Thursday, November 13, 2014

PEMAKANAN SIHAT BAGI IBU HAMIL

Pemakanan sewaktu hamil, memainkan peranan yang penting.  Bukan sahja untuk kebaikan ibu, malah untuk kesihatan anak dalam jangka masa panjang juga.

Memandangkan sepanjang kehamilan, keperluan tenaga dan nurtein semakin bertambah, jadi pilihan makanan yang berkhasiat dalam kuantiti berpatutan adalah sangat penting.  Dalam hal ini, anda perlu sentiasa mengingati tiga perkara utama iaitu variasi, seimbang dan kesederhanaan.  Jom kita baca apakah permakanan yang sesuai dan sihat untuk anda berdua...


PROTEIN ;-
- Penting untuk membina tisu dalam badan.  Tumbesaran bayi, uri, rahim, tisu payudara dana bekalan darah bergantung kepada bekalan protein yang mencukupi.  Sumber protein termasuklah susu, daging, ikan telur dan kekacang,  Dalam pada itu, asid amino adalah unit asas protein.  Asid amino perlu adalah asid amino yang tidak boleh dihasilkan dalam badan dan perlu diambil daripada makanan.



Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.



Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.


ZAT BESI :-
- Penting untuk menghasilkan darah,  Ia merupakan bahan terpenting dalam penghasilan hemoglobin yang membawa oksigen di sekeliling tubuh.  Bekalan darah yang bertambah sewaktu kehamilan menyebabkan keperluan zat besi semakin bertambah.
- Hati, daging, ginjal, ayam dan ikan adalah sumber zat besi yang terbaik.  Namun, hati kaya dengan vitamin A.  Ambillah makanan yang tinggi VITAMIN C seperti betik atau segelas jus buah-buahan yang akan membatu penyerapan zat besi dengan lebih baik.




kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor dan anda yang berada di sekitarnya boleh mendapatkan produk ini secara terus dari kami :)

hubungi kami :_

SITI NORIZA SALEH
ID : 852453
013- 7374 958/ 013 - 7065 178

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. * Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Ubat-ubatan. Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...