Tuesday, June 1, 2010

MAMA....CEPAT ARR.....

sejak anak dara aku ni pandai berkata2, aku jadi bingung nak lawan ckp ngn dia..

smlm, aku lmbt ckt masak sbb tetibe je sakit pinggang menyerang....so, dlm kul 6.30 ptg, baru mula masak....tgh masak2;-


mia : mama, mama...mama wat pe tu?

mama : mama masaklah sayang...nanti mia ngn ayah nak makan..

mia : mama, nak nasi...mia lapar...

mama : jap lg boleh...nasi belum masak.....

mia : alah...mia laparlah...cepat arr mama....

mama : kejap je lagi..jap lg nasi masak..mia tgok tv dulu...

mia : mals kawan mama......( merajuk smbil duduk tepi peti sejuk smbil tutup muka)...

adeh..nasi mmg belum masak....nak wat cmne,

mama : mia makan biskut dulu nak..nanti baru makn nasi..

baru dia anggukan kepala...sedih tul anak dara aku ni..lapo sungguh....

bila nasi dah masak.....

mama : mia, mia nak nasi tak...dah masak dah ni...

mia : ayah ne mama?...jalan je....... ( bebel cm org tua )

mama : ayah keje...belum balik..mia nak makan dulu ke tunggu ayah?

mia : nggu ayahlah...- smbung mkn biskut..

kul 8.00 mlm........

mia : mama, nak nasi....mane ntah ayah,....

hua hua hua hua......anak..ank..dah beso dah ko..kejap je...

3 comments:

  1. petah dia cakap yer ti. samamcm putra. asyik bercakap jer. mmg ikut perangai mama dia.

    ReplyDelete
  2. hehhe...matang mia ni...wan dapat emagin ..mia ni comeyy sgt :)

    ReplyDelete
  3. fara>>>itulah...pening kkdg...ada je dia nak tanya..adeh..tak jwb kang, dia majuk pulak..ckt2, x nak kawan mama...ckt2, x nak kawan mama..

    wan>>itulah..pening pale...kalau kita usik brg ayah dia, dia marah.."ayah punyerlah"....kalau ayah usik brg mama dia " mamanyerlah ayah...nanti mama marh"...adeh..

    ReplyDelete