Wednesday, March 31, 2010

TAUHU SUMBAT



jgn pelik tauhu sumbat aku versi mcm tu...sbbnyer, aku x jumpa tauhu yg besar untuk disumbtkan segala sayur mayur tu..he he eh..

resepi aku dpt dari blog kak hana...minta izin copy & paste eh kak....

Bahan-bahan
  • beberapa keping tauhu
  • timun - potong halus cam btg mancis
  • carrot - potong halus n celur
  • taugeh - celur - tk ltk coz hb tk suka
  • Untuk Sambal
  • 1 mangkuk kecil cili padi - ikut tahap kepedasan masing2 la yer!
  • 2 ulas bawang putih
  • 2 sudu makan gula
  • 1 cawan kicap manis Jalen@kicap apa2 la
  • kacang tanah tumbuk
  • bleh tambah petis jika suka
Cara-cara
  • Potong tauhu segitiga. goreng hingga kekuningan dan angkat.
  • Belah bahagian tengah. dan sumbatkan ngan timun,carrot dan juga taugeh. ketepikan.
  • Untuk Sambal - blend cili padi, bwg putih, gula dan juga kicap. jika perlu tmbhkan air masak sedikit.
  • Masukkan ke dalam mangkuk. dan campurkan ngan kacang tanah. Gaul.
  • Curah ke atas tauhu yg siap dsumbat tadi. siap utk dmakan


No comments:

Post a Comment

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...