Sunday, June 6, 2010

HOSPITAL SULTAN ISMAIL, JOHOR

Setelah berbincang demi perbincangan dengan asben, dari segi kewangan, masa, jarak perjalanan dan risiko2 yg bakal dihadapi, kitaorg decide utk membuat tmphan bersalin di HSI.....memandangkan anak pertama dulu, aku melalui proses caeseran, so aku tidak dibenarkan untk bersalin di hospital daerah....kecuali dirujuk ke Hospital Sultanah Aminah or Hospital Sultan Ismail.......so, kami memilih HSI sebagai tmpt bersalin anak kami yang kedua......

Bagi yg pelik, naper aku tidak dibenarkan bersalin di hospital daerah mcm hospital kulai or hospital kota tinggi, aku dimaklumkan, kalau anak pertama kita pernah alami masalah cthnyer, tumpah darah, bersalin secara pembedahan, uri bawah or sebagainya, maka utk anak 2nd dan seterusnya, kita akan diberi tmpoh selama 8 jam utk try bersalin secara normal.....so, sekiranya lpas 8 jam, kita masih tidak bersalin, maka proses seterusnya adalah melibtkan pakar....so, dr kene transfer dr hospital daerah ke hospital besar, better terus ke hospital besar.....

sekarang, aku berada dlm minggu ke 34.....adeh...dah mula rasa2 sakit.....kkdg mcm sakit nak bersalin pun ada...tp bila masih dlm minggu ke 34 ni, aku kategorikan sakit tu sebagai false alarm or Braxton Trick...

so, kengkawan...doakan keselamatan aku dan baby.........nanti aku inform berita terkini, hiburan sensasi...okey?..hik hik hik..

\p/s : oh...aga sakit hati bila berukband kt area kampung aku x berapa clear...tp, time pntng, agak2 smpt ke nak bertenet lg...he he he h

7 comments:

  1. mmm... 2 dari 3 org anak akak bersalin kat kulai. layanan dia alhamdulillah... sebab siti ada kes sebelum ni, sebab tu xleh. mmg betul tu... bimbang terjadi sekali lagi, nanti rumit jadinya. apapun, akak doakan semoga semuanya baik2 sahaja... amiin..

    ReplyDelete
  2. semoga semuanya selamat siti, sekejup jerk kan ...

    kalo yang no.2 kita dah berani buat pilihan kan .. nieza pun camtue dulu, pi jerk hospital gomen selamat + ramai pakar.

    ReplyDelete
  3. shahliza>>>itulah...2minggu lpas kene admit kt pital kulai, rasa best gak...tp, nak wat cmner...dah kene ke JB....kalau kt kulai tu, 10 minit je dah smpai rumah ct..eh..akak dok mana?

    nieza>>>betul...masa anak 1st tu, ikut hati ckt...

    ReplyDelete
  4. sempat lg bertenet hehe... semoga semua lancar ye.. w/pon yg 1st c-sect yg ke-2 belum tentu cam kite ni..

    ReplyDelete
  5. ooo camtu ek...emmm kena ingat ni..kita kan sama kak..hehhe

    eh kak masa pantang la besttt..banyak masa...hehehhe

    ReplyDelete
  6. mummy dasy>>>itulah..nanti 1.7 kene gi HSI utk jmpa pakar..kalau doc kata kene operate, terus je ttp tarikh..hik hik..

    wan>>hah..ingt tu..tp kalau ke swasta, x kisah..pilih je kos nyer...ha ha ha..

    ReplyDelete
  7. wah
    best nya nak sambut orang baru
    jaga kesihatan sis

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...