Tuesday, October 27, 2009

PASANGAN BERUBAH

ayang : abg, nak tanya boleh?

abang : tanyalah...naper....
..
ayang : nape erk, skrg kalau ayg tepon abg or sms abg, abg mesti blas "naper, ada hal ke?"?

abang : tak faham...cm ne ni...

ayang : iyerlah, dulu2 masa bercinta-cinta, masa baru2 kawin, kalau ayg tak sms or tepon abg, mesti abang tanya nape "diam" je...skrg ni, bila ayg tepon, mesti abg tanya"ada hal ke tepon abg, eh,,,nape, ada hal ke"....

abang : he he he....mestilah..mana tau ada hal penting ke...

ayang : alah, dulu tepon sajer2 je, abg tak tanya pun...tak kisah pun.....
abang : kenapa tiba2 tanya mcm tu?

ayang : iyerlah..saje je nak tau...sbb abg nak tau tak, benda2 kecik cmnilah yg buat kkdg org pasang "kekasih gelap" tau.....

abang : kenapa pulak?

ayang : org pompuan ni kan, selalu nak dibelai2, diberi perhatian....kalau suami sndiri tak tanya dah makan ke belum, tgh buat aper ker, tetibe je ada org lain yg sms or tanya cmtu, ye terasa di sayangi gitu...

abang : eleh, ayg pun mcm tu gak...skrg ni pun dah berubah....

ayang : apa yg berubahnyer?

abang : dulu, bila nak masuk tido, siap cium pipi, dahi ngn mulut abg lagi..smbil ckp"sayang abg"....skrg ni, time abg nak gi keje je baru dpt cium .....

ayang : eleh, itu pun nak berkira...

abang : eh, kalau stkt tanya dah mkn ke belum, sihat ke tak, itu nak berkira pulak....fair lah tu....

ayang : eleh, dulu masa mula tu, abg snggup curi2 masuk pjbt guna tepon nak tepon ayg...skrg, sms je,....
.
abang : eleh, ayg tu, dulu2 tak kisah pun nak tepon abg kalau tak de hal pa pe....skrg ni, kalau kene marah ngn bos, baru nak tepon abg....

ayang : eleh.....


"he he he he...inilah antara perbualan aku ngn mr hubby masa gi memancing hr tu...kiranya cm luahan hati gaklah..tapi, lama2, aku lak yg terkena....ha ha ha ha....

tapi apa yg berlaku kat sekeliling, mmg mcmtuleh....kkdg kita rasa, benda tu remeh, tapi sbenrnya amat berkesan pd pasangan kita.....

7 comments:

  1. hehehhee...mmg gitu la selalunya....sikit2 lupa..macam2 la diungkit2 kang..ungkit2 manja hihi

    ReplyDelete
  2. salam...eemmm macam tulah hidup rumahtangga kalau dulu dia cuma pikirkan kite jer tapi sekarang kita dah jadi milik dia dan tanggungjawab pun dah banyak... kata orang give and takelah yang penting sehari sekali call atau sms.

    ReplyDelete
  3. kalakar.. tp mmg itulah yg selalu terjadi.. akak ngan hubby pon same.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. selalunyer mcm gitulah biler pasangan dah berkahwin ni, romantis jugak, tp berbeza masa zaman bercinta.

    ReplyDelete
  5. Lagi pulak lepas ada anak kan? Asyik gentel anak je....sampai bapaknya terlupa gentel sekali..hahaaa..

    Hari tu akak cakap "org nak balik cepat, sebab tak sabar nak jumpa naufal. Rindu sangat kat dia"

    Nazir leh cakap : kat abg tak rindu ke?

    Oppsss....terkena lak! tapi seriusly, bapaknya akak tak berapa rindu laaaa..

    ReplyDelete
  6. genny da bomb>>>>mmg pun..kita asyik nak ungkit pasal husbnd kita, tpi, skali dia ungkit pasal kita, aduh....

    naz_iyn>>>> itula...tapi, bila dah buat blik cm dulu, cm klako lak...hik hik

    umi nawfal>>>itulah...bak kata hubby, sndiri mau ingtlah...ha ha ha

    ReplyDelete
  7. mesayu kirana>>>betul2..tapi, namanyer pun lelaki..sntiasa nak dibelai manja..

    yatie>>>ha ha ha...ku sokong..tapi, mm cmtuelah gayanyer...pernah ckp ngn zam"alah, ayg sanggup tak jumpa abg sehari dr tak jumpa mia"..dia pun jwb ngn selmabernyer "ayg kene ingt, dr abg jugalah mia tu ada"...ha ha ha ha

    ReplyDelete