Friday, January 1, 2010

MIA SEMAKIN MEMBESAR

sejak Mia masuk 2 tahun ni, mcm 2 karenah dia...selain dia semakin meninggi ( kenapa dia baru 2 taun, tapi dia dah paras pinggang aku, adakah ini bermakna bila dia sekolah rendah, dia akan mula memotong ketinggian aku?..), semakin kurus ( jaga badan ke nak?).........ada juga karenah lain yg buat aku dah hubby aku pening kepala..

selain dia sibuk "nenenkan" baby2 ( anak patung) dia yg "seramai" 4 "org" tu...ada ke bila dah siap nenekan baby dia, dia leh ckp " mi, akit ar"....sambil gosok nenen dia...aduhai...pening kopala omak dibuatnyer.......

sekarang ni, dia sibuk pakaikan pampers kat baby2 dia sbb baby2 dia kencing/berak.....erk! pengsan mak bila aku tgok dia buka suar baby2 dia smbil purak-purak basuhkan najis kat mont*t baby2 dia tu...lpas tu, dia sok baby2 dia angkat kaki smbil dia pakaikan pampers...peh....seb baik aku ada CD, boleh gak aku menyelmatkn dari dia menggunakan pampers...hu hu hu..nangis nanti ayah nak.....

tuelah...aku mcm dpt agak situasi aku nanti bila"adik" mia berada di alam nyata...aduhai.....mesti aku dok 24 jam peratikan apalah si mia akan buat kat baby nanti....jgn dia marah2 baby tu udahlah.....skrg ni pun dia dah kuat membebel, aku tak pastilah nanti bila dia berumur hmpir 3 tahun....hu hu hu....


Any way :-


HAPPY NEW YEAR!!!!!
SEMOGA TAHUN BARU INI, AKAN MENDATANGKAN RAHMAT DAN DILIMPAHKAN REZEKI YG BYK UTK KITA SEMUA!!!! SEMOGA JUGA NIKMAT IMAN DAN ISLAM KITA, TETAP ALLAH PELIHARINYA...AMINNN..

4 comments:

  1. kak selamat tahun baru...

    baby baru..ragam mia baru..hahahhawan suka betul baca ragam cik mia kita ni..hehheh

    ReplyDelete
  2. siti. congrats on ur new pregnancy. berhati2 dan berjaga2 dengan kandungan. gelagat anak..mesti mencuit hati kan. dah besar dia.

    ReplyDelete
  3. sujaihah>>>selamat tahun baru gak wan...ish..kalau boleh rakam aksi dia, mmg akak rakam..mcm lawak je kalau tgok balik nanti kan..dia mesti malu kalau dah boleh baca...hik hik hik....

    farah>>>thank's dear...itulah...makin besar, makin mencuit hati perangai dia..

    ReplyDelete
  4. happy new year siti..hrp2 impian kte jd kenyataan..usaha, doa, tawakal n redha..

    ReplyDelete