Friday, June 26, 2009

YEAK.....YEAK......

kesabaran aku teruji pagi tadi.....mestilah sebab anak dara aku tu.....time aku sibuk nak mandi, dia sibuk nak basuh mukalah keng konon.....last2, dia pun sibuk mandi.......bila aku dah siapkan dia pakai baju dan siap2 nak gi nursery, dia buat muka cm nak poo poo......aku tanyalah......."mia nak erg erg ek?. ( nak poo poo lah)..sambil memek muka buat2 cm nak neran......dia angguk smbil buat gak gaya neran tu....

kalutlah aku nak buka pampers dia yg baru je pakai tu.....smpai kat bilik air, dia pun cangkung tuk poo poo.....dlm 5 minit, dia ckp dah smbil diri...aku soh dia cangkung balik smbil soh buat2 neran......dia pun, neran2lah kengkonon.....agaknyer dia penat cangkung, dia pun bangun....."mi.....dah".....

dah lah tu agaknyer.....aku pun cebukkan dia...dah siap tu, aku soh dia gi depan smntara aku nak siram hasil poo poo dia tu..........sambil2 aku basuh tangan, dia tarik baju aku dr blkg smbil ckp.." yeak.....yeak...."....tapi, aku tak tgok blkg pun.....bila kali kedua dia tarik baju aku, aku toleh..dan........

"YA ALLAH.......KO NI MIAAAAAAAAAAAAAAAA....".......

cube teka apaer?.....dia poo poo kat dapur aku...aduh...dahlah lmbt nak gi keje...dia kasi keje lak kat aku....

aku pun bisinglah kat dia....yg dia smbil muka selamber asyik ckp bnda yg sama je...eh...yek....yeak......ish.......
sambil mulut ngomel, smbil aku bersihkan lantai dapur tu.....geram je....cepat2 aku pakaikan dia pampers balik smbil dia tersengih.....

anak, anak...nguji kesabran betullah......

5 comments:

  1. hehehehe..memang menguji kesabaran...

    ReplyDelete
  2. heheh..memeng saje la tu yer..nak kenakan ummi dia..heheh

    nasib mia panggil ummi dia..klu takk....hu hu hu

    ReplyDelete
  3. shaliza>>>betul2...baru anak sorang..dah kesabrn ibu dia ni makin menipis.

    sujaihah>>>.itulah pasal..kalau tak naya je siti terpijak atau pun balik dr keje nanti baru perasann,,,

    ReplyDelete
  4. hehehe..Sabo aje la Sitie..anak tengah nak membesar..macam2 dia buat.

    ReplyDelete
  5. kak tirana>>>itulah...geram je kengkadang...kang tinggikan sore, buat muka majuk pulak...

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...