Tuesday, November 3, 2009

MAKAN-MAKAN DI RUMAH


Ahad lpas, rumah ku diserbu oleh mak dan kuarga kakak ku....he he he...kelam kabut gak aku masak sbb diaorg tepon aku masa tu kat muar....hu hu hu...mcm2 pulak tu order.....dah bersilat smabil bergusti ngn anak dara ku tu, dpt gak siap...itupun, bila dioarg msg dah smpai tol kulai, aku baru nak masak tom yam...seb baik...tinggal cmpak2 lpas tu tinggal smpai didih.....

smbil mulut aku dok bisingkan mia...org dah kemas depan, dia kemas dapur..org kemas dapur, dia kemas depan...geram tul aku....ish...anak dara aku ni mmg dah rajin sgt tlong kemas umah......

ngam2 aku siap kemas, diaorg pun smpai...hik hik hik.......so, jamu matalah menu2 yg aku hidangkan....( erk, akak aku nak siakap kukus...dahlah tepon aku dah lmbt, nak order mcm2...makan jelah apa yg ada)......


ikan kerisi masak kicap ni srbnya lauk utk aku ngn mia je....he he..aku dah siap masak, baru diaorg tepon nak dtg...husbnd lak dah gi keje, so aku mls nak masak lbh2...masak yg aku ngn mia makan jelah...betul tak?

UDANG MADU BERCONFLAKES.
resepi asalnyer sbrnya UDANG MADU BERNESTUM...tapi, conflakes je yg ada...tibai jelah...


TOMYAM CAMPUR.
kul 6.45 ptg aku gigih gi cari ayam ni tau...hu hu hu...dahlah kat tman aku semua kedai india...jenuh aku gi cari..last2 dpt separuh je...bolhlah...


AYAM BLACKPAPER.
ayam yang separuh tu, aku bg dua...ckit masuk dlm tom yam, sikit wat masak ni...lauk ni, adik aku yg bongsu tu suker, tu yg buat gak..


KENTANG MASAM MANIS
yang ni pun, adik aku tu suka....so, aku masak jelah...kentang kat umah aku tu pun dah mcm nak tumbuh pokok je...ha ha ha



SOTONG GORENG TEPUNG
ni kes nak perabihkan stok....hik hik hik...


p/s: mak aku ckp "ko sejak kawin pndai pulak masak, kalau tau, ko lpas SPM, aku kawinkan je"..

boleh gitu?..ish ish ish....

11 comments:

  1. sungguh rajin masak.... emmm, ayam black pepper, sangat memikat kalbu...
    yum!!!!

    ReplyDelete
  2. wai....ada bau2 tak smpai kat store?..ha ha ha ha

    ReplyDelete
  3. uishh nmpk sedap nya.. dalam tak sempat2 tu boleh masak byk2 ni.. hehehe...

    ReplyDelete
  4. lidasyah>>>tapi, kelam kabut ngn seleraknyer jgn di tgok...ngn lntai yg basah...hik hik

    nieza>>>sesekali family dtg....hu hu hu...seb bek abis semua....rasa seronok je...

    ReplyDelete
  5. salam.... amboiii sedap-sedap semua lauk yang siti masak kecuh ler pulak dapat tengok gambo jer... biasalah tu kita orang perempuan ni kalau dah kawin semuanye tetibe jer jadi pandai tak gitu siti... akak dulu masa anak dara pun malas gak ke dapur.

    ReplyDelete
  6. genny da bomb>>>>yang, family siti mmg patern kuat2 makan punyer...tu yg kene masak lbh...

    syazwaniadan>>>>hik hik hik....mmg pun...kalau semata2 kawin awal sbb nak pndai masak, tak de maknanyer...lamer ilang?

    naz_ilyn>>>mak ckp mcm tu sbb dia rasa dia mcm tak pernah ngajar pulak patern lauk2 mcm tu...hik hik hik

    ReplyDelete
  7. klako la mak siti..hehehe

    sdapnye lauk pauk siti tu..

    ReplyDelete
  8. hernee>>> itulah pasal...dah kawin, reti tak reti, mestilah kene masak..ye tak?

    ReplyDelete