Tuesday, January 12, 2010

AKHIRNYA...DI SINI DIA MEMILIH JALANNYA

smlm, aku ada keje kat malay chamber, dan aku amik kesmptan utk melihat adik aku daftar kat sekolah asrama......(eh, ada tak org opis aku baca ni) kang diaorg tau lak aku melencong ke lain..hik hik..

ingat tak cter ini dan ini......akhirnya, adik aku diterima masuk ke asrama semai bakti felda.....tapi,..seb bek dpt yg kat Johor Bahru je..kalau kene kat Trolak or KL, mau mak aku menangis siang malam...iyerlah..anak bongsu kesayangannyer pertama kali jauh di mata....hik hik...

tapi, dia akan bersekolah di mana, masih lagi menjadi tanda tanya...samada ke SIGS or SETA (Sek. Engku Tun Aminah)....hmmm...apa pun....aku harap dia serasi di asrama tu..iyelah...90% dr pelajar asrama tu, adalah dr glongan anak2 peneroka felda....mestilah masing2 ada semangat yang sama utk memajukan diri sndiri dan juga keluarga masing2....

apa pun....bila time aku nak tinggalkan dia, aku rasa mcm mak aku je yg sedih,....hik hik..aku mcm nak snap je gmbr mak aku, tp dia dah marah2 pulak....




hari ni, aku ke jb lain atas dasar keje, dan mengenangkan mak aku sibuk soh tgok adik aku kat asrama dia, aku gi jelah....bual2 ngn dia smbil aku abiskan kredt tepon aku ( sbb adik aku nak bual ngn mak, kakak dan abg aku)-oh, dia x leh bawa henpon dia kat dlm asrama, mbuatkan aku kene belikan dia kad tepon..ish ish ish..

bual gitu gini, aku pun baliklah....harap2, dia ok ngn kawan2 baru dia tu.....


p/s: lepas dia smlm aku,dia tanya"k.uda blik kota tak?..nanti amik adik boleh?'....ha ha ha ha....nak balik umahlah tu....tak kose nak layan...ha ha ha

6 comments:

  1. adik siti cam x sdih je ek..kalo adk hernee mase tu mak oi..kje nk blik je..dh nk blik smule asrama cium mak nangis jgn cite la..hehehe

    ReplyDelete
  2. alah..missnye zaman2 duduk asrama.. time dulu benci tapi skang winduuuu:)

    ReplyDelete
  3. sekolah la kat SIGS....sama ngan ahkak nih..nanti form 4 form 5 leh masuk MRSM or SBP laks....ihik..pesanan untuk adik Siti...

    ReplyDelete
  4. hehheh...adik kesayangan ni..memang tak boleh lepaskaannn..jgn sedik2 ye mak..heheh

    teringat adik wan kak..rapat ngan "rumah" punyer pasal..hantar sekolah integriti kuantan...sebulan je dia sekolah situ...passtu mengadu taknak sek situ dah..adusss..pening pala abah...

    adik lelaki ni..manja nyer lain macam...ngado2,

    ReplyDelete
  5. hernee>>.dia mmg jenis keras hati ckt...kalau mak nak gi mana2, sanggup dia dok umah sorang2...bawa segala makn minum, kunci semua tingkap ngn pintu umah, terus terperuk dlm blik smbil tgok tv ke, baca buku ke..sbb tu dia cm tak ksh pun...

    maya amir>>>siti pun rindu masa zaman2 asrama dulu....bestnyer...

    mimi>>>hah...smlm ptg, dia gi interview kat PPD...so, kptsnnyer hari nilah...tp yg klako akak siti siap pesan, "ko, kalau masuk SIGS, ko jgn ngada2 nak masuk kelab soraklah, kelab yg kene terkinja-kinja"...anti tul dia ngn budak SIGS...

    sujaihah>>> dia x kish pun wan...mak je yg sedih sgt....hah,..ni kalau dia ckp nak nak pindah sekolah balik, buat bodoh je..malas nak layan

    ReplyDelete
  6. Tahniah utk Dik Nur...semoga berjaya nanti!

    ReplyDelete