Wednesday, October 21, 2009

AKU HANGIN!!!!

minggu hangin aku.....ye...minggu ni adalah minggu hnagin utk aku.....cepat je temperature bdn aku ni naek kalau slah ckt........puncanyer, pasal umah aku tue......dari bulan 7 aku sign ngn pemaju, dan aku dah byr peguam utk semua dokumen.......bulan 8, aku sign pulak ngn bank........korang tau bila kitaorng dpt dokumen perjanjian jual beli tu?...bulan lpas tau...itupun slpas aku byk kali kol pemaju ngn peguamn....eh....sakit hati tul.....

dan smlm, aku kol peguam nak tanya pasal lg satu dokumen kene sign...ade ke dia ckp belum siap....eh, duit epf aku dah kuarlah......nanti aku kene penalti cmner?...hangin je...dn tetiba, aku terpkr nak call bank tu tanya mcmner prosedur utk elakkan kene penalti....korang tau apa bank tu ckp?...dia ckp, dia dah bg instruction dr bulan 8 lg suruh peguam tu buat dokumen...apalagi, org bank tu call peguam ngn marah2........padan muka....ish......

dan yg very2 terkejutnyer, peguam tu ckp, dia belum sentuh langsung dokumen aku tu...wei, aku dah byr ko penuh ok....dr bulan 7 lagi...korang ni tido lagi ke apa?....tak smpai 10minit lpas bank bising ngn peguam tu, diaorg call laki aku...."erk, en zamri, kami akan siapkan dokumen en zamri ni...esok dah boleh dtg sign ngn bawa bank draf utk byr pd pemaju yerk"........peh.....menyirap je aku dgr...nak kene ketuk baru jalan.......ni macm pun ada ke...aduh........

5 comments:

  1. dorang ni adakalanya memang nak kena berkeras terutamanya bila kita dah bayar duit peguam.

    Nurie beli rumah kat mana?

    ReplyDelete
  2. kalo gini, kena buat procedure bayar separuh la duit peguam .. dah settal bayar separuh lg ...

    ni kess dah kenyang, malas buat kerja ..

    grrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  3. Ye ke ti....kitaorg lak si lawyer yang siap call2 suruh datang sign. Kitaorg lak yg mintak tangguh sebab takde cuti...heheee...

    ReplyDelete
  4. salam nurie...diorang nih mmg cam tuh, biler kiter dah ngamok br diorang tersedar dari mimpi. Apa pun sabar yer...

    ReplyDelete
  5. masalah betul klu kerja ngan org yang sambil lewa ni kan kak...sikukang hehheh

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...