Friday, March 26, 2010

MOOD PAGI JUMAAT

oppsss....tajuk di atas tak de kene mengena dengn maksud "malam jumaat" ye.....langsung x de kene mengena...he eh eh..

perbualan ibu dah anak....( oh, sejak bos aku o/station aku kene masuk keje kul 7, tapi aku buat poyo smbil masuk keje kul 7.30 pagi...he he he )...

jam 6.45 pagi...

mia: mama, mama.......( baru bangun tido smbil tunjuk botol susu dia kat aku..nak susulah tu )...

ibu: uiks..awalnyer bangun,...mia nak mandi tak?..gosok gigi?

mia: x nak...sejuk....( smbil capai botol susu yg dah siap dibncuh terus baring balik )......

ibu: mia minum susu dulu, ibu mandi jap eh...

mia: okey... ( dia pndai cakap okie ngn janji....- ayah dia lah ngajar )...



jam 7.10 pagi. - aku dah siap berdandan smbil pnaskan enjin kete...

mia: mama, mama...nak encing ( kencing )

ibu: alah mia ni..kencing je tau,.. ( smbil buka seluar dan cloth diapers mia )

mia : okey...( terkedek-kedek ke bilik air..


kat bilik air..

mia : mama, mama...dah encing...mandi ek?

ibu: hisss...tadi x nak mandi.....x yahlah...

( surrrrrrrrrrrrr....dia terus sirap air kat badan dia yg mana baju x buka lagi)..hu hu hu..

ibu: konolah mia....( smbil jari jemari yg comel ni ligat sms supervisor soh buka opis dulu)..hhu huu hu hu...

mia: mama, mama...dah iap ( siap )

ish ko ni....

mia: mama, mama...nak kai ju tntik ( nak pakai baju cntik )....

ibu: aik...nak gi mana?

mia: gi umah kwn...( ek eleh..)

ibu: iyelah-iyelah...cept..ibu dah lmbt ni...

mia: nak kai tudung....

ibu: aik..nak pakai tudung lak..bohl..tp jagn buka2 dr rumah smpai umah kwan...okei?

mia: okie...

tgok jam dh kul 7.30am...hu hu hu..anak bertuah-anak bertuah...dan dia kotakan janji dia x buka tudung smpai ke nursery...he eh he.....







No comments:

Post a Comment