Tuesday, June 9, 2009

TULANG SELANGKA KE SERANGKA?

hmmm....sempena cuti 3 hari berturut2 minggu lepas, cuti aku dipenuhi dgn menjaga mia kesayangan ku itu.....kerana, penyakitnyer dtg kembali......demam, selsema, asma dan juga batuk.....kesian sgt tgok dia....tak nak makn langsung, minum susu pun ckt2...selebhnyer dia muntah2 dan juga poo poo berlndir........melepek je....smbil merengek2....dia cuma mampu tgok sepupu2 dia berlari2 je.....dan aku, semestinyer dah takleh nak wat pape....cuma dokong dia je....mungkin dia pening kepla agaknyer......risau juga....

atas saranan MIL ku, aku try perubatan kmpung utk hilangkan asma dia....dan hasilnyer, dia muntah2 lendir yg kerap....masuk hari ketiga, badan dia makin susut.....cuma dia asyik nak tido je....penat agaknyer...tak makan, minum ckt je.......dan smlm, aku cuti sbb nak jaga mia.....aku tgok, tinggal tulang selangka je....aduh,,,skali tgok, mcm aku ni tak kasi mkn kat anak aku lak........

pagi ni, bila bos aku tanya cmne condition mia, aku cterlah apa yg berlaku....dia blh ckp:-

aya amoi...mcmana lah you jaga anak....

ceh,..mneyirap darah aku...sesukati dia je.......apa pun, aku harap, perubatan kampung tu akan berhasil.Insya Allah....

5 comments:

  1. siti...cube kirim hati unta kat org pi mekah, buat sup & bagi mia makan...kat mekah senang je nk carik hati unta

    anak buah opie pon asma, pas makan hati unta tu, beransur pulih la asma die...alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. Semoga Mia cepat sembuh... Kadang2 asma ni di sebabkan alahan..mungkin ada makanan atau benda yang dia allergic kot..

    ReplyDelete
  3. opie>>>uiks, baru siti tau...hmm, tgh musim org pi umrah ni...nanti siti kirim...tima kasih opie

    tirana>>>ntahlah kak..kkdg kita tak tau kat nursery dia cm ne kan....mungkin dia tak tahn sejuklah...sbb, kalau kat kg, mmg sejuk sgt udaranyer..

    ReplyDelete
  4. Hampesss tul...aku punya komen tak berjaya keluar....mgkn kena block kat office.

    Ti,
    Selain dari hati unta, try bagi bird nest. Skrg ni dah ada yg ada logo halal...brand apa dah lupa lah...

    Anak makcik akak ada asma yg teruk...skrg dah kurang sangat....Dia kata sebotol tu leh minum bnyk kali...campur dgn air...

    Sian Mia...semoga dia cepat sembuh...kesian dengar dia punya batuk hari tu...

    ReplyDelete
  5. yatie>>>skrg ni lagi dia batuk kuat...kalau mlm nak tido, mmg dah mcm org dlm pantng....siap berstokin lagi...nanti siti try cari,,

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...