Tuesday, October 6, 2009

BAGAIMANA SUAMI ANDA MEMUJI

bagaimana suami anda memuji anda?...adakah secara terus terangkah, atau secara kiasan?.
berapa kerap pulakkah dia memuji anda ?....selalu kah?.......kadang-kadangkah?....jarang-jarangkah?.....(ni gara-gara aku tgok cerita nujum pak belalang..)....ha ha ha ha....

suami aku lak, selalunyer memuji aku secara in direct.....

cth ayat: "mia, lajunyer makan...ibu masak sedap eh "....he he he he......alah..ckp jelah..."sedapkan ibu masak...pandai ibu masak"....ha ha ha ha ha......

atau pun "...bek masak sndiri..sedapkan..dr makan kat kedai"...

atau pun " alah, buat yg mcm hr tu je...ok juga"....

atauuuuuuuu pun "lapor pulak hari ni...cm tak ckup je bawa bekal ni".....




7 comments:

  1. nurie indirectly ni leh wat tersipu-sipu kan bila dipuji...

    ReplyDelete
  2. hihihiii...mmg bini dia pandai masak le tu. kan?

    ReplyDelete
  3. hubby saya direct takdak koner2 punya..hihihi..senang pahammmm..puji pun direct..tegur pun direct..berbunga2 pun bleh..makan dalam pun leh kalo ditegurnye kita huhuhu

    ReplyDelete
  4. huby saya..direct ngn indirect...

    hehhe tetiba terrindu plak kay hubby...tersengeh2 wan baca entry akak..hahhah

    ReplyDelete
  5. untungnye dpt wife pndai msk ni kn..hubby hernee kdg2 puji direct kdg2 hernee prasan sndiri kna puji..hehehe

    ReplyDelete
  6. Ajay?

    Kau pun kenal dia kan....kalau tegur tu sangatlah laser.

    Tapi yg kelakarnya, kalau dia nak puji masakan akak sedap mesti ayat dia mcm ni "Sedap ayg masak, dah boleh panggil orang datang rumah ni.."..heheheee....

    ReplyDelete
  7. lidasyah>>>>mmg tersipu2 pun..tapi senyum pun control gak..nanti hubby kata perasan lak..ha ha ha

    fara>>>>itulah...dia tak nak admit lak...

    genny da bomb>>>>kalu cm tu, nak senyum lbh2 dpan dia pun ok..dah terang lg bersuluh dia puji kita..betul tak?...

    sujaihah>>>he he he..rindu kat hubby erk.....

    hernee>>>selalunyer siti mmg perasan kene puji sndiri..kah kah kah...

    kak yatie>>> muahahahaaa....oklah tu...alah..kak ti masak pun sedap aper...saje je malas nak tunjuk skill kan?

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...