Friday, November 13, 2009

JANGAN TELAN!!!!

JANGAN!!! JANGAN!!! JANGAN TELAN!!!

huh, ginilah gayanyer aku bila aku mentrain mia gosok gigi...aduhai....suka sgt agaknyer dia ngn ubat gigi berperisa strawberi tu...huh...

masa mula2 train dia, dia telan skali ngn air kumuh tu...la ni, dia dah pandai gak berkumuh....cuma tang ubat gigi tue jelah..kkdg aku siap dengan dia "menghirup" ubat gigi tu time gosok gigi..aduhai anak sayang wei...itu takleh telan yang....utk bersihkan gigi je....

dah seminggu train, dia seronok lak nak gosok gigi..asal masuk blik air je, sibuka nak berus gigi dia....org nak cebukkan dia, dia nak gosok gigi pulak....laps tu, dok sibuk menayang gigi dia tu....

makin berakal ko nak....ketinggian ko pun dah smpai pinggang ibu....itu ko baru 2 tahun...kene lagi 2 tahun, sma tinggi pulak ko ngn ibu ko yg rendang ni....huh...makin nampak rendanglah aku gamaknya kalau anak sndiri lagi tinggi dari ibunyer......ikut baka ayah ko lah tu

6 comments:

  1. ingt mase kecik2 kna train cam ni..hehehe..tp ttap nk tlan gak..hehehe

    ReplyDelete
  2. Ala..pandainya Mia...Sufia masih nak taknak je gosok gigi....kadang sampai malas nak paksa..biarlah ko nak oii...isk tapi nak kena ajar gak nih..gigi pon dah penuh tu..:)

    ReplyDelete
  3. owh
    2 tahun dah rajin berus gigi
    bagus2
    pasnih gigi dia cantik
    leh masuk pertandingan gigi saper paling cantik
    saya dlu berus gigi salah
    sampai audition jer pastu xlepas..
    haha

    ReplyDelete
  4. Budak-budak kebiasaannya akan telan. Masa saya ajar anak gosok gigi, first cari ubat gigi yg selamat kalau tertelan, pastu kalo kumur gunakan air masak.

    ReplyDelete
  5. salam... biasalah budak baru belajar gosok gigi mmg macam tu apa lg bila dia rasa ubat gigi tu sedap... anak akak sampai nak makan ubat gigi macam tu jer... sekarang dah tiga tahun dah pandai gogok gigi sendiri kita nak gogokkan dah tak nak lagi.

    ReplyDelete
  6. hernee>>>memula tu, lg dia berlagak..nak guna colgate yg ibu dia guna..lpas tu, agaknyer dia rasa tak sdap, baru nak guna yg dia punyer..

    mimi>>siti tetiba exctd nak ngajor dia gosk gigi sbb, perasan yg nursery dia tu, suka sgt kasi mkn gula2 ngn coklat..kkdg bila balik, gigi dia penuh ngn coklat...kita lak seriau.

    hans>>eh, ada ke pertdingn cmtu?..cm tak pernah dgr je..tapi ok juga..bolh jadikan motvasi utk si kecik tu..

    jieda>>>ha'ah ek..tak tpkr lak nak kumurkan ngn air masak..ha ha ha..

    naz_ilyn>>>>he eh he..itulah...tapi skrg ni dah ok ckt...tak telan semua kot..he he he

    ReplyDelete