Monday, May 11, 2009

HARI IBU YANG "KOSONG"

Semalam HARI IBU......

tapi, hari tu berlalu dengan begitu saje....sebelum2 ni, bila tiba hari ibu, kitaorg meraikannyer secara meriah....sbb, bila tiba HARI IBU, semua makcik2 aku dan adik beradik aku akan berkumpul di rumah Nyai kami.....

makan ramai2.....buat kek, buat makan2......siap ada persmbhn lagi dari sepupu2 aku yg kecik2.....bersajak, menyanyi, silap2 sketsa pun ada.....laps semua persmbhn tu siap, acara bagi hadiah lak....best sgt.....mcm tuelah setiap tahun.....semua makcik2 dan pakcik2 aku ( belah my mom) begitu sporting skali bila soh bagi ucapan terima kasih kat mak diaorg....(nyai akulah )....


tahun ni, HARI IBU dtg lagi....semua makcik2 dan pakcik2 aku tetap berkumpul....cumanyer, kali ni lokasinyer di rumah ibuku......sbbnyer, ayah aku still tak bolh tak bergerak sgt....so, smbutn hr ibu berlangsung di rumah aku....cumanyer, kali ni lebh santai dan dlam suasana yg agak sedih......apa pun, aku ucapkan terima kasih pada makcik2 dan pakcik2 serta sepupu aku yg sudi meluangkan masa utk melawat ayahku...............ayah aku lak yg cm sedih je....dia ckp ngn aku ....kanpa semua org dtg lawat abah?...cm nak meninggal je.......ish...aku ckp ngn ayah aku...org tu ramai2 dtg bukan nak lawat abah, nak smbut HARI IBU lah...dah nyai kat sini..ye diaorg kumpul kat sini........hmmm......sian lak tgok mak aku.....bila adik2 dia dtg umah dia, dia cm sayu hati lak....


apa pun, for my mum.....you're the BEST MOM IN THE WORLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!


for MIL : semoga apa yg mak inginkan dan hajati, Insya Allah akan dimakbulkan oleh Allah.....

4 comments:

  1. slamat hari ibu! alahai kosong sangat ke..? kan ada gathering.. makan-makan.. ok la tu! :)

    ReplyDelete
  2. salam...
    seronok kalau sambutan hari ibu dirai bersama-sama tak kira yang sihat atau sakit, tua atau muda, yang jauh dan dekat yang pasti di hati kita mereka bertahta.

    ReplyDelete
  3. ok ah tu dah kumpul kira meraikan jugak ah dari xde pape...

    ReplyDelete
  4. zuhaini>>>selamat hari ibu juga.....ksong sbb takder gelak2 mcm selalu....dlam suasana pilu.....smpai tak tpkr nak belikan apa2 utk mak....


    naz_ilyn>>>>betul2....cuma sbb dah terbiasa ngn sambutan yg dolu2 tukan, tu yg mcm kosong je...


    mummy dasy>>>mmg pun mummy...syukur sgt dpt sedara mara cm tu....snggup dr jauh di melaka turun ke kota tinggi tu...

    ReplyDelete

Motivasi Diri

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila.  Ayatnya da...