Wednesday, May 20, 2009

BERSEDIAKAH AKU?

semalam, gi anto mia kat klinik coz asma dia dtg lg....masa tgh tunggu turn tu, adalah sowang akak ni ngn anak dia 3 org....aku rasa anak dia yg 1st tu dlm lingkungan 5-6 thun, 2nd dlm 3thun dan 3rd tu tu dlm 2thn kot....yg si tua tu, dok kat bangkulah sbb tgn dia patah, yg lg 2 org tu sibuklah lari ke hulu ke hilir.....aku tgok memula akak ni kasi isyarat tgn tanda marah kat anak2 dia tu......senyap kejap......laps tu, smbung main lagi....akak ni mula panggil nama diaorg lak.........


tak jalan pun bila akak tu tinggikan sore....last, akak tu mncubit anak dia yg dua org tu smbil cover....baru dok diam....sakit kot kena cubit.......mr hubby perasan aku dok peratikan akak tu.....

"sanggup tak nak jaga 3 org mcm tu/".......aiks, tetiba je tanya..

"ntah...tgh dok pkrlah ni".....aku jwb smbl bersndr...sndr bukan sbb pkr, tapi sbb ngntuk...ha ha ha ha....

"...itu baru sorng lelaki.....kalau kene ayg 3 3 lelaki, mahu pengsan,.....jaga mia ni pun asyik nak gaduh je ngn mia".......mr hubby ckp tanpa aku pinta.....cewah....

"...hmmmm esok ptg ayg dtg sini baliklah ( klinik tuelah )"....aku jwb ngn suara perlahan.....

"naper"......

" nak pasang IUDlah....tunggu smpai Mia dah besor, dah pandai jaga adik, baru pregnant lagi"......aku jwb ngn sore sedih.....he he he he,.......

"ke situ lak....baik terus ikat je senang".........


perbualan ini berakhir sbb aku malas nak jwb....kang jadi isu besar lak....hehe he....

tapi kesimpulannyer, aku mmg tak bersedia lagi......Mia, mia....skrg ni pun dah buat ibu pening kepala, lagilah kalau ada adik lg....aduh.....haru..

4 comments:

  1. hahaha mule2 me pun mcm tu x bersedia tp ape nak wat dah rezeki, yg ke-3 ni lak plan next year tp br pas operate cam takut plak

    ReplyDelete
  2. mummy>>>>siti plan nak tambh yg 2nd tu next year...so, kalau kira2, kalau 2nd tu dah kuar, mia dah 3thn - 4th kan...oklah tu,...tapi, tgok hubby lah...ke siti nak tiba2 "tereksiden" ngn sengaja?.....ha ha ha ha a

    ReplyDelete
  3. mereka ni cerdik sebenar nya.. cume kita lah kan sebagai ibu nak mejaga nya, larat ke idak.. sabar je le.. =)

    ReplyDelete
  4. umidanish>>>.mmglah...tapi, pening tak peninglah mlyan....lg2 kalau 2 2 tu sekepala je...

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...