Saturday, March 6, 2010

KATA-KATA DIKOTAKAN

alah..bukan pasal mr hubby dok offer aku something bila aku dpt turunkn berat badan mcm masa anak dara dulu...hik hik..

alkisahnya, dah 2 mlm berturut2 aku hmpir x tido disebbkan aku jaga mia yg tetiba sakit perut dan merengek2 sepanjang malm.....mlm keduanya, dia batuk2 plus selsema mmbuatkan dia agak x selesa utk berbaring...ish..x nak tido duduk pulak.....dan atas dasar rasa simpati kat mak buyung ni, hubby mengoffer utk aku tido dgn lena pd malm ketiganya....( oh ya, dia keje mlm minggu ni, dan mlm smlm, dia bercuti) tu yg dia offer tu....so, kebetulan, mlm smlm, suhu badan mia naik mendadak........bila jumpa doktor, doktor kata kalau lpas sakit2 perut, plus muntah2, mmg akan diikuti dengn demam........

dan aku dengan rasa kepala yg berat, terus terlena lpas balik dr klinik jam 10 mlm tu...mmg x sedar langsung apa anak ngn ayah tu buat....dalm kul 12 lbh, aku tersdar sbb mia muntah2 dan ayah dia dok sibuk soh anak dia buka baju,....tp aku cuma tgok jelah sbb kepala aku pun dah berat....

jam 3 pagi, aku tersedar sbb mia merengek2....bila tgok ayah dia mcm dah pengsan ( he he he...sian ayah...x pe..mia pun anak ayahkan)....aku pun bangun......bila tgok jam kul 3, aku rasa dia haus agaknyer.......dan kasi dia ubat demam ( apa nama ubat yg masuk lalu bawh tu eh?)......nampak dia ok ckt...dan dia terus lena smpai ke pagi ni...

bila pagi ni, aku cium dahi dia sbb nak gi keje, dia buka mata smbil tersenyum....sejuk hati aku.....harap2 dia terus sembuh......oh ya...dia tinggal ngn ayah dia pagi ni sbb aku rasa x best bila anak demam nak hntr gak ke nursery .....hik hik hik...lg pun, bila lagi nak soh ayah dia jaga anak dia tu...alah bang...baru anak sorang.....har har har..sungguh busyuk hati isteri mu ini..tunggu ayang balik keje ye nanti...hik hik nik..

pg ni, dlm perjalanan, aku akui, mmg kata2 dia utk bg aku rehat, mmg dia kotakan....sbb...bila aku gi blik air pg tadi, aku nampak cloth diapers mia ( yg penuh ngn poo poo ) ada dlm bilik air.....diakan geli bab2 poo poo ni..tp, mungkin sbb dia tgok isteri dia dah tido mati, dia cebukkn gak mia mlm2 buta tu...terima kasih bang...leng kali, ayang wat cm tu lagi eh....

2 comments:

  1. Kesian Mia....doktor tak cakap apa punca demam dan muntah2 tu?

    Semoga cepat sembuh!

    ReplyDelete