atau pergaduhan. Bak kata suami Kak CT, masa bercinta, tak de duit, masih sayang. Bila berkahwin, cinta melayang.

Permintaan mertua Kak CT itu tidaklah mengejutkan, kerana sebelum ini si isteri tidak menunjukkan sikap atau rasa tertekan yang di alaminya. Dan bila semakin teruk, maka tercetuslah emosi yang disimpan selama ini. Sebagai orang tua, pasti risaukan jika perpisahan benar benar berlaku atau terjadi. Sebagai seorang isteri, Kak CT rasa, kita perlu ada back up plan atau pun langkah kecemasan jika sesuatu berlaku. Tapi, kita juga perlu memastikan dan pertahankan rumah tangga kita agar kekal utuh sehingga ke akhir hayat. Kalau masalah kewangan yang jadi sebab, kita perlu berbincang dengan suami apa langkah langkah yang perlu kita buat. Tidak semestinya bila kita tidak bekerja, kita tidak boleh menjana pendapatan dan membantu suami kita. 

Ramai mereka yang berjaya, adalah mereka yang benar benar ingin merubah nasib mereka. Bahkan, mereka itu juga asalnya adalah SURI RUMAH TANGGA. Tapi, dengan keyakinan dan kerajinan mereka, mereka menjana pendapatan dari rumah. Asalnya, Kak CT juga menjana pendapatan bermula dengan menerima tempahan membuat kek, muffin, cupcake dan kuih kuih frozen. Tapi akhirnya, melekat di perniagaan SHAKLEE ini. Alhamdulillah, dengan perniagaan ini, Kak CT dapat menambah nilai dalam kehidupan berumah tangga. Pastinya, ia juga membantu ibu ibu atau mereka yang lain sama sama menambah nilai dan memperbaiki taraf ekonomi mereka. 

Ramai mereka sudah mula menuai hasil dari perniagaan ini. Cuma perlu rajin, yakin dan tabah mengharunginya supaya "benih" yang disemai akan membuahkan hasil. Kak CT mengalu alukan kepada sesiapa yang berminat untuk memperbaiki ekonomi dan taraf hidup mereka untuk sama sama bergandingan dengan Kak CT dan perniagaan ini. 

hubungi Kak CT :-

SITI NORIZA BINTI SALEH
ID : 852453
TELL/WHATSAPP ; 013- 7374 958
EMAIL : sitinorizasaleh@gmail.com
PENGEDAR SHAKLEE DI KOTA TINGGI, JOHOR


No comments:

Post a Comment