Monday, May 25, 2009

DARUL SYIFFA'

Lanjutan dari kesihatan ayah aku yg tak berapa elok hari tu, aku dan mak aku berhasrat untuk buat rawatan secara perubatan Islam di Darul Syiffa..........utk pengetahuan korang, Darul Syiffa ni diasaskan oleh Ustaz Harun Din yg berpengkalan di Bangi....he he he.....


Kat johor ni rasanyer, ada 3 tmpt kot yg org kata anak buah Ustaz Harun Din ni....setahu aku, ada kat pontian, simpang renggam dan kg maju jaya, skudai....so, utk memudahkan ayah serta ibu aku, kitaorg memilih pusat rawatan ni Kg Maju Jaya, Skudai...dekat sikit......Hari rawtan kat sini cuma hari Sabtu dan Ahad dr kul 11.00 pagi hinggalah..........................smpai pesakit habis.....mungkin 2 3 pagi...ustaz ni tak kisah..he he he.....


2 minggu lpas, aku temankan ayah dan ibu aku tuk wat rwtan......ustaz tu ckp, Insya Allah, kesihatan ayah aku akn pulih dengan izin Allah...ayah dibekalkan dengn air jampi (he he he ), habatus sauda, raja herba utk ayah makan setiao hari dan juga, doa-doa syifa yg perlu diamalkannyer........sambil ayah terima rwtn, ibu dan aku tumpang sekaki...iyerlah...minta ustaz tu doak2n aku agr sifat malas aku ni hilang...he he he.......


Malam tadi, utk kali keduanyer, aku berserta ayah dan ibu aku, pergi lagi ke tmpt tu utk rwtan susulan......Alhamdulillah...ayah kata, kesihatan dia dah bertmbh baik...dia dah mula rasa sihat....kiranya, kali ni rwtn susulan dr hr tu....mana tau, dengan keikhlasan ustaz tu dan keizinan Allah, penyakit ayah aku akan smbuh.....Amin.......

so, mlm tadi, ibu aku bawa adik bongsu aku....minta ustaz tu doa2kan agar kemalasn tahap gaban dia tu akan hilang dan dicergaskan akal pkrn dia tuk hadapi UPSR....(tak salahkan mencuba).....


pada pengamtan aku, ramai juga org yg dtg ke tmpt ni ngan mcm jenis penyakit.....dan, jgn tak caya, dah 2 kali aku gi tmpt tu, 2 kali gak aku dpt tgok "expose mistik" secara live tau....cuma, aku tak berani nak rakamlah...kang jadi lain lak...he he he.......kalau ada saper2 nak gi tmpt ni, leh minta no phone ustaz tu pd aku...sbbnyer, nak kene amik no dulu tau...kalau tak, melangut tunggu dr kul 9 mlm, turnnyer kene kul 1 pg.........

5 comments:

  1. siti..adik bongsu hernee pn ayah antar kat sni mase kena ganggu makhluk halus kat hostel..tp yg kat kg melayu punye cwgn..alhamdulillah la skrg ni xde gangguan lg..

    ReplyDelete
  2. betul ah siti...tp aritu masa bawak my mom gi situ mmg ada expose mistik yg ASTRO rakam hahaha yg kelako siap cakap jgn amik gambo aku bukan nak glamour...ish xbaik na ketawakan...tp mmg ramai org berubat kat situkan..

    ReplyDelete
  3. hernee>>> itulah....izin Allahkan...dia nak tunjuk, ngn ayat2 dia jugalah, gangguan tu ilang,,

    mummy>>>he he he...kkdg mcm klako pun ada...ngeri pun ada...kang dibuatnyer bnda tu kuar dr bdn org lain, hinggap lak kat bdn org lain...naya je...

    ReplyDelete
  4. Kalau mcm tu takleh bwk baby lah kan....diaorg kan boleh nampak semua benda2 ni...

    ReplyDelete
  5. yatie>>>>hmmm tak tau lak nak ckp cmne...tapi, mia ok je...tahan lak mata dia smpai kul 2 pg tau./...

    ReplyDelete

SELAMAT PAGI! SARAPAN PAGI YANG RINGKAS

Hai, Assalamualaikum dan selamat pagi!. dah sarapan?  biasanya Nurie hanya sarapan ringkas je setiap pagi sebab anak anak bersekolah dan ...